Hoi iedereen, Ik wil mijn dochter pap gaan geven en via de lepel is alles eten een ramp, nu kan het ook via een speen (ik heb een flesje van avent) maar welke kan ik het beste proberen? En groente en fruit eet ze absoluut niet is het mogelijk en een idee om dit ook via een speen te doen? Wat is jullie idee hierover?
Hoi! Volgens mij kun je voor pap het beste een papspeen of 3-standenspeen gebruiken. Ik ga er daarbij wel even vanuit dat die ook van Avent bestaan, ik heb ze namelijk van Difrax. Een 3-standenspeen is wel handig, omdat je deze ook gewoon voor melk of sap kan gebruiken, neem je gewoon standje 2 ipv 3. Groente/fruit in een fles geven lijkt mij persoonlijk niet zo'n goed plan. Dan moet je het denk ik heel erg verdunnen en volgens mij is het doel van groente en fruit eten (naast de voedingswaarde) ook juist dat je kindje van een lepeltje leert eten. Ik weet niet hoe oud je kindje is? Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is als je kindje niet goed van een lepeltje eet, maar oefening baart kunst! Misschien kun je haar af en toe met haar lepeltje laten spelen (soort droog-oefenen) en raakt je dochter er wat meer aan gewend. Dit heb ik met mijn zoontje ook gedaan en hij vindt de lepel ontzettend interessant. Blijf er echter wel bij, want Lucas stak de lepel gerust in zijn oog toen hij nog niet zo handig was Trouwens: geef je potjes groente of zelfgemaakt? Mijn ervaring is dat potjes zo dun zijn, dat alles naast de lepel loopt en op de slab/grond/baby/wipstoel/behang/etc. beland. Zelfgemaakt is meestal wat steviger en krijgt mijn zoontje beter weg. Maar dit is mijn ervaring en wie weet heeft jouw dochtertje wat meer moeite met stevige voeding wegslikken.... Ik denk maar even mee, ik hoop dat je hier wat aan hebt! Liefs!
Ik zou groente en fruit inderdaad niet met een speen gaan doen hoor! Misschien even een weekje pauzeren en opnieuw proberen? Pakt ze wel dingen op om naar haar mond te brengen?
ja ik heb gisteren een wortel geprobeert. Ze brengt het naar haar mond sabbelt enaan trekt een vieze mond en spuugt het uit
Ik heb ook de advent fles en daar hebben ze geen papspeen, maar een 3 standen speen. Alleen bij mij gaat het veels te snel. Mijn zoontje heeft 's avonds een fles met avond papje van bambix en die heeft hij met de 3 standen speen stand 1 binnen 5 minuten leeg. Als ik zijn gewone speen er op doe (speen 2)dan krijgt hij er niks uit. Als iemand daar een oplossing voor weet? Groente en fruit uit de fles lijkt mij ook niet goed. Het is de bedoeling dat ze van een lepel leren te eten. Misschien even stoppen en over een weekje weer proberen? Mijn zoontje doet heel moeilijk met groente als ik het zelf maak of als hij het echt niet lekker vind dan krijg ik er bijna niks in. Ik ben toen ook ff een weekje gestopt anders wordt het zo'n gestress. Sinds vorige week weer begonnen, maar nog steeds gaat het niet heel makkelijk. Bruine bonen met appel wel haha
Ik had voor pap de papspeen van Etos eigen merk, ging geweldig. Deze past niet op de Avent fles, maar ik had zo'n eigen merk fles erbij gekocht voor 2 euro ofzo, dus dat waren de kosten niet. Groente en fruit zou ik wel van de lepel doen, oefening baart kunst en ze hoeven in het begin echt nog geen grote hoeveelheden binnen te krijgen.
Wij zijn (pas) met 15 maanden 'pap' gaan geven, 150cc water, 5 schepjes kv poeder, 2-3 schepjes bambix granen. Dit geven wij ze met de Difrax M speen en af en toe met de L speen (gewone kv zonder bambix drinken ze met de S speen). Zie alleen ook niet echt wat dit met groenten/fruit te maken heeft, maar dat zou ik echt niet in een fles gaan geven ! Gewoon lekker oefenen, en bijv 2 hapjes is ook echt prima. Of lekker zelf laten doen met stukjes en dan is ook alleen even proeven en niet echt eten prima. Lekker rustig laten ontdekken, niet te snel willen !
Van pap heb ik geen verstand, beide kinderen hier lusten het sowieso niet. Misschien kun je groente en fruit gaan Rapley-en? Dat betekent dat je grote stukken geeft, die ze dan zelf op haar eigen manier en tempo kan gaan opeten. Dan heeft ze zelf de touwtjes in handen en voor veel babies is dat prettiger dan zomaar een hap prut in hun mond geduwd te krijgen (even grof gezegd hoor). in het begin eet ze dan waarschijnlijk nog steeds bijna niks of heel weinig, maar dat doet ze nu ook niet, dus dat maakt niks uit. Ze kan het dan eens even bekijken, proeven, likken, sabbelen, knagen, ruiken, noem maar op. Babies willen van nature graag dingen in hun mond stoppen en opeten, dus de techniek komt vanzelf goed. Er staan hier op de site wel meer topics over Rapley, dus misschien kun je daar nog wat meer info en tips lezen. Mijn oudste moest daar overigens weer niks van hebben, die wilde juist liever gepureerd eten, maar de jongste eet met veel enthousiasme sinds hij 6 maanden is zelf.
Ik geef sinds kort pap als ontbijt 's morgens en heb daarvoor zo'n etos eigenmerk fles met papspeen gekocht. Heb het gaatje iets groter gemaakt, anders kwam de pap er niet uit (200 ml melk, 7 scheppen bambix, past precies in de fles) Fles is binnen 5 minuten leeg, maar onze zoon (14 mnd) is niet stil voor 'ie die fles gehad heeft.....