Frogers in de bijstand...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zie nog steeds geen meerwaarde voor dit programma.

Het is een beetje "ramp" toerisme.

Ach kijk nou hoe zielig "ze" zijn.

En dat is misschien ook wel zo. En dan?

Ik denk dat nu niet ineens mensen hun portemonnee gaan trekken om mensen die in de bijstand zitten geld te gaan geven.

Dit is het leven, en de 1 heeft het gewoon beter dan de ander. Door keuzes van hen zelf of buiten hun schuld om.

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Binnen een week lag er hier afgelopen voorjaar een bekeuring op de mat.

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    het is goed om nederland te laten zien dat geld hebben niet vanzelfsprekend is.

4. natasha28

natasha28 Lid

26 mrt 2008
    92
    0
    0

ik zou zeggen...trek je portemonnee en geef het goede voorbeeld ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou mijn portemonnee wil ik er absoluut niet voor trekken, sorry.

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Volgens mij zijn sommige mensen hier wel vergeten dat Rene en Natascha behoorlijk wat geregeld hebben voor de voedselbank.
    Die vrachtwagen computers, dat is al heel goed.
    En nog eens hij heeft zijn eigen geld erin gestoken, want een verkopen wilde niet alles doen, toen zei Rene jij 10 duizend en ik 10 duizend.
    Nou dat is toch super.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat is ook zo. Ze doen het ook echt met goede bedoelingen.

Maar ze helpen hiermee alleen maar met materiaal, terwijl sommige mensen misschien beter geholpen zijn met begeleiding.

Maar dat het uit een goed hart komt geloof ik wel.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voedselbanken overspoeld met giften
    Uitgegeven: 10 december 2008 15:26
    Laatst gewijzigd: 10 december 2008 15:26
    ROTTERDAM - De Stichting Voedselbank Nederland wordt momenteel overspoeld met onverwachte giften. Dat kan voedsel zijn, zoals 150.000 eieren van de Nederlandse pluimveehouders.

Maar de centrale mag de komende dagen ook onder meer 15.000 tandenborstels, 4000 fietstassen, 15.000 kerstpakketten van het blad Linda en 10.000 edities van de bijbelglossy Hemel gaan uitdelen.

Dat heeft een zegsman van de stichting woensdag gemeld. ''De reacties zijn hartverwarmend'', aldus de woordvoerder. ''Enerzijds willen mensen in de decembermaand graag goed doen.''

Maar anderzijds merkt de organisatie ook een enorme groei aan aandacht door het televisieprogramma waarin René Froger en zijn gezin rond moeten komen van een bijstandsuitkering.

''Het taboe op de voedselbank begint te verdwijnen.'' De stichting meldde vorige week al dat het televisieprogramma ook heeft geleid tot een grotere toeloop op de voedselbanken.

Doelstelling

De extra giften vallen een beetje buiten de doelstelling van de voedselbanken, erkent de zegsman. ''Maar het is heel fijn dat we in deze feestmaand iets extra's kunnen betekenen voor de mensen die bij ons aankloppen'', voegt hij daar meteen aan toe.

''En om te merken dat de economische crisis geen invloed heeft op het kerstgevoel van de Nederlanders.''

Pakketten

De stichting telt een netwerk van tachtig voedselbanken. De banken stellen de pakketten beschikbaar aan mensen die heel weinig van hun besteedbaar inkomen overhouden voor voeding en kleding.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Geweldig nieuws toch! Helemaal toppie!

10. Tegenwoordig wel hoor. Als je gepakt wordt door een infrarood camera, heb je de bekeuring binnen 14dagen al in huis.. Hier in de buurt staat ook zo'n kreng..

Je hebt dan idd wel de tijd om te betalen.

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik zit nu het live programma te kijken van even geen cent te makken. En ik wil maar 1 ding zeggen, geweldig!
    Dit is waar het hele programma om draaide, ik hoop dat het commentaar op de Frogers nu over is want dit is echt geweldig wat ze doen. Het hele programma heeft hierom gedraaid en niet om te laten zien hoe iemand van een uitkering rond kan komen.

Ik zat hier net lekker aan mijn senseotje omdat ik te lui was om een pot koffie te zetten, terwijl ik een oma op tv zie die met zo weinig rond moet komen dat ze haar kleindochter geen chocolademelk kan geven. Ik voelde me echt heel schuldig dat ik hier met mijn senseotje zat dat ik gebeld heb en geld gedoneerd heb aan de voedselbank.

Ik hoop dat ze vanavond heel veel ophalen, het is voor de mensen die het heel hard nodig hebben.

groetjes
    conny

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Jaaaaaaaaa,

Ik heb een bekend broertje!

Hij heeft in de live uitzending de 2 tickets naar New York gekocht!
    Wordt net gebeld door mijn zwager en zus, dat hij op tv was.. En naast de tickets ook nog heeft gedoneerd... Nou top!
    Ik ben aan t werk en helaas de tv niet aangehad, dus ik heb t gemist.. Maar mijn mama is platgebeld door de fam...

Ikke is heeeeeeeeel trots op mijn broertje! Komt toch mooi ten goede aan meerdere mensen die t niet breed hebben!

Zo, dat wilde ik even kwijt :D

13. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ook ik heb gisteren gekeken naar het progamma
    ik doe al dingen voor de voedselbank voor Katwijk maar ben ook sinds gisteren donateur geworden ;)

Liefs Maria

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja het is allemaal geweldig natuurlijk.

Het zou niet nodig moeten zijn een voedselbank. Misschien moeten ze vanuit de overheid iets beters bedenken voor mensen die geen eten hebben.

15. droomwens79

daar heb jij helemaal gelijk in ;)

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik vond het een goede actie!
    Vind het alleen heel slecht dat de overheid het zover laat komen....

17. droomwens79

ik heb hem ook gezien ;)

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

weet iemand het rekeningnummer van de voedselbank waar ik geld op kan storten?

19. droomwens79

De Voedselbank is een initiatief ter bestrijding van (verborgen) armoede én verspilling in Nederland. René en Natasja Froger hebben besloten mee te werken aan het programma De Frogers: Effe Geen Cent Te Makken om zo aandacht te vragen voor de Voedselbank en de mensen die gebruik (willen) maken van deze dienst.

Wil je ook iets betekenen voor de Voedselbank, dan kun je een donatie doen op rekeningnummer 10 71 50 824 t.n.v. Stichting Voedselbanken Nederland te ARNHEM

Meer info over De Voedselbank: www.voedselbank.nl

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Deel Deze Pagina