Fructosebeperkt dieet

Discussion in 'De lounge' started by djennes, Jan 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djennes

djennes Bekend lid

Apr 24, 2012
    823
    29
    28
    Female
    Thuis mama
    Rsn
    Hallo dames,

Vanaf maandag starten we met een fructosebeperkt dieet voor mijn dochter. Ze is nog maar 3 jaar en ik weet dat het een strijd gaat worden omdat ze heel veel niet meer mag hebben, ze is dol op fruit en laat ze dit nou niet meer mogen de komende 6 weken.

Zijn er hier dames met ervaring en tips voor mij?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Waarom begin je er aan? Gewoon uit interesse :-D

Verder geen ervaring of tips

3. djennes

djennes Bekend lid

Apr 24, 2012
    823
    29
    28
    Female
    Thuis mama
    Rsn
    We lopen in het ziekenhuis met mijn dochter omdat ze vaak buikpijn en hoofdpijn heeft. We hebben al wat testen achter de rug waar niets is uitgekomen, en de kinderarts heeft ons daarom doorgestuurd naar een diëtist.

4. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je hebt de site Smakelijck gezond & gevarieerd daar heb je veel suikervrije en e-nummervrije recepten.
    Ik probeer zo te eten en haal daar veel recepten vandaan.
    Probeer het ook leuk te maken, bijv samen met haar koekjes bakken zonder fructose.
    Water, thee, biologische diksap van ah kan ze drinken.
    Het zal voor jou veel etiketten lezen zijn deze weken, maar grote kans dat het echt werkt!
    Hoor van veel meer mensen waarvan de klachten weg zijn gegaan zoals hoofdpijn en buikpijn, nadat ze suikervrij zijn gaan eten.
    Op Facebook heb je een groep en die heet: kinderen eten anders, volgens mij, en daar staan ook wat recepten.
    Voedzo - Eten zonder suiker - Alles over suikervrij - zuivelvrij en biologisch eten heeft ook suikervrije recepten.
    Zomaar wat tips, hoop dat je er wat mee kan.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik eet ook al een tijdje suiker arm ( fruit eet ik wel) en ik heb geen migraines meer.

Maar geen fruit eten...dat is wel heel erg jammer natuurlijk.

Heeft de diëtist geen lijst van producten als alternatief?

6. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

Nov 28, 2012
    1,416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Op voedzo staat veel info! Ik zou ook de 100% suikervrij boeken aanschaffen, zo leer je ook wat over voeding en zul je zelf makkelijk maaltijden kunnen maken!

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Mijn broer rn neefje mochten jarenlang geen suiker, in reformwinkels heb je echt enorm veel suikervrije producten ook voor kinderen. Verder kun je zelf met haar bakken (suiker vervangen). Let ook goed op productenzoals mayonaise, ketchup, pakjes pastasaus enz...bijna overal zit suiker in. Fruit kun je natuurlijk vervangen door cherrytomaatjes, komkommer, snackpparika enz. Ijsjes zelf maken van diksap of evt een ijsmachine aanschaffen dan kun je suiker en fruitvrije roomijs maken.

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    mag ze wel geraffineerde suikers?
    Mijn dochter van 2 jaar staat op een suikervrij en lactosevrij dieet. Fruit mag ze dus ook maar beperkt eten ivm fructose. De eerste keren boodschappen doen was een ramp; bijna overal zit wel iets van suiker in, al is het onder een van de vele andere namen. Voor ons is de oplossing om veel zelf te bakken.
    Wij halen veel recepten uit het boek van Rens Kroes, op de weblog van chickslovesfood, en uit het boek good food. Ook de suikervrij challenge geeft leuke recepten.
    Onze bakker heeft een speltbrood die lactosevrij is maar ook e-nummer vrij. Vleeswaren kopen is een ramp; zelfs bij de slager zit er in veel soorten vlees en vleeswaren suiker.
    als er op een etiket 'suikervrij' staat, zit er 9 van de 10 keer een andere suiker in zoals fructose, glucosestroop, maltodextrose, aspartaam etc.
    Pindakaas van de Lidl is suikervrij, maar pindakaas van de Em-te weer niet. Kortom het is een heel gepuzzel. Vraag aan de diëtiste of ze een lijst heeft met producten die ze wel mag, de diëtiste zal wel vaker met een fructosedieet te maken hebben gehad.

Share This Page