Fromirex / Eletriptan / Migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door flerk, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flerk

flerk Niet meer actief

Wie is bekend met deze medicatie tegen migraine? Ik gebruik al een paar jaar fromirex maar mijn klachten nemen toe en 'we' gaan Eletriptan proberen. Vind ik altijd best eng maar ik weet dat sommige medicijnen bij de één wel werken en bij de ander niet.
    Ik hoor graag jullie ervaringen.
    Van Fromirex had ik niet veel bijwerkingen en het deed z'n werk 'redelijk goed'.
    Verder heb ik nu sinds ongeveer een half jaar een 'nieuw symptoom' erbij, namelijk verdovingsverschijnselen. Soms voel ik me om de haverklap verdoofd in mijn gezicht (oog, oor, jukbeen, wang, soms naar nek toe en naar arm, altijd alles aan de rechterkant). Als jullie je herkennen, ik hoor graag jullie ervaringen.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Niet bekend met dat medicijn. Slik je dat als je een aanval aan voelt komen?
    Ik slik preventief medicatie tegen migraine. Dagelijks 100mg Topamax. Helpt bij mij iig wel goed. Heb er veel minder vaak last van en als ik het heb, veel minder hevig.
    Succes met uitproberen!

3. flerk

flerk Niet meer actief

Dank je Loesje. Ik slik het inderdaad zodra ik een aanval voel aankomen. Je moet er ook niet te laat mee zijn, dan helpt het veel minder. Best lastig, want soms weet ik niet goed of het wel of niet migraine is. Jij slikt preventief Topamax. Hoelang al, als ik vragen mag? En mag je dat blijven slikken of ga je er aan 'wennen' en wordt de werking dan minder? Heb jij, voordat je aan topamax begon, andere medicijnen geslikt? Sorry voor het kruisverhoor, ik merk dat ik het beu ben, al die pijn en al die beperkingen daardoor. Ik denk ook wel eens aan preventieve medicatie en heb ook amitryptiline van de neuroloog geadviseerd gekregen, maar dat is toch maar een tijdelijk iets. En daarna komen de klachten terug, dus dat wilde ik niet.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi, mijn zus heeft een paar x per maand erge hoofdpijn en slikt sinds kort Eletriptan en is er heel tevreden over.

Weet je waarom je migraine hebt?

Ook heeft ze namelijk alle suikers, chocola etc. geschrapt. En heeft nu minder vaak hoofdpijn. Binnenkort laat ze de Mirena spiraal verwijderen om te kijken of het daar mee te maken heeft. Maar dat was je vraag verder niet.

Succes, Charlie

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik heb de sumatriptan, vast een broertje van ;), en die werkt bij mij erg goed, heb verder geen kast van bijwerkingen en 9 van de 10x gaat de aanval er van weg of is het zo weinig dat ik er wel gewoon om door kan.

Heb gelukkig niet altijd last van migraine alleen de eerste 3 maand na mijn infuus met medicatie en daarna gata het weer goed.

6. flerk

flerk Niet meer actief

Dankjewel Charlie. Fijn dat zij tevreden is over Eletriptan. Ik heb al 20 jaar migraine en heb al het nodige geprobeerd en uitgevogeld. Ik heb niet '1 oorzaak' maar een hele lijst aan triggers, helaas. Zowel hormonaal als fysiek als 'psychisch' (dat laatste tussen aanhalingstekens, ik bedoel er vooral stressgevoelig mee). Het schrappen van chocola, suiker, etc heb ik ook gedaan, drastisch zelf. Maar daar werd het niet beter van. (viel wel kilo's af, dat was dan wel weer okee :)

Blaine, het is inderdaad een broertje of zusje van :), valt onder de triptanen. Waarom heb jij 'n infuus, als ik vragen mag? Is dat eenmalig of herhaaldelijk?

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

Sinds mijn mirena eruit is mijn afkloppen.. migraine niet meer zo erg terug gekomen.
    Woensdag begin ik met een andere pil waar dezelfde hormoon inzit kijken of me migraine dan weer terug komt...:(

8. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik elke dag 3x 0,5 mg. Sandomigran. Ik heb vooral last van hormonale migraine, zo rond mijn eisprong en menstruatie dus. Ik heb robd die dagen nog wel hoofdpijn, soms ook nog wel zwaar, maar geen échte migraine.

9. flerk

flerk Niet meer actief

Hoop echt van niet!

10. flerk

flerk Niet meer actief

Dus jij slikt ook dagelijks preventief. Heb jij hiervoor ook iets anders gebruikt, zoals triptanen bij aanvallen?

11. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Bij mij is het beter geworden sinds ik een spiraal heb...
    Verder gebruik ik al een jaar of 15 (was 12 ofzo toen de ellende bgon) medicijnen voor de aanvallen.
    Ik ben begonnen met Maxalt, maar dit werkte zelden.
    Daarna sumatriptan 100mg gekregen en die werkt 95% van de keren.
    Zodra ik na inname bijwerkingen krijg als een zwaar hoofd, tintelingen in nek en armen en andere vage bijwerkingen, dan weet ik dat ze gaan helpen!

12. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb imigran voor de migraine en dat helpt goed.
    Verder slik ik dus ook amytriptiline voor pijn en slapen en sinds ik dat slik heb ik wel veel minder last van migraine!
    Hier ook al geprobeerd om zonder suiker enz. te leven maar dat hielp hier ook niets.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ken beide medicijnen niet. Ik slik een zelfgemaakte pil van de apotheek. Is vrij verkrijgbaar en een klein wondermiddel. Het medicijn dat ik vroeger slikte als ik een aanval kreeg, daar werd ik heel erg moe en suf van.

Tijdens de zwangerschap van onze dochter had ik felle last van aura's, maar kreeg geen hoofdpijn. Als ik toen niet zwanger was, kreeg ik ook een onderhoudskuur voor migraine. Na de zwangerschap vallen de aanvallen voorlopig mee, beperken ze zich tot een paar per maand. Deze cyclus van pil veranderd, dus dat gaat nog even afwachten worden. De vorige was echt goed voor m'n migraine aanvallen.

Hoop dat je nieuwe medicijnen helpen.

Deel Deze Pagina