Ervaringen verdoving curretage

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door tupp, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gisteren hebben wij helaas te horen gekregen dat onze eeneiige tweeling met 10 weken is gestopt met groeien. Ze hadden nu 12,5 week moeten zijn, dus er is sindsdien al wat tijd verstreken. Omdat het nog niet vanzelf op gang is gekomen, staat er nu een afspraak voor curretage. (Over 1 week)

Morgen moet ik op gesprek komen bij de gynaecoloog en anesthesist. Op internet ben ik al op zoek geweest naar informatie over deze ingreep en ik zie dat er bij verschillende ziekenhuizen verschillende verdovingen mogelijk zijn: narcose, roesje of plaatselijke verdoving. Een volledige narcose lijkt me wat heftig voor een (medisch gezien) kleine ingreep. Ik ben benieuwd hoe andere vrouwen dat hebben ervaren. Ook zou ik graag horen hoe andere vormen van verdoving jullie zijn bevallen. Dan kan ik morgen wat beter het gesprek met de anesthesist aan.

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Bij mij is het destijds vanzelf op gang gekomen, dus kan je niet adviseren. Wil je wel heel veel sterkte wensen!

3. me83

me83 Niet meer actief

ikzelf heb een curretage gehad na mijn bevalling(kindje bleek overleden te zijn na 14 wk) omdat de placenta niet loskwam.. dit was onder algehele narcose.. vond ik zelf wel erg fijn! kon die dagen daarna ook heel goed slapen ervan..over de andere verdovingen weet ik niks..

heel veel sterkte meid!:(

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sterkte met het verwerken van dit verlies en met het maken van een beslissing.

Ik heb eind mei een currettage ondergaan onder volledige narcose. De currettage werd uit voorzorg gedaan, ingeleide bevalling ivm kindje met trisomie 18.
    Mijn gyn adviseerde zelfs met klem om te kiezen voor volledig narcose. Letterlijk: "je hebt al genoeg te verwerken, dan hoef je niet nog eens te weten wat wij bespreken en doen"
    Zoontje is om 5 uur geboren, half 6 richting OK en om zes uur was ik weer bij mn vriend op de kamer.
    Het is mij goed "bevallen"

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb een curretage gehad onder plaatselijke verdoving en dat was goed te doen, het voelt een beetje als menstruatie kramp.
    Het voordeel is dat je na een uurtje weer gewoon mobiel bent en niet in het ziekenhuis hoeft te blijven.

6. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Sterkte met het verlies van jullie wondertjes.

Bij mijn curretage, kindje was gestopt met groeien met 8 weken, erachter gekomen met 12 weken echo. Ik had geen keuze, alleen algehele narcose. Achteraf gezien ben ik hier ook wel blij om, omdat het verlies al groot genoeg is. Ik had het ook liever niet live mee willen maken allemaal.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat erg :( Sterkte

Ik heb 2x een curretage gehad onder algehele verdoving en zou het niet anders gewild hebben. Hier in het ziekenhuis doen ze eigenlijk ook niet anders. Heb geen last gehad van de narcose en vond het prettig om op dat moment gewoon even helemaal weg te zijn.

Sterkte ermee...

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    tupp, heel veel sterkte.... ik leef met je mee!

hier ook 2keer gehele narcose (1x na bevalling zat nog een stukje placenta in (na 7weken pas))
    ik vond het ook niet erg. ik mocht savonds (eind van de middag) weer naar huis.
    ook na mijn MA.
    heel veel sterkte!!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik laat me morgen in het ziekenhuis natuurlijk ook nog informeren.

10. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    meis wat ongelooflijk kak! Ik ben gecurreteerd onder plaatselijke verdoving. Ze verdoven dan je baarmoedermond. Je voelt niets van de spuit, alleen dan koude, verstenende gevoel van een plaatselijke verdoving (zoals bij de tandarts zeg maar).

Ze verdoven alleen de bm-mond omdat het openen daarvan een pijnlijk aangelegenheid is. Daarna "zuigen" ze je bm van binnen leeg en schoon, en dat is een rot gevoel, maar niet echt pijnlijk. Een soort weeïg, misselijkmakend gevoel. Geen aanrader als je al emotioneel bent! Ook het geluid is echt verschrikkelijk...

Sorry meis, dit is wss niet wat je wil horen, maar ik wil wel eerlijk zijn! Achteraf had ik een dag of twee na-weeën, heftige menstruatiekrampen zeg maar. Het is een relatief eenvoudige eengreep, dat klopt, medisch gezien... Maar voor jou/jullie is het een hele zware ingreep! Vergeet dat niet!

Heel veel succes met het maken van de keuze, en met het verwerken van jullie ongelooflijke verlies!

Je mag me altijd PM sturen hoor, als je nog meer vragen hebt of wilt kletsen!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor je reactie Firsttimemom. Dat is juist wel wat ik wil weten! Ik zie op tegen een algehele narcose, maar ik krijg de indruk dat ze dat niet voor niks doen. Alles echt meemaken is waarschijnlijk erg naar. Misschien dat een combinatie roesje / plaatselijke verdoving nog iets is. Maar echt er volledig bij zijn lijkt bij nader inzien geen goed idee.

12. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ojeee enorm veel sterkte...

ik heb hetzelfde meegemaakt en voor narcose gekozen.
    na de narcose werd ik wakker in de uitslaapkamer..en daar ben ik begonnen met huilen.
    dit is ene bij-effect van de narcose blijkt...door de emoties die je vooraf opbouwt.

ook heb ik 3 dagen flink spierpijn gehad. ( ook ene bij-effect)

maar als ik het opnieuw moest doen deed ik het weer op deze manier.....

het is voor je gevoel zo voorbij...en scheelt enorm veel stress etc aan je hoofd.
    ook hoor en zie je geen reacties van mensen....en hoor je geen apparatuur.
    het geestelijke aspect is al erg genoeg.....dus heb ik ervoor gekozen om voor de narcose te gaan...en geen dag spijt van gehad

ik heb 1x onder voor mijn gevoel "dwang " een abortus gehad....
    de handeling is hetzelfde als een curretage...
    en het geluid van dat apparaat.. de beugels van de stoel...de dokter en de assitent etc , alles staat me nog enorm in mijn gehuegen gegrift en ik heb er dan ook nog steeds enorme moeite mee.

ik voel de angst nog steeds even vers... en de geluiden klinken in mijn gedachten nog even hetzelfde als toen.......

als je vragen hebt mag je me altyd pb-en.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat lijkt me vreselijk bijoux!

14. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wat verdrietig Tupp:(
    Ik heb in mei een curretage gehad onder volledige narcose. Eerst kreeg ik 2 cytotec-tabletjes ingebracht om de bmm al een beetje op te rekken. In het zkh was de narcose een standaard procedure. Helemaal geen last gehad van de narcose en mocht vrij snel weer naar huis toe. Personeel in het zkh zijn erg lief voor me geweest. Lichamelijk was ik ook snel hersteld, geen napijn gehad verder. Geestelijk is het een ander verhaal.
    Wat me erg is bijgebleven is de aardige gyn, die tegen me zei dat het helaas dikke pech is en dat het een wonder is dat we hier allemaal zijn. En zo zie ik het ook.

Veel sterkte voor nu en de komende periode!

15. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Jeetje tupp wat een verdrietig nieuws !
    Ik ben zelf 10 dagen geleden ingeleid en bevallen en daarna gecurreteerd omdat de placenta niet loskwam , dit deden ze met een ruggeprik .
    Ik zou een curretage van kindjes zelf onder algehele narcose willen , vind het allemaal erg heftig en ben blij natuurlijk te zijn bevallen .
    Ik heb geen napijnen gehad en was snel weer op de been .
    Liefs edith
    Mama van mees* juultje & sepp*

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat onzettend naar Edith dat je al twee keer afscheid hebt moeten nemen van een zoon. Veel sterkte! En bedankt voor je 'verhaal'. Het helpt mij een keuze te maken.

17. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    ik zal kiezen voor algehele narcose. Ik ben net vorige week gecurrateerd. Maar succes.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vandaag de hele pre-operatie toestand gehad. De curretage is gelukkig naar voren geschoven, zodat ik er niet meer eenn week tegenaan zit te hikken. Ik krijg inderdaad algehele narcose.

19. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    heel veel succes. Neem naar die tijd genoeg tijd om weer geheel op te knappen. Succes meis.

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik lees dat je algehele narcose krijgt..dat wou ik je eigenlijk ook adviseren.

Bij mij was het mis met 13 weken,kreeg een ruggeprik en een roesje maar toen ze begonnen bleek de ruggeprik niet te werken..ik schreeuwde het uit van de pijn en toen hebben ze me alsnog snel onder narcose gebracht. Achteraf had ik dat veel liever gelijk gehad,ik heb echter de keus nooit gehad.

Sterkte hoor...!

Deel Deze Pagina