Zwaar lichamelijk werk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Danielle86, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #1 Danielle86, May 15, 2012
    Last edited: May 15, 2012
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en hoop dat het deze keer allemaal god gaat! Nu heb ik een baan, sinds 1 mei (de vorige keren had ik een tijdelijke administratieve baan), waarbij ik met ernstige verstandelijk en lichamelijk beperkte cliënten werk. Deze til, duw of verschuif ik nog wel eens in bed of trek ik omhoog uit een stoel.

Ik probeer er zo veel mogelijk op te letten om tilliften etc. te gebruiken en een goede houding, maar soms ontkom ik er niet aan dat ik toch even moet hijsen of sjorren.

Kan hierdoor een miskraam optreden zo vroeg in de zwangerschap? Of is het alleen voor mijn eigen lichaam niet goed, slecht voor mijn rug enzo.
    Hoe het later moet dat zien we dan wel weer, ik zou eerst graag de 12 weken veilig doorkomen.

Tot slot een andere onbenullige vraag: ik ben 10 kilo afgevallen de laatste maanden dus mijn spijkerbroeken zitten erg los. Ik heb daarom een riem in me broek en om alles vast te houden zit hij redelijk strak, niet te strak, maar hij duwt wel wat in mijn maag. Kan ik hiermee onze frummel pletten?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Met tillen kun je geen miskraam veroorzaken, maar het is natuurlijk niet zo goed voor je eigen rug. Straks gaat je buik in de weg zitten bij het tillen. Dus til met beleid, een keer sjorren is niet erg. Als je op een gegeven moment merkt dat het te zwaar wordt dan moet je dat aangeven bij je leidinggevende.

Nee, een riem om je broek kan geen kwaad, voorlopig zit je baarmoeder nog achter je schaambotje, en voordat je baarmoeder bij je navel komt ben je wel een week of 20 en past die broek niet meer!

Mirjam

Share This Page