Hoeveel brood/ warm eten/ fruit bij 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    De vraag zegt het al: ik tob een beetje met de hoeveelheden vaste voeding die ik mijn zoontje mag geven.
    Hij lust alles en houdt enorm van eten. Hij geeft slecht aan wanneer hij vol zit. Na zn fles huilt hij vaak even als het op is. Als ik m dan afleid is het goed. Hij drinkt bijv ook erg snel en is dan nog niet verzadigd als het op is. Eten gaat wel goed.
    Ik ben met 4 maanden gestart met bijvoeden en nu eet hij al 1 boterham, 2 stuks fruit en 200 gram warm eten op een dag. Daarnaast nog 3 flessen, maar hiervan geeft hij best veel terug.
    Ik vraag me dus af of ik m niet teveel geef?
    Weet niet of ik de flessen kleiner mag maken (krijgt nu 180 (200-20cc opvolgmelk) ivm calcium en ijzerinname?
    Vanmiddag had hij 1,5 uur na zn boterham alweer trek, maar weet ik ook niet of ik bijv 2 boterhammen mag geven? Fruit, warm eten en brood geeft ie niet terug, maar valt ook zwaarder natuurlijk?
    Hij zit aardig aan de bovenlijn van de groeicurve (zowel qua lengte als gewicht, dus wel in proportie), maar wil ook niet dat ie met een giga overgewicht komt te zitten natuurlijk :)

2. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Als ik kijk naar het advies wat ik kreeg, mogen ze nog maximaal 500cc opvolgmelk per 24 uur. Jouw zoontje krijgt dan dus iets te veel.

Mijn dochter is 7,5 maand en is maar klein en geeft wel goed aan wanneer ze genoeg heeft. Ze eet niet de hoeveelheden die passen bij haar leeftijd, maar ze groeit, dus prima. Zij krijgt nog 2 volledige flesvoedingen (ochtend en avond), daarnaast bij haar broodje 120/4 en na het warme eten krijgt ze 100cc volle yoghurt (gaat bijna nooit op hoor). Ze mocht ook 'smiddags een tussendoortje met sap. Dat je zoontje weer wat meer gaat terug geven is misschien inderdaad een teken dat ie wat teveel krijgt. Je kan het gewoon eens proberen? En ik denk zelf dat hij best 1,5 broodje mag als hij dat op kan, maar dan met iets minder melk erbij?

Anders misschien gewoon even bellen met het CB?
    Het blijft lastig hè?!

Groetjes Annelies!

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij ons op het cb zeggen ze :

200 gram fruit
    200 gram groente
    100 ml yogurt
    600 ml opvolgmelk ( 3x 180+6)
    1 soepstengel een liga of 2 kleine rijstewafeltjes.
    en tussendoor mag je gewoon thee/diksap of water geven.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, als ik het zo lees dan krijgt ie dus wel genoeg, maar niet teveel. Maar wel al de aanbevolen hoeveelheden (dus geen ruimte meer tot uitbreiden behalve dan een schaaltje yoghurt of wat tussendoortjes?)
    Ik hoor heel tegenstrijdige dingen over de opvolgmelk qua maximum.
    Bij max 600 krijgt hij niet teveel, bij max 500 wel (iets) en dan zou ik dus wel wat mogen minderen? Zonder dat ie tekosrt aan voedingsstoffen krijgt?

@ Mejojo: hebben ze bij jou op het CB nog wat gezegd over brood?

Ik hoef pas over 1,5 week naar het CB.... anders moet ik toch even bellen.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Joh, fijn dat je kindje zo goed eet! Het kan ook heel anders.
    Tussen de 300 - 500ml is prima als je kindje zo goed eet als die van jou dus die flessen wat minderen is prima. Wij zaten met 7 maanden op 2 flessen: ontbijt (pap 180ml/6 + bambix) en voor het slapen 180m/6. Tussen 6 en 7 maanden hebben we de 3e fles verlaagd toen de boterham lekker liep e.d.

Als je kindje 2 boterhammen lust, dan is dat prima hoor. Probeer wel tussen 300 - 500 ml opvolgmelk (en andere zuivel) te blijven geven.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, fijn! Dan geef ik gewoon iets minder melk! (en iets meer brood ;))
    Bedankt voor de adviezen!

Deel Deze Pagina