Frogers in de bijstand...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb het ook gezien en mijn eerste reaktie was, wat een onzin.
    Dat huis is echt niet een huis wat je krijgt als je in de bijstand zit en dan die auto die ze volgende week krijgen daar werd ik heel boos om. Ik rijd zelf namelijk in een opel vectra station en hun krijgen een opel astra station, ongeveer een gelijke auto. Die kun je niet betalen als je in de bijstand zit ondanks dat hun auto gedeukt is, hij valt onder een zware auto met hoge wegenbelasting.

Maar toen ik verder ging kijken vond ik het toch ook wel een goed programma. Alle vrijwilligers wat ze laten zien bij de voedselbank, hoe je goedkoop aan spullen kan komen via marktplaatst. Toen had ik zoiets van ja het is maar 1 maand maar ze doen het maar wel even.
    Niemand heeft hun gedwongen om dit te gaan doen en ze proberen toch een beeld te creeren hoe het er in nederland aan toegaat terwijl de hoge mannen in den haag hun oog kleppen ophouden.

Ik zal volgende week dan ook echt wel weer kijken.

2. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ze hadden meer respect ontvangen als ze een half jaar op bijstandsniveau zouden leven.

Wat is nou een maand? Een aanfluiting :( .

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Euhm....bij mij is het wel zo over gekomen. ;)

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ze laten het tenminste zien.. Ook al is het een vertekenend beeld, er is op deze manier tenminste wel aandacht voor.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Had liever gezien dat ze er geld heen brachten...

Of een paar bijstandsgezinnen in hun villa lieten wonen een tijdje...

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik heb het ook gekeken..en ik vond het ook leuk..
    ze schenken er tenminste aandacht aan..
    en dit heb ik even gequote:
    ze geven een benefietconcert waarvan de opbrengst naar de voedselbank gaat.

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Vind ik ook....die man die was helemaal niet gelukkig hij hoefde niet voor niets te solliciteren...dan zit je diep in de put hoor...hij wilt ook liever niet naar de voedsel bank....en dan maken hun ervan dat ze gelukkig zijn op een 1 kamerappartement....met 4 kinderen! belachelijk!

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
  9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik vond het wel leuk om naar te kijken...en ik snap ook dat ze aandacht willen voor de voedelbank....dat de willen laten zien dat je ongv zo moet leven als je in de bijstand zit...maar goed hun slapen nachts lekker want de rekening zijn betaald hoeveel mensen hier in nl hebben dat er ook nog eens bij!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
  11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben het met prinses eens, vond het een prima programma.

Vind het wel raar dat hier mensen zijn die het hele programma niet gezien hebben en het toch stom vinden. Lekker makkelijk, een ander veroordelen.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Tuurlijk kan het nooit de realistische situatie nabootsen. Toch heb ik er wel respect voor, dat de Frogers, hun luxe leventje even vaarwel zeggen en met veel minder geld moeten rondkomen. Ze hadden het ook niet kunnen doen.

13. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Vind het idee erachter goed, maar de situatie is niet compleet realistisch. Het huis was al deels ingericht (vloeren, jaloezien) en met 1 maand bouw je ook geen schulden op waardoor de deurwaarders aan komen kloppen.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Pfff na 1 aflevering weten jullie precies hoe de frogers zijn/denken/het niet menen enz?
    Ik vind het juist HEEL goed deze afleveringen! EN wat de frogers ook zeggen ons geld is er ook niet zomaar gekomen daar hebben ze KEIhard voor gewerkt!
    Het is maar een maand maar ik vind het goed dat ze het doen. Wij weten ook niet wat het is want wij hebben 2 inkomens is toch precies hetzelfde?

15. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Nou, ik heb er bewust niet eens naar gekeken, alleen het voorstukje gaf me al braakneigingen!
    Toen ze aan kwamen rijden zei Rene:"Kijk nou, mijn auto past niet eens op de stoep!"waarop Natasje keihard begint te lachen, als in:"Ja, wat triest he die arme buurt".
    Later hoorde ik op de radio dat het met een vriendin en de moeder van Rene slecht ging en toen hebben ze wel gewoon met hun eigen mobiel gebeld zonder de prepaid want dat was er zo doorheen.
    Tja....dat kunnen mensen in de bijstand ook niet hoor!
    En 1 MAAND!idd, wat je zegt, 1 jaar dat is pas wat, maar een maand?
    Triest hoor zulke mensen, hoop dat ze gauw aan de schtijterij raken van die sushi als ze weer terug zijn whahahahahhaha.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Koop jij een 2e hands woning met beton op de grond dan, in 99% van de huizen zit een vloer, al dan niet tegels, al dan niet laminaat. Tis geen grot.

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    In een huurwoning heb je een betonnen vloer :( Daar moet je zelf wat op leggen hoor, en als je van de bijstand leeft KOOP je geen 2ehandse woning hoor :p

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    niet alle huurwoningen zijn leeg hoor...
    toen mijn zus ging huren zat er ook een laminaatvloer in..en luxaflex/lammelen voor het raam..

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    De meeste huurwoningen worden gewoon kaal opgeleverd, als er wat in ligt is dat meestal in overleg (tegen betaling) overgenomen (bijv via makelaar of vorige bewoners).
    Bovendien heb je echt mazzel als je in de bijstand zit , je niet in een flatje wordt gestopt.

Het idee erachter was goed bedoeld maar ik vind het echt een aanfluiting.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Door de voorstukjes was ik er al achter dat ik het niet een leuk programma zal gaan vinden.

Verder vind ik het ontzettend vervelend hoe "bekende" Nederlanders zich vaak zo arrogant opstellen. Net of zij buiten de maatschappij staan en dus "meer" zijn dan de rest van het volk.

Net als het bericht dat de zus van Antionie Kamerling in een drogisterij zou werken en dat dit natuurlijk verschrikkelijk beneden haar stand is.

Liesbeth Kamerling werkt bij drogist
    Uitgegeven: 16 oktober 2008 14:10
    Laatst gewijzigd: 16 oktober 2008 14:21

AMSTERDAM - Haar broer Antonie speelt iedere avond in een uitverkocht Carré, maar Liesbeth Kamerling staat tegenwoordig achter de toonbank bij de drogist.
    ANP

Dat meldt het roddelweekblad Privé. "Ik werk op dit moment voor een drogisterijketen. En ja, ik help ook in de winkel."

Ik weet het niet hoor wat ik er van moet denken,

Deel Deze Pagina