Gewone melk, hoe verdelen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Life in Pink, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Mijn dochter is 11 maanden en vanmorgen bij het cb overlegd dat ze gewoon op halfvolle melk over mag.

Ze kreeg nu nog 1 fles om 11 uur, 1 om 15 uur. En 's ochtends bij het brood eten gaf ik haar al een bekertje gewone melk.

Nu moet ik met gewone melk ongeveer uitkomen op 300 ml per dag. Geven jullie dit nog op de 'gewone' flessen tijden?? En geven jullie dit nog uit de fles of uit een beker??

Groet Snoozie

2. Life in Pink

Oh, ja, nog een vraagje. Zijn jullie vanaf deze leeftijd gelijk over gegaan op halfvolle melk, of krijgt je kindje bijv. nog 1 x poedermelk??

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Wij zjn vanaf 10 maanden wat halfvolle melk gaan geven. Eerst bij het ontbijt. Tussen de middag gewoon sap of thee. een toetje bij het avondeten en toen nog een pyjamapapje voor het slapengaan. Vanaf een jaar helemaal over op halfvolle melk.
    Het is trouwens een richtlijn, die 300cc. het mag maximaal 500cc aan zuivel zijn, maar de meeste kindjes vinden melk zo lekker dat het ten koste kan gaan van de vaste voeding.

Je mag nu al helemaal overgaan op gewone melk. Je geeft nog 2 flessen overdag. Ik zou die van 11 uur weglaten en melk geven bij de boterham tussen de middag. Die van 15.00 mag eraf en vervangen voor een tussendoortje met wat drinken. Als je dan bij het avondeten een toetje geeft, zit je aan voldoende zuivel. Ik gaf de melk uit een tuitbeker.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Die 300cc staat voor het totaal aantal cc's zuivelproducten, dus het toetje, boter, kaas etc tellen daar ook in mee. En je zit daar zo aan hoor;)

Wat geef je als ontbijt? Geef je bijvoorbeeld pap en tussen de middag een bekertje melk, dan ben je er al. Dan komen de rest van de zuivel er nog bij en ga je er zelfs overheen..

Verder is het beter voor de groei van je kindje om volle producten te geven (volle melk, volle joghurt/kwark, gewone margarine of zelfs roomboter). Het lichaampje heeft deze gezonde vetten allemaal nodig om te groeien..

Ik gaf met 11 maanden al een gewoon dagmenu, dus ontbijt, lunch en diner. Flestijden had ik toen niet meer. In de ochtend kregen ze een bordje pap, tussen de middag een boterhammetje (of 2) en 's avonds hun warm eten. 's Ochtends tussendoor fruit, 's middags tussendoor een snackje en verder drinken naar behoefte..

Melk geef ik niet gelijk met ander eten, omdat melk de vitamine opname uit ander voedsel remt. Dus ik geef de melk meestal een uurtje voor of na het eten..

Fles/beker...Het is net wat je zelf prettig vind. Natuurlijk wordt het geadviseerd om al zo vroeg mogelijk met een beker te beginnen, maar zelf heb ik gewacht tot ze dat zelf zonder knoeien konden. Tot die tijd gaf ik afwisselend een tuitbeker of een gewoon flesje. Niet te lang mee laten lummelen, want juist dat is zo slecht. Gewoon drinken geven, op laten drinken en weer wegnemen...

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik geef 's morgens een beker (200 ml) bij haar boterham, bij haar boterham 's middags een beetje yoghurt en 's avonds ook yoghurt.
    Dan ook nog boter op brood en regelmatig een beetje kaas of smeerkaas, dan zit je er zo aan. ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons (volle producten trouwens):

ontbijt: boterham + 100 ml melk
    lunch: boterham + 100 ml melk
    avondeten: warme hap + zuiveltoetje 100ml

Soms geven we pap 's ochtends dan krijgt hij alleen pap en dat is dan wat meer dan 100ml. Daarnaast krijgt hij natuurlijk nog margarine en kaas maar dat is erg beperkt.

Of uit een gewone beker of uit een tuitbeker.

7. Life in Pink

Bedankt voor jullie heldere reacties!

Ze krijgt 's morgens een boterham, soms pap. Daar ga ik dan (bij brood) een beker melk bij geven.

's Middags ook een boterham, dan dus ook plus melk en 's avonds kreeg ze altijd al yoghurt. Dit drinkt ze goed uit een beker, de melk knoeit nog veel maar vind het denk ik wel handig als ze dit ook gewoon vanaf nu gaat aanleren.

Ik geef trouwens eigenlijk nooit boter op haar brood, ik eet het zelf niet (vriend ook niet) en vergeet het dus ook altijd bij haar. Zitten hier stoffen in die juist hier in voor komen die ze nodig heeft, of haalt ze dit dan ook wel uit haar andere zuivel?

Groet Snoozie

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    in boter en dan met name margarine zitten goede vetten, die nodig zijn voor de groei. Halvarine mag ook.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier altijd een bekertje drinkyoghurt (madame lust geen melk) bij de boterham, dus 's ochtends en 's middags. 's Avonds een toetje, maar dat wil ze niet altijd meer. Maar tegenwoordig drinkt ze wel haar 2 bekertjes drinkyoghurt leeg, voorheen deed ze ruim 1,5 dag met 1 bekertje.
    En altijd boter op brood en altijd wel een boterham met kaas/smeerkaas.

Deel Deze Pagina