fruit en groente en fles minder

Discussie in 'Voeding' gestart door Dorianne, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik weet dat je onder de 6 maanden geen fruit/groenten mag vervangen voor flesvoeding maar wat doe je ze niet meer willen drinken?
    Ik ben van de week begonnen met groenten, absoluut geen goed succes, ze begon na 3 dagen al te brullen toen ze het potje met wortelen zag :D. Sinds 2 dagen overgestapt op fruit. Vandaag eet ze om 15.00 uur 3/4 potje leeg, om 17.00 uur vraagt ze nog niet naar een voeding (12.00 uur fles gehad). Haar toch maar een fles gegeven omdat ze anders 's avonds niet uitkomt, ze wil ook persee klokje rond slapen en weigert de fles als ik haar wakker maak.
    hoe hebben jullie dat gedaan?
    iemand tips?

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb hetzelfde probleem. Maik is over de 7 kilo en 68 cm lang (flink dus). Hij smakte en huilde alles bij elkaar als wij iets aten en het was dus verre van gezellig. Dus begonnen met fruit 2 dagen terug, hij valt echt aan zo lekker vind hij het. (hij heeft er ook geen last van). Maar met het fruithapje wil hij een fles minder ! Als ik hem toch aanbied drinkt hij hem gewoon niet, maar 30/40 cc hooguit. :( Maargoed zonder die fles zit hij dus op 3 flessen van 180+6.
    hoe moet ik dit gaan oplossen. Pap heb ik geprobeerd met een lepeltje maar dat is geen succes hij lust het niet.
    Mischien komt dat door zijn voeding hij drinkt Neocate.
    Zonder fruit heb ik een ontevreden kind, want sinds hij fruit krijgt lacht hij de hele dag ! Maargoed krijgt hij nu nog wel genoeg voeding ?

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg

ja hier hetzelfde. Ze krijgt dieet voeding (friso allergy care) en ze is nooit geen grote drinker geweest.
    ze heeft in totaal max 700 cc gedronken vandaag + het potje fruit en ze slaapt klokje rond dus dit was het dan ook voor vandaag.
    Ze is 5,2 maanden en weegt 6400 gram.
    Is dit te weinig?

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Maik is ook geen drinker, hij kan niet goed zuigen/slikken. Hij heeft verborgen reflux en KMA.
    dus het fruit is voor hem echt een heerlijk iets, hij krijst alles bij elkaar bij een fles vanwege het niet kunnen drinken.(heeft ook medcijnen) Of 700cc te weinig is weet ik niet, maargoed moet je je kind dan volproppen terwijl het geen honger heeft ?? :(

volgens mij gaan ze op gegeven moment ook weer minder drinken kan ik me herinneren, eerst bouw je het op en dan word het weer steeds minder. mischien dat iemand anders ons kan helpen ? ;)

5. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    I hope so :D
    hier ook verdenking van KMA, we krijgen 10 januari de uitslag!
    Ik hoef echt geen dikke baby maar zij weegt nu nog pas 6400 gram en is 5,2 maanden vandaar dat ik mij om het minder drinken een beetje zorgen maak.
    verder is ze wel vrolijk, plast en poept goed...al is het wel minder sinds de groente/fruit.
    Ik hoop dat we nog wat tips/reacties krijgen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij een verdenking van KMA moet je echt niet voor de 6 maanden met iets anders als melk beginnen hoor! Dan kun je de hele situatie namelijk een stuk gecompliceerder maken.

Als je gaat introduceren, na 6 maanden, dan op een allergiewijze manier: enkele dingen (dus geen mengsels en potjes), 3 dagen lang hetzelfde zodat je goed kunt zien hoe de reactie is, 1 of 2 dagen pauze en dan pas iets nieuws 3 dagen.

7. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik weet dat dat de afspraak is maar dit is in overleg met de KA gegaan omdat zij ook duidelijk zag dat ze niet meer genoeg heeft aan alleen flesvoeding. Zij heeft mij dan ook de introductie van de dietiste gegeven omdat nu iedereen vakantie heeft.

Daarbij vraag ik om advies of ze niet te weinig krijgt en ik vraag niet om feedback over mijn manier van opvoeden. Dus even terug naar mijn vraag please ;)

8. adi

adi Niet meer actief

Tot 6 maanden kun je voor kunstvoeding de richtlijn aanhouden van 150cc per kg gewicht per 24 uur. Dat is het optimale hoeveelheid melk voor de groei. Sommige kindje drinken minder, sommige meer.
    Onze KA hield een marge aan tussen 120cc-180cc per kg per 24uur. En dan 500cc als minimuum hoeveelheid (voor de vocht) en 1 liter als maximum, tot 6 maanden.
    Is het nog te volgen?

Zolang je kindje hier binnen blijft EN goede plasluiers heeft, goed groeit en tevreden is, is het prima.

Het is niet aan te raden om zelf een fles te gaan vervangen voor bijvoeding. maar als je kindje uit zichzelf niet veel wil drinken (dus OOK als ie geen bijvoeding krijgt) dan ku je daar weinig aan doen. Ik zou wel kijken of die meer drinkt als je bijvoeding stopt of vermindert. Als dat zou is, zou ik toch meer melk aanbieden, want dat is belangrijker.

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Mijn zoon weegt 7250 kilo dus ik doe 150X 7 = 1050
    die 1050 delen door 5 flessen = 210 per fles.
    Deze krijgt hij ook aangeboden maar drinkt hij niet allemaal leeg.
    Dus hij zit prima kwa melk. Een flesje minder zou dus geen kwaad kunnen.

10. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Mee eens;)

Deel Deze Pagina