Koemelkeiwitvrije recepten!

Discussie in 'Voeding' gestart door Loesie1982, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hallo Allemaal,

Mijn zoontje heeft koemelkallergie en begint zo langzamerhand met de pot mee te eten!
    Ik vind het alleen lastig om nou precies te weten wat hij wel of niet mag!

Hij krijgt al wel aardappeltjes/groente/vlees, maar wil zo graag eens wat anders proberen...bv een pasta ofzo!
    Aangezien ik niet heel goed ben in het kruiden van mijn eigen pastas gebruik ik vaak een saus of kruidenmix uit een pakje. Maar in meer dan de helft zit dus melk...wie heeft een lekker pastarecept waar geen melk in zit?!

En dan nog een vraag: kun je pannekoekmix ook met sojamelk doen?! (hier is hij niet allergisch voor, hij krijgt ook sojatoetjes enz!)
    Of zit in die mix zelf iets van melk?!

Alvast bedankt!

Liefs Loesie

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    De huismerken van mixen zijn vaak melkvrij. Honig bevat vrijwel alle melk.
    Spaghettimix van de plus en aldi zijn melkvrij.
    Zelf gebruik ik zelden een mixpakje. Ik kruid zelf altijd met italiaanse kruiden en wat ketjap manis.
    Hier maken we ook vaker wraps, risotto, cousous. Eigenlijk gebruik ik zelden iets met melk.

Er zijn pannekoekenmixen te verkrijgen waar je zelf de melk moet toe voegen en daar kun je zeker soja voor gebruiken.

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hey Loesie,

Wij maken pastasaus zelf ook zonder zakje:

gepelde tomaten uit pak
    blokjes verse tomaat erdoorheen
    verse basilicum
    (zout/peper/knoflook/ui naar smaak ivm kleine mee-eter)
    verse oregano
    verse olijven

Daarnaast maak ik dus custard maar dan met opvolgmelk pepti
    en zo maken wij ook de pannenkoeken in de toekomst, maar soya kan natuurlijk ook prima

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Pannenkoeken kun je ook prima bakken met water. Maar 9 maanden is misschien wat te vroeg om producten met ei te geven met KMA?
    Ik heb hier vaak pastasaus in pot van Euroshopper. Ik ben zelf ook erg slecht in het maken van pastasauzen en wij eten het niet zo vaak en doe er max. een halve pot door. Tot haar eerste haalde ik het vlees en groente er voor haar eerst uit en deed ik een heel klein beetje saus erdoor vanwege het vele zout.
    Wraps kunnen ook prima, is hier ook een succes.
    Bami mix speciaal van AH is ook melkvrij. Chicken tonight hawaii is melkvrij, de versie van Aldi ook en daar de kerrie variant ook.
    Maar tot haar eerste kreeg ze hier vaak alleen groente en maar soms vlees en dan rijst, pasta of aardappels erbij.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    als je op google op veganistische recepten zoekt,
    krijg je recepten zonder koemelk en zonder ei

hier mag ze pas vanaf 1 jr ei en soja van de dietist (langzaam aan introduceren)

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties, ben nu op smartphone, lig in bed!
    Morgen reageer ik uitgebreider!!

Liefs

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Pastasaus maak ik zelf met een pot passata. Is van de Dirk van de Broek of de Jumbo, biologische tomatensaus met alleen 100% tomaat, geen zout toegevoegd. Ik bak gehakt, groenten ( Courgette, wortel, evt nog ui paprika of champignons ) gedroogde italiaanse kruiden erdoor en de pot saus. Voor ons geraspte kaas op het bord en een snufje zout als je wilt.

DL heeft ook KMA maar ging al vrij snel dingen als rijst en maceroni ook mee eten.

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hallo,

Gisteren heeft S.iem nog een keer aardappeltjes met worteltjes en een stukje rundvlees gehad, maar vandaag gaan we chicken tonight proberen!!!!! Ben benieuwd!
    Ik schep voor hem eerst rijst op en doe er dan een klein beetje saus overheen, meer voor de smaak dat dat het echt zijn maaltijd wordt!

Die tip van de veganistische site is ook goed, ga daar straks meteen even op kijken!

Suusjeuh, welke macaronimix gebruikte je dan? Of maakte je dat zelf met eigen kruiden?!

Oh, ben sojavla vergeten bedenk ik me net, we gaan zo eten en dat is op!!!! ff naar de winkel!

Liefs

Deel Deze Pagina