11 weken geleden bevallen en nog geen menstruatie??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Speentje, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Beste verloskundige,

De titel zegt het eigenlijk al een beetje. Ik ben 11 weken geleden bevallen en ben (nog steeds) niet ongesteld geworden. Ik heb vanaf dag 1 flesvoeding gegeven. Nu lees en hoor ik overal dat je - indien je flesvoeding geeft - ongeveer 4 tot 6 weken na de bevalling je eerste menstruatie kan verwachten, maar tot op heden bij mij dus nog niets.

Afgelopen week moest ik bij de gyn zijn voor iets anders en vroeg aan haar wat een normale termijn is voor een menstruatie en zij gaf aan dus 4 tot 6 weken en ze keek wel een beetje vreemd op dat ik nog geen menstruatie had gehad. Ze gaf aan dat ik het nog maar een paar maandjes moet aankijken.

Ik zelf maak me toch wel een beetje zorgen. Wat vinden jullie een normale termijn als je volledige flesvoeding geeft voordat je je eerste menstruatie weer mag verwachten en hoe lang vinden jullie dat het uiterlijk mag duren voordat je weer voor de eerste keer menstrueert na de bevalling?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je mag gerust afwachten. Heb je wel met condoom gevreeën? Anders zou je zwanger kunnen zijn, dat het daarom uitblijft. Dan zou ik een test doen.

Mirjam

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bedankt voor het antwoord. Ik heb niet met een condoom gevreeen, maar ik heb bij mijn nacontrole in het ziekenhuis een spiraaltje laten plaatsen (en voor die nacontrole niet gevreeen) en vorige week nacontrole gehad voor het spiraaltje en dus ook een inwendige echo, weet dus wel voor 99,9% dat ik niet zwanger ben ;)

Deel Deze Pagina