Ik werk op een kleinschalige woonvorm waar uit huis geplaatste jongeren wonen. Wij zijn nu een crowdfunding gestart omdat we onze jongeren graag een toffe vakantie bezorgen. (Deze hebben ze echt nodig) Nu ben ik op zoek naar tips om de crowdfunding succesvol te krijgen. Onze jongeren staan ook open om in actie te komen zodat zij een bijdrage leveren aan een succesvolle crowdfunding.
We hebben via whydonate.com een doneer actie opgezet. Nu zijn we aan het zoeken naar manieren om het onder de aandacht te brengen. We hebben de actie wel gedeeld via Facebook en instagram. De tip van @GroeneBomen is een goede. Helemaal omdat er onlangs al een artikel is gepost over dat wij we moeten uit ons pand. (Weer een extra verhuizing voor de jongeren )
Ik zou vooral de jongeren in actie laten komen. Lege flessen ophalen Dingen verkopen tijdens koningsdag ( cake: snoep/ heliumbalonnen enz) Klusjes laten doen bij buurtbewoners Sponsorloop Enz Er komen steeds meer crowdfundingsacties waardoor men minder snel bereid is geld te doneren. Sommige acties snap ik helemaal dat er om geld gevraagd wordt omdat daar de noodzaak enorm hoog is. Andere vind ik soms zelf onbeschaamd dat ze om geld durven vragen. Al vind ik het van jullie een mooi voornemen om deze jongeren een fijne vakantie te bezorgen dan nog zou ik via een gewone doneersite geen geld ervoor geven. Staan ze aan mijn deur voor lege flessen / sponsorloop dan krijgen ze van mij wel een donatie. Omdat ze zich er dan zelf voor inzetten.
Precies dit! Is een autowasactie een idee? Reklame maken om op een (zater?)dag auto's te wassen. Dan kun je kiezen voor een vast bedrag of voor een vrijwillige bijdrage.
Het verhaal sterk verwoorden, dat het aanspreekt, LinkedIn? Jongeren in actie laten komen inderdaad. Zijn er ketenpartners van jullie woonvorm die kunnen helpen qua marketing, exposure, sponsoren?
Ja dat is leuk!! Goed idee. Daar reclame voor maken, vragen of je flyer mag hangen bij de supermarkt. Misschien mogelijk om in de buurt van de supermarkt te kunnen staan of andere plek waar mensen vlot langs kunnen. Boodschappen en een schone auto. zetten ze zich in voor een leuke actie. Misschien gelijk een tafel met wat lekkers wat ze kunnen verkopen.
Juist, koffiekannen met koffie en heet water voor de thee. Wat lekkers en schone auto Grotere zakjes lekkers voor thuis
Vooral heel veel reclame maken en als je iets organiseert sponsors zoeken. Voor dat soort initiatieven zijn er vaak wel vel lokale ondernemers te vinden die graag sponseren. Dingen uit mijn scoutsverleden: Wafelverkoop Carwash Winterdrink (kan ook een lente of zomerdrink zijn) Bierproeverij Spaghettiavond Wandeltocht Ijstaarten verkopen En uit man zijn werk (instelling voor mensen met een beperking) Afterwork party Kousen verkopen met hun logo op (gingen supergoed!), Er bestonden ook labello's, sleutelhangers en zo van die stoffen tassen maar weet niet meer of die ook verkocht werden. Maar kan wel natuurlijk. We hebben een hele merchandise in huis Pannenkoekenverkoop Hotdogverkoop Motorclub die een benefietrondtoch organiseert of zoiets Markt met allemaal zelfgemaakte dingen (cake, kaarsen, enz)
Hier in het dorp verschillende keren gedaan. Voor tijdens het wachten kon je dan voor een klein bedrag koffie/thee met cake oid kopen. Limonade voor de kindjes. Hangt me bij dat het bedrijf waar ze het deden de koffie sponsorde.
Super leuk. Ranja voor de kinderen is wel een goed idee. Cake lekker makkelijk. Wel heel leuk dat een bedrijf de koffie sponsorde.