Ohw sorry dat had ik er misschien even bij moeten zeggen maar dat zijn banden alleen voor honden. Voor katten heb je alleen pipetten tegen vlooien/teken.
De scalibor band is er al voor 14,50 dat is de kleine maat en de grote maat is er voor 15,50 https://www.medpets.nl/dierenarts/bestellen/Scalibor+tekenband/189/1/1/?gclid=CK3D-tSLyqECFYSD3godiHvWoQ Ik zat er ook naar te kijken, gezien we naar een bosrijk gebied gaan over een maand en ik wel wil dat de pup teekvrij blijft
Die band, moet je die dan altijd aan laten? Dus dag en nacht voor 6 maanden? (is toch gewoon een halsband?) onze hond heeft nl geen halsband maar een tuigje want halsband houd ie niet van. Klinkt nl wel goed maar ja als het dus een bandje is wat altijd aan moet werkt t hier niet denk ik....
die frontline werkt wel maar begint pas na 1 maand actief zijn werk te doen vandaar dat het zo duur is dankun je de maand erop weer zo`n klein tubje kopen.. maar ik vind het echt wel goed spul hoor.. onze hond heeft nognooit teken gehad of vlooien??? oh ja teek er niet draaiend uittrekken he gewoon recht anders draai je het kopje eraf en kruipt ie verder.. advies van de da..
Maar die werken beide niet tegen teken. Voor de kat kan je alleen kiezen uit de werkzame stof fipronil wat dus Frontline is. Je hebt ook Effipro, dat is dezelfde werkzame stof. Voor honden heb je wel meer keus, praktic, pulvex, promeris, scalibor o.a.
ik gebruik ook al een tijd frontline voor onze poes en heb gister dus ook een teek bij haar verwijdert..dus denk dat ik ook maar eens wat anders ga proberen.
Euh op t doosje van die die ik heb staat dat t maar 1 maand werkzaam is en ik het dus over n maand weer moet toedienen... Dus als het pas over n maand werkt heb ik OF verkeerd gelezen OF klopt dat niet. Maar kan t niet nalezen nu want zit nu even thuis en t spul ligt op de camping.
oke dan weet ik dat gelijk, misschien wle eens gaan kijken voor een ander merk. Weet niet of er een ander merk is dat wel werkt tegen vlooie voor katten?
Ik ben op mijn werk, dus zal eens kijken naar de prijzen van de scalibor banden!! Uhm........Scalibor Large is 21,- en Scalibor Small/medeium is 19.50. zal misschien per dierenarts wel iets verschillen!
Van knoflook is aangetoond dat het niet werkt tegen vlooien. Het beste tegen vlooien bij katten is Advantage, Stronghold, Advocate. Tegen teken heb je dus alleen Frontline en Effipro.
Hier ook sinds een aantal jaar geen frontline meer, bij de dierenarts hing toen een briefje dat vlooien inderdaad resistent zijn geworden..