Frituurpan laten vallen

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik wou vanochtend onze frituurpan in de voorraadkast zetten. Helaas stootte ik mijn elleboog tegen de muur, waardoor de frituurpan uit mijn handen viel. Frituurvet overal!!! Het meeste heb ik weg kunnen krijgen met een sopje azijn en dweilen met afwasmiddel. Maar het is nu spekglad overal. Mijn hele keukenvloer zit eronder. Ook is er iets over de stofzuiger gevallen, met als gevolg dat de woonkamervloer er nu ook onder zit.

Iemand die tips heeft tegen dit hardnekkig spul???

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh, wat vies, heb het ook weleens gehad in de schuur, bijna niet af te krijgen!!

Ik zou flink wat ontvetter gebruiken en boenen, boenen, boenen.

Heeeeeeeeeeeeeeel veel succes!!

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ooh wat erg zeg! Succes meid! Heb helaas geen tips.

4. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat voor vloer je hebt... maar zout erover strooien en als dat al het vet heeft opgenomen nog een keer schrobben! Wij doen dat op het werk (restaurant) met Andy of afwasmiddel...

ik heb daar van de zomer 5 liter laten vallen en alleen zo werd het schoon en minder glad!

5. lydian

lydian Niet meer actief

Misschien puur afwasmiddel erop doen? Ik heb daarmee een keer lampenolie weg gekregen.. Rotspul zeg.. Wij hebben het daarom in de schuur staan. Succes ermee. Laat je even weten hoe het af gelopen is?

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wat zout erover strooien en even laten liggen. Daarna goed heen en weer vegen en daarna opzuigen of opvegen. Daarna met een hele goede ontvetter (dasty of remmenreiniger). Maar dat laatste wel even afhankelijk wat voor vloer je hebt.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    dasty of dreft

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Pffft echt erg om dit weer weg te krijgen. Ons is het toen gelukt door meerdere keren te dweilen en dan afwisselend een goede ontvetter en afwasmiddel.

9. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ligt er aan wat voor vloer je hebt. Als je tegelvloer hebt, met Terpentine doen en daarna een sopje met een flinke scheut allesreiniger. VL heeft dat ook een keer gehad en heeft het zo opgelost :)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kattengrit of zout eroverheen strooien, dat de olie op laten nemen, wegvegen en dan dweilen. Maar dat had je eigenlijk de eerste keer al moeten doen. Zo deden wij het als we in de supermarkt waar ik een bijbaantje had olie over de grond was gegaan.

11. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Wij hebben zwarte leisteen in de keuken liggen. Ben al de hele middag aan het poetsen en dweilen. Ik weet alleen niet of zout op deze vloer kan??

Hou jullie op de hoogte....typisch maandag pffff....

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou voor de zekerheid kattengrit nemen. Denk inderdaad dat zout misschien uitbijt op de vloer.

En sterkte!!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zou ook geen zout op leisteen doen!

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aaargh rotspul! Succes :(

15. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ai! Heel veel succes! Laat je weten wat je precies hebt gedaan en of het is gelukt?

16. Oh, wat een ramp is dat! Ik heb het ook een keer gehad.. Ik heb er toen zout opgegooid, de volgende ochtend opgeruimd en de tweede avond ingeboend met afwasmiddel en dat een nacht laten staan.. Frituurvet is echt rotspul!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Getsie wat een ellende!! Maar zout zou ik ook niet durven op jouw vloer. Zou rijst oakken dat onttrekt ook vocht.

18. minon

minon Niet meer actief

Kattenbakgrind zou in dan nemen ipv zout.
    Daarna dreft, dasty of st. Marc.

19. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Bedankt voor alle tips, ik ga zometeen even kattegrind halen. (Kan nu miet weg ivm slapende dochter ). Laat het jullie weten.

Wij eten in ieder geval voorlopig geen frituur meer! Heb de frituurpan schoongemaakt ....en die staat voorlopig ff prima in de schuur :D

20. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ah bah! Ik heb een tijdje terug een fles olijfolie laten vallen en heb gewoon 100x gedweild met dreft en later cilit bang maar denk niet dat dat op jouw vloer mag. Was niet zo slim om het hier te vragen, hoop dat het kattegrind helpt!

Deel Deze Pagina