"t lijkt me best leuk om Gijs ook eens iets anders vers te geven dan de geprakte banaan.. van de week zo'n gele kiwi geprobeerd, redelijk geslaagd.. Op de creche gaven ze peer, dus die ook gehaald.. Wat voor fruit kan ik Gijs meer geven.. Ik zat ook aan appel te denken ( geraspt..) maar daarvan zijn zoveel soorten... welke geef jij? Aardbei vond meneer nog niet zo.. Moet toegeven.. ze waren wel redelijk van smaak, maar nog erg hard...
Ik geef hier: banaan, Appel, kiwi, peer, mango, aardbei, pruim. En vande appels neem ik vaan de jonagold.
Mango en meloen doen het hier erg goed. Naast de dingen die al genoemd zijn, geef ik: - perzik - frambozen (kunnen wel erg zuur zijn) - abrikoos
hier een slechte fruit-eter, maar rijpe meloen en rijpe mango gaan er hier ook met smaak in. oh en ook rijpe verse ananas vindt ie lekker, maar das misschien nog niet zo verstandig voor jouw manneke.
banaan peer kiwi perzik mango appel geraspt (Kanzi) stukjes meloen nectarine druiven ananas aarbei vindt hij niet zo lekker
Hier hebben ze tot nu toe gehad: - banaan - appel (golden delicieus) - peer - pruim - kiwi - frambozen (M&A vonden het heerlijk, D vond het maar zuur) - meloen
Ik geef meestal appel (elstar), peer of banaan en af en toe mango. De combinatie banaan/mango is hier favoriet, maar meestal geef ik één soort tegelijk.
in principe kun je alle fruit geven, alleen kiwi even voorzichtig mee zijn, reageren kindjes vaak op en aardbei heb ik niet voor het eerste jaar gegeven. nectarine is ook heel lekker
Kiwi is nogal scherp en allergeen, daarom wordt dat tot het 1e jaar afgeraden. Op borstvoeding.com staat een heel makkelijk overzicht van wat je wanneer geven kunt (ook de wat minder gebruikelijke groente- en fruitsoorten). De volgende fruitsoorten worden daar aangegeven: abrikoos ananasmeloen appel avocado banaan druif duindoorn kers mango meloen peer perzik pruim (vers) rozenbottel stoofpeer suikermeloen citroen grapefruit mandarijn nectarine sinaasappel Kun je wel aardig vooruit he?
Vraag me wel af hoe dat gemaakt wordt dan, met al die velletjes... Knap van jullie hoor! Of bv. nectarine, blijft toch amper iets over?! Ik doe nog even saai appel en peer ( hij is net 3 weken begonnen hoor)
Hoe bedoel je precies al die velletjes? Nectarine, doen wij gewoon in stukken en de pit er dus uit, die stukken eten ze dan op, of we snijden die stukken nog wat kleiner en dan eten ze die met een vorkje op. Maar druifjes bijv, met velletjes (of bedoel je dat niet), die hebben wij bij de oudste twee de eerste paar keer in 2 gesneden en gegeven en daarna en bij de jongste altijd gewoon hele druiven. Met kersen precies zo. Mandarijntjes lust onze jongste niet, kotst alles uit wat ze binnen heeft wanneer ze die krijgt. De oudste twee sabbelde en knaagde altijd gewoon even op een partje en spuugde dan het leeggesabbelde velletje weer uit, na een paar maanden gingen ze die velletjes gewoon mee opeten. Liefs, Hanneke.