Frogers in de bijstand...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

misschien is de vraag al gesteld, maar waarvan betalen zij hun mobieltjes?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    [-(

Geen idee, goede vraag.

Vaste lasten?

3. natasha28

natasha28 Lid

26 mrt 2008
    92
    0
    0
    pfff sorry hoor dames, maar ik bespeur hier toch wel enige vorm van jaloezie als het om mensen met veel geld gaat.
    Ik ben zelf niet rijk hoor, maar ik ken wel genoeg mensen die door hard werken,wat froger overigens ook doet (hij was pas 03.15 uur thuis geloof ik) heel normaal zijn en helemaal niet uit de hoogte doen.

Of zie ik dit nu verkeerd?

Groetjes

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    nee hoor, hier geen jaloezie!
    Maar vind het programma gewoon nep!

Truusdemier, idd dat zei ik dus ook al; ze hadden nog maar ............ euro, te weinig eigenlijk voor 2 weken en dan wel bellen met dr mobiel? Waar word dat dan van betaald?
    Wat dacht je van die spelcomputer waar de jongens pas op aan het spelen waren? En de dvd speler die er staat bij de tv? En de senseo? En de waterkoker? Ook 2ehands van die 1000 euro gekocht? Denk het niet he, die hebben ze gewoon van thuis meegekregen..........sja, zo kan IK ook een huis compleet inrichten voor 1000 euro!

Dan nog de wasmachine die NET heeeeel toevallig kapot gaat wanneer Natasha de was moet doen voor heel het elftal van dr zoon.......nou echtk, wat toevallig, kunnen we met z'n allen zien hoe erg het is en dat je het zooo moeilijk kunt betalen als je in de bijstand zit...nee, dit was echt TE toevallig, kortom; hele show is weer in mekaar gedraait als een soap en nep!

Daarbij heb ik op diverse sites en in diverse tijdschriften gelezen dat ze 80.000 euro krijgen van RTL voor dit programma. Waarvan ze een GEDEELTE doneren aan de voedselbank! Pardon? Een gedeelte? Ze hebben al 1000 euro gekregen om te verbrassen aan meubels, dan nog dat bijstandsgeld om van te leven en dan nog 80.000 euro krijgen om dat programma te doen? Ik dacht toch echt dat ze het zooo voor de voedselbank deden? Schijnbaar dus toch voor hunzelf.....sja, voor 80.000 euro wil ik ook wel op bijstandsniveau een maandje leven! Nou nou at erg zeg! Als ze nou AL dat geld zouden geven aan de voedselbank, sja, DAN vond ik het nog sympathiek, maar dit......*kots*

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Jaloers?

Nee juist niet. Ik zou helemaal niet willen ruilen.

Geld zegt mij helemaal niks.

Gezondheid en liefde is veel belangrijker.

Mijn oma heeft ook veel geld, dat maakt haar niks gelukkiger dan ons. Ze kunnen net even iets vaker op vakantie, :)

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    idd Bosi, zo denk ik er ook over.
    Mijn schoonouders hebben aardig wat geld en die zeggen vaak; oh als jullie straks erven, dan kunnen jullie leuke dingen doen etc etc.....ik op mijn beurt zeg dan: maak het alsjeblieft op! Ze gaan nooit op vakantie......ga op vakantie! Koop leuke dingen voor jezelf! Liever dat zij lekker genieten nog dan dat wij straks veel erven hoor! Vind het belangrijker dat mensen genoten hebben van het geld waar ze zelf keihard voor gewerkt hebben!

7. natasha28

natasha28 Lid

26 mrt 2008
    92
    0
    0
    Maar het lijkt wel of bijna alle mensen die op tv komen en iets goeds willen doen, alleen maar worden afgezeken!

Het is ook nooit goed! Dat vind ik zo jammer van sommige mensen.
    Het is net als die kerel van microsoft. Hij geeft per jaar miljoenen weg aan goede doelen, maar dan zijn er zelfs mensen die zeggen;

Tja in vergelijking met wat hij heeft, is het niet eens een euro wat hij weggeeft!!!!

Nou daar zakt mijn broek gigantisch van af! Het is namelijk nooit goed.
    Als hij niets zou geven is het weer een gierigaard.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    oh nee hoor, dat hoor je mij niet zeggen!
    Maar geef dan geld ipv zo'n sneu nep showtje op te voeren!

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Het heeft toch weinig zin als 1 iemand geld geeft? Je moet andere mensen ervan bewust maken van het werk van de voedselbank en dat kan alleen via de t.v. Dus wat dat betreft snap ik de bedoeling van zo'n programma wel.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Maak dan een programma over de voedselbank, hoe dat in z'n werk gaat etc (ipv er elke aflevering 5 minuutjes aan te besteden!) en over mensen die ECHT in de bijstand zitten! Dit wekt alleen maar irritaties op!

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Nou, blijkbaar wekt het niet bij iedereen irritaties op.

Het succes van de serie is zo groot dat RTL heeft besloten om een tweede serie te gaan maken. Deze keer zonder de Frogers. Mogelijke namen zijn Frans & Mariska Bauer en Ruud & Estelle Gullit.

Bron: wikipedia

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    irritaties zenden ze niet uit.. ;)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :)

Gewoon lekker niet gaan kijken.

Als ik het niet zie kan ik me er ook niet aan storen.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mamakitty, daar zijn al talloze documentaires en serie's over uitgezonden de afgelopen jaren.
    Allemaal bij de publieke omroep.

Afgezien van de inhoud van dit programma en hoe het overkomt, vind ik het te prijzen dat de familie Froger dit heeft gedaan. Het mag dan nep zijn, niet consequent en weet-ik-wat allemaal, de intentie in mijn ogen is wel goed.
    Het feit dat het programma op rtl4 komt, en het bekende mensen zijn, trekt daarom toch meer de aandacht dan de gemiddelde documentaire bij Zembla.

Dus ja je kan het zien als commerciele troep over de rug van de voedselbank, aan de andere kant er is behoorlijk wat discussie wat de voedselbank geen windeieren legt.
    In mijn optiek is dat laatste het belangrijkste.

15. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Maar daar kijkt niemand naar dus heeft het nog geen nut. De gemiddelde tvkijker wil nog steeds graag naar bn'ers kijken en het wel en wee van een ander volgen, dus dit trekt veeeel meer kijkers dan een documentaire.

16. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik kijk er erg graag naar!

17. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Ik werk ook 's nachts dan wil dat ook wel verdienen :)

Maar hij ligt wel de halve dag op zijn nest... dus dat is dan wel weer lekker! Maar ik zou niet graag willen ruilen hoor :D

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    of je het nu een leuk programma vindt of niet, er is in ieder geval aandacht voor de voedselbank en kringloopwinkels ed. dat is nooit verkeerd.
    ben onlangs zelf eens een kringloopwinkel ingestapt, nooit bij stilgestaan om daar eens binnen te gaan kijken maar na het zien van het programma dacht ik ach waarom ook niet. kijken kan geen kwaad en wie weet wat voor leuks je tegen komt.

de mobieltjes van de frogers waren in deze weken prepaid toestellen, althans dat is een keer op tv besproken. of het waar is weet ik niet maar zo zou je het hele programma op de korrel kunnen nemen, maar dan blijf ik erbij nep of niet er is in ieder geval aandacht voor deze grote groep mensen in nederland.

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Toch weer een puntje....waar ik erg om moest lachen en mijn vriend ook:

Ze wilden meer geld, dus zetten ze 2 stenen ganzen en een combi magnetron op marktplaats. Heel slim zou je denken........MAAR ze staan op MP MET foto. Hoe hebben ze dat gedaan? Hebben ze een digi camera van huis meegenomen (net zoals hun waterkoker, senseo en dvdspeler)? Of hadden ze toch nog ergens geld liggen om er 1 te kopen zodat ze foto's konden maken........ ;) Sja...........................

En dan die boete voor het te snel rijden...wat een dramaqueen zeg, lekker overdreven acteren dat het oh zo erg was en ze was oh zo boos (nee ze verdient geen oscar haha) ennuh....die boete mogen ze NADAT ze daar weg zijn overmaken hoor, dat hoeft niet binnen 1 week, dus lekker overdone weer.

Waarom wij er toch naar kijken? Omdat we er zooo om moeten lachen ook hoe dom het programma in mekaar gedraaid zit. Tis een beetje ramptoerisme...als er ergens een ongeluk gebeurt is, MOET je ook kijken..... LOL

20. natasha28

natasha28 Lid

26 mrt 2008
    92
    0
    0

Ummmm....maar hij was daarvoor al de hele dag wakker hoor en dat ie dan daarna een halve dag slaapt kan ik me wel voorstellen. ;)

Ik zou ook niet met hem willen ruilen hoor.

Groetjes

Deel Deze Pagina