Frogers in de bijstand...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik lees je point wel hoor en vraag me af:
    Denk je dat er ook 1,6 miljoen mensen naar een reportage over de voedselbank hadden gekeken?

Hoogst waarschijnlijk niet, en nu wel.....nu hebben 1,6 miljoen mensen gezien hoe de voedselbank werkt etc. of het nu 5 of 20 minuten was, die 1,6 miljoen hebben het wel gezien!

kus miek

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    of het nu een reeel beeld is van mensen die in de bijstandleven weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.
    maar de voedselbank krijgt in ieder geval bekendheid, en zoals eerder gezegd dat lukt je niet met een reportage op nederland 1 om 2300 's avonds, plak er een bekend gezihcht aan vast en hoppa 1.6 miljoen kijkers. perfect toch.
    ook prima dat ze laten zien dat er kringloopwinkels zijn en martplaat, daar koopt iedereen rijk of arm.
    zelf had ik 3 maanden mooi gevonden, maar aan de andere kant als je zelf nooit geen seconde wakker hoeft te liggen over het feit dat de feestdagen er weer aankomen, of dat de rekeningen wel betaald kunnen worden, dan is het wel ff wennen als je met 1200 euries rond moet komen.
    ze doen het maar wel even, wie weet hoeveel bekende gezinnen rtl wel benaderd heeft voor dit programma maar die dit geweigerd hebben?

joyce

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ja hoor wat een kritiek hier.
    Vind het wel goed van ze het doel is om de voedselbank bekender te maken en vind dat ze het op deze manier goed doen.
    En rene gaat ook de hele maand daar werken dus wat nou dat het alleen om hun gaat...

Ik vind het in ieder geval een goed programma vergeet niet dat ze het niet hadden hoeven doen.

4. sim

sim Niet meer actief

aanfluiting! meer woorden heb ik niet nodig :(

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik heb een stukje gekeken maar vond er eerlijk gezegd niks aan.
    Het zal vast goed bedoeld zijn wat ze doen en vind het super van ze dat van een rijkelui bestaan naar de bijstand gaan maar ik vond het saai om naar te kijken

6. elke BN'er doet tegenwoordig 'gekke' dingen om in de spoptlights te komen. En het gaat mijn inziens niet eens om 'leven als iemand in de bijstand' (ja ik weet ook wat dat is) maar om weer eens op tv te komen.

Er zijn ook BN'ers die mee hebben gedaan aan expeditie robinson (leven met weinig en werken voor je eten), daar heb ik meer respect voor.

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hoeveel euro hadden ze nou om boodschappen te doen? 600 euro?of heb ik niet goed geluisterd?

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Weet het preciese bedrag niet. Maar Natscha zei in de aldi dat ze ongeveer 80 euro per week te besteden hadden aan boodschappen.

9. ze houden ruim 600 over naast de vaste lasten (zoals huur, tv stroom etc)

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    okeej

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha ze hadden de frogers hier in dit huis moeten zetten
    toen wij gingen kijken hadden er al 5 mensen nee gezegt tegen dit huis omdat het echt op een grot leek
    de vorige bewoners zijn eruit gezet
    alles was kaal de vloeren de muren tot het beton toe

alleen was zwart van de spinnen webben enz
    hahah
    had wel eens willen zien hoe ze hierop gereageerd hadden

een maand is niks voor hun maar voor ons is een hele maand erg lang

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb soms geen 80 euro per maand voor boodschappen wij doen het met 200 euro per maand met 4man en daar zitten luiers van 2 kids bij en eentje heeft flesvoeding

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    80 euro voor een hele week?
    Ja hoor, das ECHT in de bijstand zitten....
    *schud hoofd*

pffffffffff

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik heb zelf vrienden die in de bijtand zitten en die hebben het echt niet gemakkelijk die hebben zelfs niet zo als ons 50 euro per week soms kunnen ze blij zinn met 20 euro

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ja dat had ik ook toen ik in de bijstand zat met dochterlief.....

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb jullie discussie gevolgd, maar heb het programma niet gezien. Vind het wel goed dat er aandacht is voor de voedselbank. Ik bedacht me alleen dat discussieren alleen minder nut heeft en heb daarom ook maar een bedrag gedoneerd. Wie volgt :) http://www.voedselbank.nl/read/geef

Groetjes

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Rosao: geweldige invalshoek! Super idee ook.

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoe rot het ook voor je is, maar het is toch geen wedstrijd wie het minste heeft?
    Ik gun iedereen het allerbeste hoor maar die 80 euro per week zal heus wel een gemiddelde zijn.

Hoe ze het ook aangepakt hadden, er zal altijd wel kritiek zijn. Als ze in een krot in een achterbuurt waren gezet. hadden de mensen met een redelijk huis ws gezegt dat ze als zwervers laten zien worden.

19. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb het verleden week ook gekeken en idd, het slaat nergens op. Komen in een mooi fris huisje, redelijke auto.
    Ze haden ze paar oude fietsen moeten geven en klein flatje waar van alles nog gedaan moest worden, dit is zwaar nep.

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Uhm...waar kwam die Senseo en die waterkoker vandaan?
    Die hebben ze vast niet gekocht van die 1000 euro voor de inboedel...................................................

Daarbij zag je deze keer welgeteld 2 minuten over de voedselbank..

Om nog maar niet te spreken van René Froger die drank mee jatte (wat een goed voorbeeld!) van zijn optreden!

Deel Deze Pagina