Ik heb mijn zoontje nu een dikke week elke dag rond 10/ 11 peer gegeven. Nu wil ik wel wat anders proberen...... Hij is 5 maand, zelf zat ik aan banaan te denken, maar stopt dit de stoelgang niet? Hij heeft meestal geen moeite met poepen. Of kan ik beter met iets anders beginnen. En vanaf wanneer kan ik ook groente gaan geven? Vanaf wanneer kun je fruit mengen?
Hallo! Banaan kan stoppen inderdaad, je zou ook appel, meloen of perzik kunnen proberen, maar banaan staat ook in deze lijst. Wanneer deze enkele fruitsoorten goed gaan kan je gaan combineren. Je zou ook ipv een andere fruitsoort nu ook groente erbij kunnen proberen en de fruithap nog even op peer houden. Zo kan je zien of de groente ook goed gaat. Succes! groeten Femke
Ik heb nu banaan gedaan. Hij vond het heerlijk en we zien wel hoe de darmen erop reageren. Hoelang moet ik dit geven voordat ik weer een ander fruit soort kan proberen. Ik wil volgende week met groente beginnen. Ik had zelf het volgende in gedachten: morgen: banaan in de ochtend donderdag: banaan in de ochtend vrijdag: banaan in de ochtend: zaterdag: appel in de ochtend zondag: appel in de ochtend maandag: appel in de ochtend dinsdag: appel in de ochtend en wortels rond 18.00 etc Is dit een goed schema?
Hoi, Tot 6 maanden gaat het nog om kleine hoeveelheden. Meer om je kindje vast aan een andere structuur en smaak te laten wennen. Voor ieder nieuw voedingsmiddel geldt 1e dag 1 lepeltje, 2e dag 2 lepeltjes, 3e dag 3 lepeltjes, gaat dit goed, kun je dit blijven geven en met wat nieuws beginnen. Hetgeen wat goed gaat kun je dan wat verder uitbreiden qua hoeveelheid. Je schema ziet er goed uit hoor. Groetjes Angelique
O ik geef al redelijk veel nu de eerste keer waren het maar een 2 lepeltjes ofzo maar al gauw wou hij wel meer. Hij eet nu zo een half potje op Ik denk ook dat hij meer nodig heeft al. Hij word namelijk regelmatig om 5 uur al wakker. Ik geef hem dan maar een flesje. Zou ik kunnen proberen om hem 2 schepjes bamix door de laatste fles te doen en dan 200 ipv 230?
Hoi, Fijn dat hij het lekker vindt! Zolang het nog maar niet ten koste van de melk gaat. Tot 6 maanden kun je 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur geven, 5 x 200 ml bijvoorbeeld of 4 x 235 ml. Evt. 1 x per dag (bv. bij de laatste fles) rijstebloem bij de fles is prima hoor. Ook daarvoor geldt dat het fijn is om eerst met een schepje te beginnen en te kijken hoe het gaat. Groetjes Angelique
Hij is nooit een grote drinker geweest. Ik gaf een tijd 4 flesjes 2 van 230 en 2 van 200 dus net geen liter. Door de verkoudheid dronk hij veel minder. Hij krijgt nu wisselend 4 of 5 flesjes, hangt er van af hoe laat hij wakker word. Hij drinkt de flesjes nooit helemaal leeg, laat tussen de 30 en 10 ml staan. Maar dit heeft hij altijd al gedaan en sliep hier ook goed op door, dat is nu dus niet het geval. Ik weet alleen niet goed of dit nog door de verkoudheid komt of omdat hij meer honger heeft.
Hoi, De hoeveelheden die je geeft zijn prima. Het belangrijkste is dat hij tevreden is en goed groeit. Door verkoudheid kan je kindje inderdaad (tijdelijk) minder drinken en misschien ook minder goed doorslapen. Hou het even in de gaten. Groetjes Angelique