Frozen shoulder

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 10 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden ,ik heb sinds december schouderklachten en in december qweg bevestigd dat het een frozen shoulder is.
    Was is jullie ervaringen daarmee?

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.181
    6.578
    113
    Ik heb er nu ook een, en een aantal jaar geleden was het raak bij mijn andere schouder.

Mijn ervaring toen en nu: het gaat over, het duurt alleen heel lang (tot wel een jaar). Je moet in beweging blijven, tot de pijngrens. Dan moet je stoppen. Op een gegeven moment voel je wel welke bewegingen goed en welke minder goed gaan. Zo heb ik moeite met jas aantrekken.

Ik heb het nu zo'n 3 maanden en ik merk duidelijk verbetering. Dat vind ik een goed teken. Voor mij is het daardoor niet nodig om naar de fysio te gaan. Ik merk ook dat als ik mijn arm soepel houd, hem hoger kan houden dan ervoor.

Krabje vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn ouders hebben het allebei gehad en zijn er met intensieve fysio weer vanaf gekomen. Wel snel mee starten.

Krabje vindt dit leuk.
  4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb het ook gehad. Veel echt wel goede fysiotherapie gehad, maar hielp niet. Advies was een cortisocon injectie. Toen ik bij de huisarts kwam om dit te bespreken, vroeg ze of er al was geprobeert om 2 weken lang een spiegel van 3x per dag paracetamol icm met een ontstekingremmer te slikken. Ik liep inmiddels al een halfjaar met de klachten en wilde dat wel proberen, een injectie voelde nog erg rigoureus. Dus heb ik 2 weken lang paracetamol samen met 2x per dag hoog gedoseerde naproxen geslikt. En waarempel, de klachten begonnen langzaam dragelijker te worden. Na die 2 weken gestopt en 2 weken na het stoppen weer naar de HA. De klachten waren echt aanzienlijk aan het minderen, dus besloten om dit hele proces nog een keer 2 weken in te zetten. Daarna ben ik eigenlijk opknappen heen gegaan. We zijn nu een halfjaar verder en voel dat bepaalde bewegingen (vooral m'n arm gebogen zijwaarts omhoog heffen) nog enigszins pijnklachten geven, maar ook dat is nog steeds in verbetering. En ik ga 3x per week naar de sportschool. Tijdens de hevige klachten deed ik zo rustig aan mogelijk, maar nu merk ik dat de restklachten baat hebben bij beweging en krachttraining.

Sterkte ermee, het is echt een nare, pijnlijke, vermoeiende blessure, maar het komt weer goed. Accepteer dat het wat langer kan gaan duren, ertegen verzetten is mentaal zeer vermoeiend.

Krabje vindt dit leuk.
  5. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb een tenniselleboog. Dat is ook zoiets. Vreselijke pijn bij bepaalde handelingen. Maar het is in beweging blijven en dan hopen over een half jaar dat over is.

Krabje vindt dit leuk.
  6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Ik heb het gehad.

Eerst forse pijnmedicatie en op geleide van de klachten gaan bewegen.
    Ook wel fysio gehad.
    Heb nog lang een beperking in sommige bewegingen gehad.
    Maar na tweeënhalf jaar was het helemaal over.

Is echt een kwestie van lange adem

Krabje vindt dit leuk.
  7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik heb het gehad nadat mijn schouder uit de kom is geslagen. Bij mij hebben ze dit onder narcose doorbewogen. Destijds moest ik 3 dagen in het ziekenhuis blijven waarbij ik 3x per dag fysio kreeg. Vervolgens mocht ik alleen naar huis op voorwaarde dat ik dagelijks fysio kreeg.
    Dit was in België (second opinion). De arts in België vond mij te jong (28) om daarmee rond te blijven lopen. Beleid in NL was fysio en eventueel een cortisonenspuit. Door 5 dagen per week fysio en veel thuis oefenen was ik binnen enkele maanden ervan af.

Naast de frozen shoulder had ik ook nog ander letsel door de klap waardoor een schouderoperatie nodig was en ik in totaal zo'n 1.5 gerevalideerd heb.

Krabje vindt dit leuk.
  8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier eerst aan de linkerschouder waar anderhalf jaar een zenuw beknelling zat/zit die veel uitstralende pijn gaf en waar medicatie voor geslikt wordt. Nu nog steeds. Ondertussen ook aan de rechterschouder en bovenarm en uitstraling tot aan vingers maar nu wetende wat het is wel minder last.

Krabje vindt dit leuk.
  9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik zie nu pas dat mijn bericht er verkeerd staat. Ik heb al sinds september schouderklachten en de diagnose frozen shoulder is in december gesteld door de orthopeed.
    Ik ben al een tijdje onder behandeling bij een fysiotherapeut die is aangesloten bij het schouder netwerk. Hij weet dus waar hij het over heeft.
    De haio heeft al een kenacortinjectie gezet in het weefsel en ook de orthopeed heeft er 1 gezet maar dan in mijn schoudergewricht.

Ik mag ivm een gastric bypass geen ontsteking remmende medicatie slikken alleen maar pcm. Ik heb daarnaast vanuit de haio tramadol gekregen voor de pijn.

Ik ben nu ook begonnen met yoga gericht op ontspanning.
    Vanuit de bedrijfsarts mag ik absoluut niet tillen en vanuit de orthopeed is rekken en strekken uit den boze.

Ik hoop zo dat iemand mij positieve verhalen kan vertellen. Ben zo bang dat dit zo lang gaar duren

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Bij mij duurde het 2 jaar. Eerst een jaar mee rond gelopen. Je wordt echt handig in het omzeilen van de pijn Toen heb ik fysio gehad met stroom, naalden, oefeningen. Hielp niet (maar ik ben ook slecht in het braaf doen van oefeningen), dus gestopt daarmee en het ging vanzelf over (na ongeveer een half jaar na de fysio).

Deel Deze Pagina