Wanneer zijn jullie (geleidelijk) overgegaan op koeienmelk? En hoeveel krijgt jullie baby/dreumes nog qua opvolgmelk per dag in de leeftijd van dus ongeveer 10 en halve maand? Ik geef nog 3x per dag 180/6 soms met wat extra water omdat Noel melk heel goed drinkt en diksap etc. niet echt (gaat wel steeds beter laatste tijd gelukkig); hij groeide de laatse 2x ook wat minder (heeft wel gewoon gemiddeld gewicht en lengte dus niks mis mee) volgens het cb; maar vraag me af of ik moet wachten met overstappen tot hij 1 jaar oid..? en geven jullie dan volle of halfvolle melk? Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Wil je er goed op letten waar je iets plaatst?
Hoi! Dit kon ik vinden op internet. Ik was zelf ook nieuwsgierig hiernaar: Tot 1 jaar is het beter om geen gewone koemelk(producten) uit een pak te geven. De reden hiervoor is dat gewone melkproducten meer eiwitten bevatten dan borstvoeding of flesvoeding, wat meer belastend is voor de nieren. Verder bevatten borstvoeding en flesvoeding meer vitamines en mineralen, waardoor deze voedingen beter voldoen aan de behoefte. Toch wordt wel eens geadviseerd om vóór de leeftijd van 1 jaar al yoghurt te geven als bijvoeding. Aangezien dit niet het hoofdbestanddeel van het dagmenu is, en omdat het vaak om een toetje van maar 100 ml. gaat, kan het echter geen kwaad. De hoeveelheid extra eiwitten is dan over de hele dag gezien verwaarloosbaar.
hier met 11,5 maand beetje bij beetje begonnen. op cb zeiden ze doe maar halfvol, vol is wel een tijdje advies geweest, maar daar krijg je alleen maar dikke kindjes van :s
Kinderen die geen verhoogde kans op allergie hebben en die verder gevarieerd eten mogen vanaf 9 maanden langzaamaan over op koemelk. Helemaal niet nodig om te wachten tot ze een jaar zijn. In het begin moet je de koemelk aanlengen met wat water. Vol of halfvol hangt af van je kind. Een halfvol kind geef je volle zuivel, een vol kind geef je halfvolle zuivel. Maar in geen geval magere zuivelproducten tot ze een jaar of 2 zijn.
okee dna ga ik het van de weej toch maar proberen bij zijn lunch... hoe erg moet je het verdunnen 50 50? Of gewoon klein beetje water? Ik ga het denk ik wel gewoon warm geven in zijn fles om de overgang niet te groot te maken...