Hallo lieve dames, Ik heb een sollicitatiegesprek gehad en zoals het er nu uitziet ben ik 1 van de gelukkige die mag gaan starten met een opleiding. Ze hebben me verteld wat ik bruto ga verdienen, namelijk 1162 euro BRUTO op basis van 36 uur per week. Als dit lager is dan het minimum wordt het aangevuld tot het minimum. Ik kan kiezen uit een contract van 28 of 32 uur. Het is natuurlijk wel handig om te weten van ik dan over houdt van die 1162 BRUTO, Wie kan me helpen? xx
Bruto bedrag delen door 36 uur, dan weer je je bruto uurloon. Dat maal het aantal uur wat je gaat werken en daar ong 40% vanaf halen. Volgens mij heb je dan je netto salaris..
Het minimum jeugdloon staat trouwens op 1326, dus dat ik wat ik dan bruto krijg. Ik neem aan dat een werkgever niet minder mag betalen dan dat.
Ze kijken denk ik naar het minimum bruto uurloon. En dat dan vermenigvuldigd met je werkuren. Denk dat 1326 bruto is bij 40 uur per week werken.
Klopt die 13 nog wat is op basis van 40 uur. Als het 11 nog wat os bij minder uren wordt dat niet aangevuld. 1100 bruto is 9 nog wat netto
Inderdaad rond de 900,- denk ik, maar dit is dan wel het netto bedrag van die 1162,- Als jij 28 of 32 uur werkt, dan verdien je bruto wel minder dan die 1162,- dit is immers op die 36 uur gebasseerd. Tenminste dat is wat ik uit jouw openingspost begrijp.
Dankjulliewel voor het antwoord. Er staat in het overzicht, als 1162 minder is dan het wettelijk minimum wordt het aangevuld tot het wettelijk minimum. Volgens mijn berekenen moet ik dan met 32 uur 1326 ong bruto krijgen. Sorry was niet helemaal duidelijk.
@ganesh Bruto minimumloon is 1485,60 voor 23 jaar en ouder, dit is afhankelijk geldt voor het fulltime werken, afhankelijk van branche en werkgever is dat voor 36, 38 of 40 uur. Jouw bedrag klopt dus, komt op 1320... En een beetje uit. Ik weet niet hoe oud je bent, maar een werkgever mag in principe niet zomaar onder het minimum loon uitbetalen, ik zou dat zeker eerst even na kijken, werkgevers kunnen er zelfs fikse boetes voor krijgen als ze het wel doen! Zeker aangezien ze aangeven het anders aan te vullen, stel (even doemdenken) je raakt je baan kwijt heb je dan wel recht op een uitkering gebaseerd op het volledig loon, of alleen het loon zonder aanvulling. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat je je baan kwijt raakt, maar in de huidige tijd zou ik dat wel uitzoeken.
Dat ligt er aan. Ik begrijp uit de openingspost dat ts een opleiding gaat doen. Misschien wordt deze betaald door de werkgever. Wanneer je in opleiding bent zal je nooit het volledige bedrag ontvangen. Ze kunnen je natuurlijk niet net zoveel betalen als collega's met diploma. Dit zal naarmate je studie vordert steeds wat meer worden.
Als het een opleiding in de zorg is, word je leerlingsalaris, als je boven de 22 (of 23, vanaf wanneer tel je als volwassenen?) aangevuld tot het op dat moment geldende minimumloon. Dat staat gewoon in de CAO. In de VV&T tenminste wel al jaren, ik hen dat ook gehad toen ik net begon. Als je onder de 22 bent is het leerlingen salaris sowieso al meer dan het jeugdminimumloon, dus dan ben je alleen maar goed af... Zodra je gediplomeerd bent gaat kom je in een bepaalde schaal die altijd meer is dan het minimumloon en het leerlingensalaris.
Dankjulliewel, het is me helemaal duidelijk. Ik ga een bbl opleiding volgen ja in de zorg. Verzorgende ig, maar heb mijn helpende al opzak. Er stond idd dat als het salaris lager is dan het minimumloon dit gewoon aangevuld wordt. Ik ben overigens 23. Binnenkort heb ik het arbeidersvoorwaardengesprek officieel.
Houdt ook rekening met het feit dat je misschien nog pensioenpremie betaald.... Indien je daar aan mee doet