Hallo, Binnenkort is het zoontje van onze vrienden jarig. Hij wordt 2 jaar. Nu heb ik hier thuis nog een mooie puzzel van Cars liggen, 50 stukjes. Is dat een leuk cadeau? Of is dat nog echt te moeilijk voor een jongetje van 2? Ik kan het me eigenlijk niet meer herinneren van onze eigen kinderen... Groetjes, Hanna
Ja 50 stukjes is echt te moeilijk. Misschien als hij 3 wordt? Mijn dochter doet nu tot 12 stukjes alleen meer stukjes met hulp.
Ja, dat is wel moeilijk. Mijn zoontje is 3 en maakt puzzels van 36 stukjes zelf en 45 stukjes met een beetje hulp.
Hangt af van puzzel. Er zijn grote puzzls maar tekening makkelijk en stukjes zijn groo ook in vorm makkelijker dan vierkant. Maar 50 stuks lastige eenzijdige tekening en vierkant kleine stukjes zou voor 2 jarige lastig zijn of moet hij dat echt vaak doen (puzzels is aan te leren hoor). Ik ken wel 2jarige die 120stuks deed puur door het aan te leren). Mijn dochter niet zulk puzzel monster, ik heb ook niet van die normale puzzels maar heb wel kleintjes van 10-12 met lastige tekening en is vrij lastig voor haar: ze heeft geen geduld voor ondat stukjes te klein en lijken op elkaar. Probeer eerst wat 6-12 stukjes puzzels. Er zijn ook leuke haba puzzels die voor 2 jarige leuk zijn ondar ze dat zelf kunnen zonder hulp : voor jongens voertuigen haba erg leuk in vorm, groot en 2-6 stuks
Onze dochter van 6,5 kan pas sinds kort puzzels van 50 stukjes maken. Maar goed, zij puzzelt dan ook niet graag.. Onze dochter van 3,5 puzzelt vaker, en 4, 6, 9 en 12 stukjes lukt nog wel. Alles daarboven moet met hulp. Ze heeft er het geduld niet voor.
50 stukjes is echt moeilijk, zou ik zeker niet doen. Hoewel er vast uitzonderingen zijn, zullen de meeste kinderen pas tussen 3-5 jaar toe zijn aan 50 stukjes. Leeftijdsaanduiding op de doos is vaak 5+ jaar. Mijn jongste is 2,5 jaar en maakt nu puzzels tot max 9 stukjes. En zelfs daarbij zegt ze vaak 'heppuh!' En ik vind dat ze heel goed kan puzzelen .
Jaaa, ik heb m'n verstand ook even gebruikt. En ja.. is idd. wel erg veel 50 stukjes.... Die puzzel blijft nog maar even in de kast liggen. We gaan nu naar de speelgoedwinkel op zoek naar een makkelijkere puzzel!
Mijn zoon wordt in december 2 en puzzelt graag. Hij is nu bezig met 16/24 stukjes. Dochter puzzelt ook heel graag en heeft nu 200 stukjes met 3,5 jaar. Het ging wel ineens rap want ze puzzelde in augustus nog 50 stukjes. Puzzelt je zoon al wel eens? Ik merk ook dat als ze veel puzzelen, ze heel snel vooruit gaan.
Echt te moeilijk. Mijn zoontje wordt bijna 2 en heeft al moeite met 6 en 9 stukken. 2 stukken gaat goed. 4 stukken gaat ook goed als je ze voor hem neerlegt. Hij vindt het wel erg leuk. Meestal staat ook de leeftijd wel op de doos, hoor! deze puzzel is 2+, maar mijn zoontje kon die al met 1 jaar en 9 maanden. djeco puzzel duo mama & baby (12x2st) DJ08157 | ilovespeelgoed.nl
Hier zou dat wel kunnen, maar ze is gek op puzzelen en legt al heel lang die hoeveelheid. Begon met 1,5 tot zo'n 16 stuks. Echter is dat eerder uitzondering dan regel volgens mij Ze is gewoon een puzzelgek.
Hebben we ook van janod hetzelfde en daar is 18+ wat ook betere inducatie is. Met 2 was ze al uitgekeken op. Maar het is ergh leuke puzzel hoor Ts: janod/djeco geven erg goede indicatie bij puzzels en hebben super leuke en niet te versleten puzzels. Ook net anders ze zijn dan standaart puzzel
Houdt hij überhaupt wel van puzzelen? Onze oudste vindt er echt geen bal aan, als ze in haar leven tien puzzels heeft gemaakt, is het veel.
Ligt echt aan het kind zelf.. Mijn zoontje van 2.5 is dol op puzzels en hij kan dat wel. Mijn zoon van vijf vind het vreselijk en vindt 50 stukjes zelfs nog moeilijk.
Ja, dat is wel een beetje waar. Voor mijn dochter gekocht toen ze net 2 was, maar die was er na een paar maanden wel mee klaar. Mijn zoontje heeft hem dan ook al eerder gekregen.
Ik denk dat het voor de meeste kinderen te moeilijk is. Mijn dochter houd heel erg van puzzelen (hoewel de laatste tijd wat minder) maar die zit nu met 3 jaar puzzels van 50 stukjes te maken. Dus denk voor een 2 jarige nog te ingewikkeld.
Idd denk ik ook iets te moeilijk. Onze dochter maakte toen ze 2,5 was puzzels tot 30 stukjes en nu ook wel iets meer, maar is echt omdat ze het heeel leuk vindt, Neefje van 3,5 vindt er niets aan en komt denk ik tot 20 met moeite.
Zoontje hier is geen goeie maatstaf want die puzzelt helemaal niet maar 50 stukjes lijkt me over het algemeen wel ff te hoog gegrepen met 2 jaar.
Hangt vd puzzel af, denk ook ik. Dl heeft bv deze puzzel van 24 stukjes, die zou best 2x zo groot mogen zijn (als op de andere helft ook van die duidelijke afbeeldingen staan) http://www.kleinesam.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/r/crocodile-creek-puzzel-fairy-01.jpg Ze begint meestal met een hertje, en dan verschijnt er vanzelf een stukje vd volgende afbeelding.