In maart was ze 2 jaar geworden en heeft ze een puky loopfietsje gekregen de kleine maat (zonder standaart) Ik twijfelde eerst nog welke maat omdat ze 90 cm was maar daarvoor had ze een vierwieler waar ze ook al niet goed op durfde of heel moeizaam. Verder qua andere motorische dingen gaat het wel goed geloof ik maar het fietsje staat nu paar maanden later nog steeds bijna onaangeroerd. af en toe met hulp wilt ze erop maar dan mag je ook absoluut niet los laten, ze geeft snel op en houd haar fietsje snel schuin waardoor ze hem dan ook laat vallen. iedereen is altijd zo enthousiast over loopfietsjes en hier is het 1 groot drama. Ze heeft ook een driewieler daar gaat ze wel een stuk vaker op en dan loopt ze daarop (trappen lukt nog niet) Iemand tips, komt dit nog goed? Hoe kan ik het stimuleren of aanpakken of gewoon maar afwachten tot het op een gegeven moment wel lukt..
Mijn dochtertje had zo'n plastic Lena loopfietsje van de intertoys van 10 euro met dubbele bandjes zodat die niet vanzelf omvalt. Misschien is dat iets om op te oefenen? Dan kan ze in ieder geval het principe even door krijgen.
Was bij ons precies hetzelfde. Onze zoon gebruikte de driewieler als loopfiets (schoot dus niet echt op ). Wij hebben de loopfiets weggelegd en een maand geleden wilde hij er weer op en hij leerde het loopfietsen heel snel. Niet te druk maken, het zal vast komen
Kan ze wel goed met haar voetjes aan de grond? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een kind bang is op een loopfiets. Dat is toch gewoon een stoeltje op wielen?
Hier ook eerst zo'n goedkoop plastic loopfietsje gekocht, kon ie binnen mee oefenen en met z'n tweede verjaardag een puky gekregen en hij was die zomer de loopfietskampioen van de camping Sommige zeggen stellig dat als ze goed met de loopfiets overweg kunnen ze zo zonder zijwieltjes kunnen fietsen, die vlieger gaat hier niet op...zoontje kan fietsen maar durft het nog niet zo goed dus fietst alleen nog in de tuin met zijwieltjes. Hoop dat hij straks op de camping gaat fietsen. Ik bedoel te zeggen, ieder kind is anders en heeft ook andere interesses...misschien vindt ze het over een maand of drie maanden wel leuk.
ze kan wel goed met haar voetjes bij de grond, ze heeft nog niet echt het juiste balans en als de fiets wiebelt wat dus gebeurd omdat ze de balans niet goed lijkt te vinden dan vind ze het eng en stopt ze er direct mee
Joh geen zorgen. Hier een kinderrijke buurt en ik zie veel kindjes met 3 - 3,5 jaar pas echt goed op hun loopfietsje gaan hoor. Leg het ding een aantal maanden aan de kant en probeer het dan weer.
Ja, hier precies hetzelfde. Maar ik heb hier nu ook een ander topic lopen, onze kleine man van ruim 2,5 is met veel dingen motorisch nogal bangig. Dus hij looptfietst inderdaad ook op zijn driewieler (heel snel) en verder hebben we een puky loopfiets. Daar kan hij wel een beetje op fietsen, maar het stelt niks voor, een paar meter en dan laat ie m tussen zn benen vallen en gaat ie weer wat anders doen. Dus geen tips, wel herkenning. Zelf denk ik dat het vanzelf wel komt, of dat hij meteen overgaat op n fiets met zijwieltjes. We zien wel. Begrijp wel dat je het jammer vindt. Ik zie ook veel kleintjes racen op die dingen .
Ik zou gewoon vasthouden dan. Of een step proberen, en die loopfiets doorverkopen aan Nientjje, van dat andere topic Heb zelf prima leren fietsen zonder loopfiets!
Die van ons was eerst ook bang hoor. Hoe oud is ze nu? Bij ons ging ze er pas op toen ze ruim 2,5 was. En nu fietst ze al zonder zijwieltjes op een 'echte' fiets dus het kan goedkomen