Frogers in de bijstand...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @bosi: ik blijf het raar vinden. En zie ook niet in wat Kamerling met Froger te maken heeft. Alsof alle BN-ers hetzelfde zijn?

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.623
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    heb t ook gezien.de bijstands mensen die ik ken,wonen echt niet zo mooi!
    zelfs wij niet.ze hadden ze in een echte achterstandswijk moeten zetten.

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Alleen die opmerking "een maand geen sushi" vond ik al walgelijk :sick:

4. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier zo keihard commentaar leveren, zelf echt in de bijstand zitten of hebben gezeten?

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb er in gezeten en ik heb keiharde commentaar ;)

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik ben opgegroeid door een mama die in de bijstand zat en oke het was geen vet pot maar ook geen armoe.
    En oke het is een beetje overdreven maar toch vind ik het knap dat ze hun luxe leventje opgeven om aandahct te krijgen voor de voedselbank.

Bedoel daar dsraait het allemaal om zodat de voedselbank meer hulp gaat krijgen.

En mensen met meer geld mogen niet zo arrogant doen zeggen jullie maar jullie kraken mensen die wel veel geld hebben wel af.

Wat renee zei vond ik wel goed geld hebben maakt het leven een stuk makkelijker maar zeker niet gelukkiger.

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @ Melanina :thumup:

Ik vind dat het makkelijk is om mensen af te kraken, maar feit is dat zij het wel even doen. Zeg maar eerlijk, hoeveel BN-ers zouden zoiets doen.

8. spawater

spawater Actief lid

14 mrt 2008
    120
    0
    0
    kantiene medewerker
    nieuwegein
    Hoi hoi

Ze zitten een maandje in de bijstand.
    Laats ze een half jaar dat eens doen dan piepen ze echt wel anders .
    Wat is nu een maand dan weet je niet wat het is om rond te moeten komen met niets of hoe het voeld om met een lege maag naar bed te gaan.
    Ze zijn dan wel op een klein flatje begonen maar aan rijkdom ben je eerder gewent dan waneer je niets heb en elke stuiver 10x moet omdraaien

Dus in plaats van een maand doe een half jaar

Spawater

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ik ben het daar niet helemaal mee eens ze willen alleen maar laten zien hoe het kan zijn met een uitkering .
    Maar het hoofd doel is toch aandacht krijgen voor de voedselbank.

Bedoel al doen ze het 3 jaar daarna hebben ze toch weer alle luxe van de wereld en dat is voor de echte bijstandshouder ook niet zo.

Ze bedoelen het goed en hoe ze het ook doen in vele ogen doen ze het dan toch niet goed.

Ik vind het iig wel erg lief van ze

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Doel van het programma is toch niet dat de Frogers echt weten hoe het leven werkelijk in de bijstand is? Bovendien is dat ook niet voor iedereen hetzelfde. Volgens mij is het doel te laten zien dat het leven ook anders kan lopen. En waar je dan tegenaan loopt. Tuurlijk geeft het de werkelijkheid nooit volledig weer, het is en blijft een tv programma. Als je Temptation Island kijkt denk je toch ook niet dat alle vakanties op een tropisch eiland zo zijn?

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    het doel is aandacht voor de voedselbank hoe belangrijk werk die doet.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    En dat lukt toch prima?

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Als dat het doel is, waarom is dat 5 minuten in beeld geweest en waaom de hele poespas er om heen? Je kan ook een reportage maken geheel gewijd aan de voedselbank, of mensen die ECHT zo leven dagelijks. Dat komt meer aan dan dit, dit draait toch uit op zo'n sensatie/glamour soap achtig iets, ook al was het idee "goed bedoeld".

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Door gebruik te maken van BN'ers, bereik je (denk ik) een breder publiek.
    En er wordt over gesproken, dus.......doel bereikt. ;)

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    1,6 miljoen kijkers! Goedzo! :D

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Missen jullie nou expres of per ongeluk mijn point...

Nevermind, ik blijf het een belediging vinden voor mensen die echt moeten knokken.

Nuff said, discussieer ze ;)

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik vind dit niet beledigend maar de ogen openend naar mensen die mensen in de bijstand altijd afkraken.
    En een echt beeld krijg je toch nooit er zijn mensen in de bijstand die niet rond kunnen komen en mensen in de bijstand die dat wel kunnen ook dat scheelt per gezin.

18. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Sjonge sjonge, sorry hoor maar wat een afgunst lees ik hier weer!
    Alsof de Frogers zich moeten schamen omdat ze keihard gewerkt hebben voor hun poen! En nee dat wordt nergens letterlijk hier neer gezet, maar dit haal ik wel uit de postings!

Ik zie het maar zo: die mensen zijn heel veel luxe gewent, kunnen zich alles perminteren en dat laten ze voor een maand achter. Denk erom dat het een grote stap is hoor voor die mensen! En hun doen tenminste iets! Zo is er tenminste aandacht voor de problematiek die in sommige gezinnen heerst. Ik denk dat de stap naar beneden bij de frogers net zo groot is als de stap naar beneden van mensen die in de bijstand komen.

kus miek

19. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ja, er zijn ook mensen in de bijstand die geen schoolboeken kunnen betalen, maar die wel een dure auto en dure mobiele telefoons hebben. Nou, daar krijg je ook geen reeel beeld van. ;)

20. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Goed zo, miekie82.

Deel Deze Pagina