Dubbele placenta en laagliggend

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lottepotje, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo,

Ik ben (23wkn) gisteravond door de verloskundige doorverwezen naar de gyn ivm licht bloedverlies en menstruatie-achtige pijn in de onderrug en onderbuik. Ik heb gelukkig geen blaasontsteking en wat de gyn zo zag leek ook alles goed met ons meisje!
    Hij ontdekte een dubbele placenta (voor- en achterkant waar onze meid tussen lag) en hij wil dat we terug komen om te zoeken naar een bepaalde streng..? Kan je misschien een beetje uitleggen wat dit inhoudt? Het maakt me nl erg onzeker!:(
    Ook vertelde hij dat als het bloeden door zou zetten ze niets konden doen behalve pijnstilling geven.. (hier schrok ik toch wel van)

Verder als ik de telling van de verloskundige aan hou, ga ik vandaag de 23ste week in,maar gister op de echo, meette hij haar hoofdje op en hier kwam 21.3 wkn uit. Welke planning houden ze eventueel aan mocht het misgaan, om haar toch proberen te redden?.. Moet ze het dan nog 5 wkn volhouden of 3 wkn?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat het goed gaat met je kindje!
    De placenta bestaat meestal uit 1 stuk, maar soms uit 2 stukken. Er kan een amnionstreng zijn. Dit is meestal niet van belang, maar soms wel. Dat moet wel bekeken worden met de echo. Als de placenta voor de uitgang ligt kan dat bloedverlies geven. De telling van je zwangerschap wordt nu niet meer aangepast, je bent 23 weken zwanger. Bij de 20 weken echo blijkt altijd dat het kindje iets groter of iets kleiner dan gemiddeld is, er zijn maar weinig gemiddelde kindjes.
    Als je vragen hebt of onzeker bent zou ik je arts bellen.

Mirjam

Deel Deze Pagina