ik heb wel eens op straat gelegen.. nou eh.. niemand die me hielp hoor! Iedereen stond een beetje te apegapen nog geen halve meter naast me.. Dus zo overdreven is dat niet, kijk maar eens naar de files die ontstaan op de snelweg aan de andere kant van waar het ongeluk is gebeurd.. Allemaal kijkers.. Hetzelfde geld voor in de stad, ongeluk gebeurd? Iedereen loopt er als een magneet naartoe om te kijken Helpen doen er maar weinig helaas..
Misschien even OT, dat niemand (of bijna niemand) helpt bij een ongeluk komt omdat men denkt dat iemand anders wel iets zal doen of al gedaan heeft. Of dat iemand anders het beter kan etc. Mocht zoiets je overkomen (en je bent genoeg bij kennis) dan kun je het beste iemand kiezen en die persoonlijk aanspreken. Dat helpt beter.
jeetje, wat een gezeur weer. en idd als je eraan stoort, kijk je toch lekker niet. ik vind het een leuk programma.
tuurlijk als er geen hulpverlening is, ben ik de 1e die meteen wil helpen hoor, maar ik bedoel een beetje het kijken kijken wat mensen doen....
pfff wat een zeuren zijn jullie zeg kijk dan niet naar dat programma. Ik vind het geweldig dat ze dit doen. Jullie doen het toch ook niet vrijwillig? IK VIND HET EEN GEWELDIG PROGRAMMA Eindelijk aandacht voor de voedselbank enz.
ik vindt het een leuk programma om te zien hoor, maar irriteer me wel degelijk hoe zij hun dingen regelen, hij krijgt tijdens zijn optreden zijn eten gratis en voor niks terwijl andere in de bijstand dit niet krijgen, zij verkopen nu zogezegd spullen (ganzen en magnetron) om het einde van de maand te redden omdat ze onverwachte (bekeuring) uitgaves hebben maar je kunt toch niet iedere maand je huisraad gaan verkopen omdat je in de min staat? hij regelt nu dingen die de overheid zou moeten regelen, wat zeg ik eigenlijk zou er geen eens een voedselbank moeten en of horen te zijn. je kunt wel afgeven op hen die het van 20 euro in de week moeten doen en alsof hen eigen schuld is dat zij van die centen moeten leven, maar nee je kunt niet kijken naar de achtergrond van iemand en wat de reden is dat ze het met zo weinig moeten doen, ik vindt het gewoon ronduit schandalig, want van 20 euro kun je gewoonweg niet fatsoenlijk leven. misschien dat er andere zijn die vinden dat je dat wel kunt maar dan vraag ik me af wat je dan dagelijks op tafel hebt (ochtend-middag-avond,tussendoor) een simpel broodje kost bij de goedkoopste winkel al iets van 80-90 cent, houd je nog krap 2 euro over voor je middag en avond eten. hoe je schuld ook ontstaan is, al ben je er nog zo schuldig aan, dan nog vindt ik niet dat je in een land als nederland het met zo weinig zou moeten horen te doen om van te leven dan de schulden afbouwen maar iets langer ongeacht of het wel of niet je eigen schuld is dat je je schuld hebt. en de mensen die ik hier in al die bladzijdes al heb mogen lezen die de boel veroordelen, pfff daar zal ik reageer ik maar niet eens op, die komen zichzelf (mag het hopen van niet) misschien ooit nog eens tegen.
Tja mama24, er zijn ook heel veel mensen die geen schuld opbouwen, heel zuinig leven,en sparen, niets op afbetaling doen, en enkele jaren niet op vakantie gaan. En dus ook NIET in de schuldsanering komen. Zo kan het dus ook. Ik vind het goed dat er aandacht is voor de voedselbank, en dat de Frogers er aan meedoen, prima toch?
what s your point Jingles? aandacht voor iets dat er eigenlijk in een land als Nederland niet eens zou horen te zijn, bekendheden die zich kapot lachen tot en met, want geloof me zoals zij het nu doen voorkomen in die maand dat ze nu zo zitten is verre van realiteit, niet hetgeen wat je ziet, dat is pure realiteit, er zijn wel degelijk mensen die van zo weinig zonder wasmachine of wat dan ook van zon bedrag moeten rondkomen, maar hij vreet op zijn werk, dat scheelt toch een slok op een borrel en die mobieltjes ach laat ik maar niet eens vragen waar die van betaald zijn, wat jouw bedoeling met deze reactie ook is, ik vindt het gewoon schandalig dat men in een land als de onze op deze manier moet leven heel simpel.
Ik weet het niet Jinles hoor, ik heb wel eens een bekeuring gehad, maar geloof me ik ken niemand echt niemand die ooit binnen 2 wkn de bekeuring al op de deurmat hadden liggen, en zelfs dan nog heb je op het moment dat je die bekeuring daadwerkelijk binnenkrijgt ruimschoots de tijd, zij zitten 1 maand in dat huis aangekleed daar zal ik maar niet verder op ingaan maar ga aub niet zielig doen dat ze nu in de min zitten doeo die overwachte uitgave als die bekeuring. jeetje zeg, leuk dat ze het doen hoor, maar wat jij en ik zien is maar een klein beetje van het hele gebeuren, dan durft ze nog te stellen dat die macaroni van vorige week van 2 euro zo lekker was, nou geloof me zou wel willen weten hoe zij van 2 euro macaroni kan maken (gehakt e.d.) en dan nog durft te zeggen dat het zo lekker was, aankomende week zit ze weer in haar eigen grote villa geloof me dan is zie die heerlijke macaroni allang al vergeten, tuurlijk zal ze ongetwijfeld wel macaroni maken maar denk dat ze dan om en nabij toch iets van de 12-13 euro kwijt is hoor (tenminste ik wel)
ik denk echt dat veel mensen niet snappen wat de essentie van het programma is. Natasja heeft namelijk zelf al gezegt dat ze nooit kan voelen wat de meeste mensen voelen omdat hun het maar 1 maandje vol hoeven te houden . Ze wil alleen laten zien hoe sommige het moeten volhouden en dat het af en toe NIET te doen is.. En als ik kijk wat ze allemaal voor elkaar gaan krijgen voor de voedselbank dan denk ik kijk dat is nou een goed iets van je bekendheid gebruik maken. Want ik denk als jij naar een kartonpers automaten fabriek stap enz egt ik heb er 1 nodig voor de voedselbank word je vierkant uitgelachen maar omdat het rene is kan het dus wel
Het gaat erom dat het goed bedoeld wordt, mamatje24. Het feit dat JIJ vindt dat het niet de realiteit is, is helemaal niet belangrijk. Het gaat erom dat ze aandacht vragen ( middels een tv programma) voor de noden van de Voedselbank. Ze krijgen toch heel wat voor elkaar op deze manier.
Vind het ook een goed programma. ok, niet alles zal zo zijn zoals wij het zien, maar het blijft leuk om naar te kijken. vooral René, die in het huishouden meestal niet weet wat ie ermee aan moet. Ze krijgen toch maar mooi aandacht voor de Voedselbank en mensen die het echt met minder moeten doen hiermee en dat was toch hun bedoeling. ik vind het jammer dat ze er zoveel commentaar op krijgen, ik vind het knap van ze dat ze het toch maar gedaan hebben. groetjes, Miranda
Hoho Jingels, Ik zeg ook nergens dat het niet goed bedoelt is. En het gaat er ook zeer zeker niet om wat ik VINDT, ik zeg alleen maar dat hoe het gebracht wordt het er zo in de realiteit niet aan toe gaat, niks meer niks minder, en daarbij ben ik gewoon van mening dat een voedselbank helemaal niet nodig zou horen te zijn, ik ben blij voor de mensen die het nodig hebben dat het er is hoor, begrijp me niet verkeerd, maar nee een land als Nederland zou zoiets helemaal niet nodig hoeven te hebben en in Den Haag altijd maar de koppen in het zand steken dat er in Nederland geen armoede heerst, nee als er geen armoede zou heersen zouden instellingen als dit niet nodig zijn. Dat is gewoon iets dat me steekt dat dit soort instellingen nodig zijn omdat mensen anders het hoofd niet boven water zouden kunnen houden wat eten betreft. @natasha28, Ik begrijp wel degelijk de bedoeling van het programma hoor, maar als het daadwerkelijk bedoelt is om de aandacht te vestigen op het goede werk van de voedselbank vindt ik gewoon dat ze dat wel langer in beeld mogen laten zien want en dat is er al gezegd zie je hooguit iets van 5 minuten van de voedselbank, laten ze daar lekker gaan werken tijdens het programma de mensen kijken dan evengoed wel en zo wordt er tenminste echt de aandacht er op gevestigd. De meeste mensen kijken omdat het hier Rene betreft en niet omdat ze graag kijken naar een programma die gaat over de voedselbank. Dat hij dingen voor elkaar krijgt die andere niet krijgt is alleen maar mooi, maar nogmaals het zou niet nodig hoeven te zijn en dat is het enige dat ik er gewoon jammer aan vindt, ik vindt het gewoon ronduit schandalig dat mensen anno 2009 hier in Nederland moeten rondkomen van 20 euro in de week.
Ik vind dit altijd zo makkelijk! Wat zou je dan willen? Dat mensen lekker op de pof kunnen leven, lekker veel geld uitgeven want: "Den Haag" regelt het wel als het geld op is? Als je het over realiteit hebt..... Dat is toch niet waar "Den Haag" voor is? Ik vind het nu al behoorlijk zuur dat ik meer dan de helft van mijn brutosalaris inlever aan belastingen. Als de overheid zou doen wat jij van ze zou willen, wordt dat nog heel wat meer. Wij werkende mensen worden dan dus gestraft voor het feit dan anderen schulden gemaakt hebben? Solidariteit is prima, maar er zijn grenzen. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Je kan niet verwachten dat "Den Haag" altijd maar alles oplost. En als ze dat niet doen ze struisvogels noemen. Ik heb hier al eerder gezegd; Iemand die van 20 euro rond moet komen, daar is écht wel wat meer aan de hand. Of schulden, of verkeerde prioriteiten, of verkeerd leefpatroon.... Van die 20 euro kan de buurvrouw van de frogers geen wasmachine betalen, maar wél lekker paffen. Sorry hoor, maar dat is dan een keuze. En ja, ik gun die vrouw echt wel haar pleziertje, maar het is kiezen of delen. Als ze kiest voor roken, dan ook niet zeuren over de wasmachine. Een paar weekjes niet roken en je koopt zo een 2ehand was machine.
Je kan zeggen wat je wilt Juul76, en ik ben het er heus ergens wel mee eens, maar verder blijf ik van mening dat een instelling als de voedselbank er niet zou horen te zijn in Nederland anno 2009 en dat heeft niets te maken met de afdracht van jouw belastingcenten hoor dat is wel heel erg kort bekeken. En dat heeft ook totaal niets met solidariteit te maken. Ik hoop in ieder geval voor jou dat je nooit zo laag aan de grond komt te zitten dat je de keerzijde van de medaille mag zien zoals veel mensen deze zien. Want Jij kan wel zeggen dat als iemand moet leven van 20 er wel meer aan de hand is, tuurlijk diegene heeft schulden heel logisch, maar of die schulden nu zelf zijn gemaakt of door een ex die alles regelde en waardoor jij (zij) nu in de shit zit maakt me nog niet eens zoveel uit, ik ben gewoon van mening dat er een bepaald grensbedrag moet zijn waarvan men fatsoenlijk zou kunnen leven, en al het andere wat daarvan overblijft moet dan maar worden overgemaakt naar de schuldinstanties, maar het allerbelangrijkste blijft gewoon dat je ten alle tijden geld moet hebben om in ieder geval fatsoenlijk van te kunnen leven, en het mag duidelijk zijn dat je van 20 euro niet fatsoenlijk kan leven. Niet degene die roken en zeker niet degene die niet roken want dat doet er ook niet toe. Is er geen voedselbank dan heb je helemaal niks, nu hebben ze 20 euro en nog wat eten van de voedselbank, maar zouden ze alleen dat al veranderen dus de aflostermijn wat verlengen dat iemand in de schulden mag zitten dan hoeven ze echt niet aan die zuurverdiende centjes van jou te komen hoor, dus rustig aan maar. Simpelweg de regels iets aanpassen daar hoef jij niet voor op te draaien, daar hoef ik niet voor op te draaien, kortom daar hoeven al die hardwerkende mensen niet voor op te draaien maar je kan diezelfde mensen dan wel in een situatie zetten waardoor het leven ze toch net iets makkelijker of fijner wordt gemaakt, die opmerking over dat roken negeer ik voor het gemak maar even want ook dat vindt ik zelf een hele korte redenatie.