hoeveelheid voeding 5 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door bumpie, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Ik heb mijn dochtertje volledig op friso extra. Ze sliep dit weekend 2 nachten door dus zat ze op 5 flessen van 150 + 5. Nu komt ze 's nachts wel weer voor een fles en dan bied ik haar 120+4 aan. Overdag heeft ze hier niet genoeg aan en daarom bied ik haar nu 150+5. De ene keer drinkt ze het wel helemaal op andere keer niet en laat ze wat staan. Ze laat nooit meer dan 30 staan. Ze is nu veel meer tevreden en slaapt weer heerlijk overdag. Zonder veel te huilen. Krijgt ze zo niet te veel voeding. En wat is de maximum per dag?

alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Dat is een beetje afhankelijk van haar gewicht, hoeveel weegt je dochtertje nu? Doorslapen en 5 flessen is al erg vlot voor haar leeftijd!

Groetjes Linda

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

ze woog vorige week maandag met het weeguurtje 4660. dus ze gaat nu denk ik richting de 5 kg. ze woog met de geboorte 4200

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Ze mag per dag zo rond de 825 ml voeding, nu kom je met die laatste voeding iets hoger uit. Maar als ze niet alles opdrinkt, dan kan het zijn dat je hier wel ongeveer op komt.

Hoe snel drinkt je dochtertje haar flesje leeg?

Groetjes Linda

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

#5 bumpie, 6 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2011
    20-25 minuten. We hebben van alles flesjes geprobeerd en hier drinkt ze het langzaamst uit. We hebben trouwens dr. brown.

zo net weer gevoed en ze heeft 30 laten staan ongeveer

het schema ziet er als volgt uit vandaag

3.00 uur 120 + 4 friso standaard (helemaal op)

7.00 uur 150 + 5 friso extra (helemaal op)

11.00 uur 150 + 5 friso extra ( +/- 30cc laten staan)

15.00 uur 150 + 5 friso extra

19.00 uur 150 + 5 friso extra

23.00 uur 150 + 5 friso extra

De flessen van 19.00 en 23.00 gaat 150 + 5 meestal wel op.

Hoe bereken je hoeveel voeding je per dag mag geven? En de hoeveelheid voeding uitrekenen die ze krijgt moet ik dan 5 x 150 of 165 doen? en 1 x 120 of 135? moet je die schepjes nou wel of niet meerekenen? en zorgt nutriton ook dat ze langer vol zit of werkt dat niet misschien kan ik anders 6 x 120 + iets nutriton geven?

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

De 825 ml is inclusief schepjes, dus dat is bijvoorbeeld 5x150/5 schepjes. Nutriton zorgt er niet voor dat je dochtertje langer tevreden is, maar kan helpen als kindjes te snel drinken (dan kunnen kindjes wat minder lang tevreden zijn). Je dochtertje drinkt rustig, dus nutriton zal weinig uithalen. Je mag altijd wel wat extra water bij de flesjes doen (10-20 ml). Dat kan haar een iets voller gevoel geven.

Groetjes Linda

7. bumpie

bumpie Niet meer actief

de fles van 15.00 heeft ze 40 a 45 cc laten staan. Ik maak met de fles van 19.00 uur 120 +4 als ze dan nog honger heeft kan ik zo 35cc bij maken. Ik heb het idee dat ze groeispurt heeft gehad en dat dit nu ten einde is.

Als laatste fles bied ik wel 150 aan voor de nacht.;) Dat mag toch?

8. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ja hoor.

groetjes eveline

Deel Deze Pagina