Frontline vlooienmiddel werkt niet :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Kangerootje, 6 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Aaarg! Een van mijn katten had vorige week vlooien. Drie maanden terug ook al.
    Vorige week weer een pipet frontline in zn nekje gespoten, voor de zekerheid bij andere kat ook, zie ik wéér een vieze vlo lopen!!! :(

Frontline werkt dus voor geen meter blijkbaar! Meer mensen met dit probleem, wat voor middel gebruiken jullie dat wel effectief werkt?
    Het is een buitenkat en heeft nu een ontzettend dikke wintervacht.

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Wij gebruiken altijd Advantix, werkt ook tegen teken namelijk, erg tevreden over, geen bijwerkingen e.d. :)
    Sowieso werkt het preventief het beste trouwens, gewoon eens in de paar maanden (eigenlijk 1x per maand) het spul in de nek doen. Bij onze hond moet het trouwens over meerdere plekken van zijn lijf/rug, maar hij is dan ook groot ;)

3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde probleem, zelfs stronghold van de dierenarts had niet het gewenste effect. Nu advantix gekocht en voor nu lijkt t probleem opgelost te zijn

4. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ik gebruik vectra. Enige wat hier nog goed aanslaat. Werkt als een tierelier. Ook tegen teken werkt het. Te verkrijgen bij de dierenarts.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Naast het behandelen van je dieren ook je huis behandelen ! Sprayen met spul is zo belangrijk.. zo min mogelijk dweilen..

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Frotline is niet echt spul wat goed bekend staat om zn werking... maar je zegt dat je 3 maanden geleden ook al vlooien had. Heb je ze toen ook allemaal een pipet gegeven? Omgeving behandeld? En de maanden daarna ook de katten steeds behandeld? Je moet het wel even een paar maanden volhouden anders heeft het geen nut.

7. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vlooien zijn tegenwoordig resistent voor frontline. Andere opties zijn genoemd en idd ook de omgeving behandelen. Succes!

8. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Wij hebben voor onze hond en kat een seresto vlooien en teken band..wel prijzig maar nog nooit een vlo of teek weer gevonden

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij kopen altijd spul bij de dierenarts, volgens mij is dat ook Advantix. Wel iets duurder dan Frontline, maar werkt in ieder geval wél.
    Stronghold schijnt ook goed te werken, dat gebruikt mijn moeder voor haar hond en katten altijd.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.573
    113
    Pas met een seresto band wel goed.
    Hij was bij onze rooie heel effectief. Geen vlo meer te bekennen maar kat ook bijna dood.

Na een paar dagen lag z'n hele hals open en at en dronk hij niet meer.

Zo zielig. Nu was hij heel gevoelig , snel allergische reacties op vlooien en eten.

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Thanks allemaal!
    De vorige keer inderdaad alles goed gestofzuigd en plinten etc afgedaan met azijn.
    Ik durfde niet te sprayen met zo'n spray, vind ik een beetje eng vanwege mijn zwangerschap.

Wat verstaan jullie verder nog onder behandelen van de omgeving?

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nou, sprayen;)
    En in de tussenliggende maanden wel door gegaan met de katten behandelen? Of 1x pipetje en verder niks?

13. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Wij hadden een vlooien plaag toen ik zwanger was. Ik ging spray kopen in de winkel en de man adviseerde me om dat niet zelf te doen. Ik heb dus mijn man alles laten sprayen, 2 keer. Eerste keer heb ik ook alles gezogen, gedweild, kussens in de was en de beesten een pipetje. 2e keer sprayen een par weken later.
    Heeft toen wel goed geholpen. Ik ben dus 2 keer een dagje weggeweest :)

14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Frontline werkt helaas niet meer, zelf ben ik erg tevreden over stronghold / revolution dat is hetzelfde. Soms staan ze op marktplaats maar ook op internationale dierensites kun je ze vinden. Zelf geen creditcard en wij doen het met een vriendin samen, spul werkt goed.

Voor het huis, alle handdoeken waar de kat op ligt op 90 graden wassen en een nieuwe stofzuigerzak gebruiken en daar een stuk vlooienband in doen, alle neten die je dan opzuigt gaan dood.
    Onze katten noorseboskat en een britse korthaar kun je moeilijk op hun huid komen en daarom krijgen ze elke maand een pipet in hun nek.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier werkt Frontline al jaren prima bij onze kat. Zet ook consequent op de kalender wanneer die weer toe is aan een nieuwe pipet trouwens. Want wachten met vlooienspul geven totdat je iets ziet is sowieso verkeerd.

Wel heb ik vaker gehoord dat dieren immuun kunnen worden voor Frontline en dan doet het niks meer. Dus ook ik houd goed in de gaten of het zijn werk nog wel doet. Anders uiteraard overstappen naar een ander merk.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    wachten totdat je wat ziet is niet "sowieso" verkeerd... waarom zou dat? Ik geef mijn dieren nooit preventief vlooienmiddel. Ik ga toch niet preventief maandelijks gif op/in ze gooien terwijl er niks aan de hand is?o_O
    want dat zijn vlooienmiddelen. puur vergif.
    Ik woon hier nu 8 jaar, 2 honden en 2 katten. 1x vlooien gehad en dat was nog omdat ze hier in huis zaten toen we hier kwamen wonen. 2 maanden behandeld en toen gestopt. NOOIT meer vlooien gehad. Hiervoor jaren een hond bij mn ouders gehad. ook nooit preventief behandeld. Mijn ouders hebben al jaren 1-2 honden en 2 katten. Ook nog nooit preventief behandeld. hebben 1x een vlooienplaag gehad. als je er op tijd bij bent en goed handeld dan is er niks aan de hand.
    pffff, en als ik uitreken wat een geld ik over die jaren heb bespaard door ze NIET preventief te behandelen.....:eek:

jada08 vindt dit leuk.
  17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij gebruiken comfortis pillen van de dierenarts. Enige dat echt helpt

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    En de grootste rommel die er bestaat! Samen met bravecto

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat zal zo zijn, maar na weken met een vlooienplaag bij onze 3 katten. Serieus als ik de auto in stapte zag ik ze van mij af springen.
    Doen wij toch echt deze pillen gebruiken op regelmatige basis.

20. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dan heb je en geluk en waarschijnlijk kortharige katten / honden, die van mij willen gewoon graag naar buiten en lopen dan makkelijk vlooien op, de buiten katten met baarsje krijgen ook geen druppels en die van mij zijn dan een lekkere prooi. Heb 3 jaar een dakloze kat verzorgd en die had ik na een paar maanden zo tam dat ik die ook frontline kon geven, omdat ze nooit iets anders gehad had werkte het bij haar wel

Deel Deze Pagina