BCG-vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door limegreen, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik zat vanochtend is het groeiboekje van me dochterte tebekijken en zag op eens dat in het rijtje van het Vaccinatieprogramma er ook met 7 maanden BCG tussen stond..
    Nu is onze dochter 2 jaar en heeft die nooit gehad?
    Is dat alleen bij ons of hebben meer kindjes die niet gekregen , en zo niet waarom niet?

    Alvast bedankt voor jullie reacties..
     
  2. druppel

    druppel Actief lid

    24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik er van begrijp is deze vaccinatie alleen voor kinderen of volwassenen uit een land waar veel TBC voorkomt.
     
  3. debbie2007

    debbie2007 Fanatiek lid

    18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    BCG moet je inderdaad alleen doen als je vaak in een land bent waar tbc nog veel voorkomt. Vooral voor kinderen kan tbc heel naar verlopen. Met een BCG is het verloop stukken minder ernstig en treden minder vaak complicaties op die fataal kunnen zijn. Je kunt alleen tbc oplopen als je intensief contact (dichtbij, kleine ruimten, oiv hoesten etc.) hebt met iemand die tbc heeft.

    Het vervelende van een BCG vaccinatie is dat je niet meer met een hele eenvoudige mantoux test (een klein prikje onder de huid op je arm, dat binnen een paar dagen een reactie geeft als je tbc hebt) kunt nagaan of je tbc hebt. Je wordt altijd "positief" bevonden, door die BCG. Je kunt dan alleen zien of je TBC hebt dmv een longfoto.

    Bij mijn weten zit de BCG niet in het standaard vaccinatie pakket in NL en heeft je kindje dus niks misgelopen ;)
     
  4. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij zijn 6 weken gelden verhuist naar Singapore..
    En denk dus dat ik nu wel voor onze kids die vaccinatie's moet gaanhalen..
    Onze dochter gaat hier namelijk ook gewoon naar school..
    onze zoon komt nog niet echt in aanraking met andere mensen maar onze dochter wel..
     

Deel Deze Pagina