Hallo allemaal, Mijn dochter is nu 5,5 maand en krijgt sinds ze 4,5 maand is groente en fruit, ze had niet meer genoeg aan de flessen, De groenten maak ik zelf, hier eet ze ongeveer 50gram van op, en het fruit 40, maar nu lees ik op de kant en klare potjes dat er veel meer in zit en dat ze met 6 maand nog meer krijgen, hoe zit dat strx dan als mijn dochter 6 maanden is geweest, geef ik haar dan (zelf gemaakte) potjes van 6 maand of blijf ik doorgaan met de smaken van 4 maand? Ze vind alle smaken wel erg lekker maar eet er gewoon nog niet zo veel van, Verder krijgt ze nu 4 flessen op een dag van 210...
Poeh... zo afwegen en meten heb ik nooit gedaan. Ik maakte op de bonnefooi een portie en ze at ervan hoeveel ze wilde. Jij bepaalt wat je kind eet, maar je kind bepaalt hoeveel. Ze kunnen dat heel goed zelf aangeven. Vergeet ook niet dat in potjes een hoop water zit en dat dat veel minder goed vult dan vers. Ik vind de flessen wel erg groot, zou nooit groter gaan dan 180/6 en dan eventueel de laatste fles wat groter.
Maak je nu vooral nog niet druk om hoeveelheden. Met wat mijn jongste (7,5 maand) in een WEEK binnenkrijgt kan ik ongeveer 1 of 2 potjes vullen. Maar ze leert! Proeven, eten, kauwen, gezelligheid aan tafel. Ik heb liever dat ze nu een prettige relatie met eten ontwikkelt, zodat ze de rest van haar leven goed met eten omgaat dan dat ik nu geforceerd met voedsel bezig ga. Zie deze periode als een investering in de toekomst.
Dit inderdaad,en bedenk ook, het gaat gewoon nog om BIJvoeding. Hapjes proeven. En het vervangt nog geen fles.
Nou ik meet ook niet echt af hoor, maar heb hele kleine bakjes waar maar 70 gram ingaat haha vandaar.. Ja de flessen zijn erg groot maar als ik minder doe komt ze na 2 uur alweer & ze krijgt al forte, ben al blij dat ze op 4 flessen zit ipv 5, Ja precies ik bied haar alles vers aan en gezond, bedankt voor de tips ik last haar idd gewoon eten wat ze zelf wil & dan idd maar wat minder, ze gaat vanzelf wel meer eten als ze ze dit nodig heeft
Met 5 keer 180/6 is ze ook niet tevreden? Want dat mag ze gewoon. Met 210/7 x 4 rek je haar maagje wel onnodig op.
Ze is nu 5,5 maand, als ze goed rechtop kan zitten, kan je haar nu ook stukjes gaan aanbieden. Gewoon wat neerleggen en kijken wat ze er mee doet