rijp fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    owk.. ehm..deze muts kocht peren bij de appie.. enne.. ben ze thuis aan t schoonmaken om ze ff te koken en dan te pureren..
    bedacht me net alleen... dat ze niet rijp zijn...heb er geheel niet opgelet omdat je ze toch kookt ( worden ze zacht van)

enige nadeel wat ik me nu kan bedenken is dat het minder zoet is... maar.. voor de rest zitten er toch geen nadelen aan niet zulk rijpe peren... of is t buikpijn bevorderlijk?

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik kan me herinneren dat je er behoorlijk buikpijn van krijgt dus zelf zou ik het niet doen. Maar misschien hebben anderen andere ervaringen.:)

Maar kook jij de peren voor het pureren? Of heb je stoofperen?
    Ik heb altijd normale peren en die zijn zacht genoeg om ze te pureren (mits ze rijp zijn natuurlijk;)). Of heeft het een andere reden?

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik kan me dus niet herinneren dat ik er buikpijn van kreeg.. maar misschien heb ik een ijzeren buik of zo:)

en ja.. ik dacht net als appel..k gooi ff de kook erover zodat ze wat zachter zijn.. drom ook niet opgelet of ze al echt zacht rijp waren :)

ik heb ze nu in iedergeval gekookt.. gepureerd en t ziet er uit als een olvarit potje.. dus.. ik kijk ff wat voor reactie's ik nog krijg op dit topic.. en anders.. tja..dan eten we perenmoes.. mn vriend en ik dan :)

stoofperen moeten lang..dat wist ik.. maar omdat die zo zoet zijn..dacht ik ik wacht daar even mee.. en introduceer dat later pas.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey ben ik weer hihi.
    Als je perenmoes lekker zoet is zou ik het gewoon geven. Bij zure smaak niet, lijkt me te heftig voor de darmen.

Tip: bananen bij je fruit leggen, dan rijpt het sneller! Werkt hier super binnen 2 dagen had ik peren van hard naar superrijp.

Succes!

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Grin..lol Deelight..zou bijna denken dat je me stalkt...offe ..een voedsel moderator bent:)

t smaakt zoet.. dus denk dat ik dat dan wel gewoon geef.. hell t smaakt in iedergeval zoeter dan de appelmoes die ik maakte en die ging er ook prima in...geloof dat t een vuilnisbak wordt hiero:)

dat van die bananen zal ik onthouden..( ben een vreselijk slechte fruit eter) koop t altijd braaf..en gooi t dan braaf weg na een week of zo..

muv in mn zwangerschap.. dus wie weet heeft zij wel een fruit fetish :)

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sweet hihihi mag ik ook je pincode? :p

*stalk* *stalk*

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    tuurlijk mag je die.. haal jij dan ook meteen t verse fruit.. jij hebt er immers meer verstand van:)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Woohooh!

*rent naar groenteboer*

............*en meteen door naar de H&M*

:):D:):D

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    lol.. Deelight..,

ik heb een baby he.. H&M kom ik alleen nog maar als er uit verkoop is..en dan nog alleen maar op de kinderafdeling..

ik beken.. I'm addicted...

vermoed dus dat de H&M mn pinpas uitspuugd.. herkennen hem niet:)

Deel Deze Pagina