fruit geven

Discussie in 'Voeding' gestart door jinx, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden

even een vraagje.
    hoe geven jullie je kleintje van deze leeftijd {13mnd}het fruit.
    ik wil nu toch echt gaan beginnen met stukjes fruit,maar tara heeft maar 2 tandjes.
    hoe geven jullie bv appel en nog meer van het hardere fruit?
    ben een beetje een schijterd daarin :oops: .
    gr linda

2. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    als je bang bent dat ze zich verslikt kun je de appel ook even schillen, kort koken met een beetje water en dan laten afkoelen, dan heb je appelcompote die kun je een beetje prakken dat het wat zachter is, mijn zoontje kreeg gelijk met zijn eerste verjaardag ook zijn eerste tandje, dus ik weet wat het is om stukjes te geven aan een kind zonder tanden

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Isabella heeft nog maar sinds een paar maanden een aantal tanden.

Maar ik geef al vanaf 8 maanden gewoon fruit uit het vuistje. Hun kaaken kunnen dat prima vermalen.

Ik geef appel geschilt in parten. Kan ze zelf in haar hand doen. Kiwi ook zo, druiven kun je eerst door de helft doen, maar hoeft niet. Sinaasappel hetzelfde als de appel. Banaan door de helft ( anders is het zo groot).

4. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik geef ook nog geen stukken fruit. Emma heeft nog maar 6 tanden, maar b.v. appel vind ik best hard en ben ik bang dat ze stikt. Maar het is idd wel een idee om de appel wat te koken. Ik maal alles nog in de babycook, alleen banaan prak ik en dat vind ze ook heerlijk.

5. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    appel raspen op de fijnste rasp en dan eten ze het prima en dan steeds groter raspen en dan echte stukjes ging met nick hier prima zo

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mijn dochtertje van 8 mnd krijgt de volgende stukken fruit:

mango in blokjes (grote van een dobbelsteen)
    banaan heel
    appel geraspt
    druiven doormidden gesneden
    mandarijn in halve partjes
    sinaasappel in kleine stukjes (bv door de joghurt)
    galiameloen, hier hapt ze zelf stukken vanaf, is erg zacht
    peer in blokjes (grote van een dobbelsteen)

verder is ze gek op appel- en perenmoes met nog beetje stukjes er in...

ik snap heel goed dat je het spannend vindt, dat vind ik ook met appel bijvoorbeeld, dus die rasp of kook ik echt nog... maar de rest gaat echt prima... ik zou beginnen met meloen of mango in stukjes, dat is echt zacht fruit, die kan ze ook kapot bijten met haar kaakjes...

succes!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft dan wel 6 tanden, maar kauwen doen ze echt met de kaken en daar zitten in het begin nog geen kiezen in. Tanden zijn alleen handig met afhappen, Eva doet dat ook, maar het is dus niet noodzakelijk.
    Ik heb Eva vanaf het begin (6 maanden) stukjes gegeven en dat ging meteen goed, ze had toen 2 ondertanden.

Hier hetzelfde als Wen26, alleen houdt Eva niet zo van peer, meloen en appel. De appel kookte ik wel, maar heb ik al een tijdje niet meer gegeven. De volgende keer geef ik gewoon een partje zonder het te koken, ik koop toch altijd redelijk zachte soorten.

8. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Hier eet ze het liefst nu vers fruit in stukjes dus niet meer gepureerd, misschien een optie ik kook bijvoorbeeld stukjes peer en appel 10 minuten tot het zacht is ten eerste makkelijker weg te krijgen zonder tanden,maar het smaakt ook zoeter als je het 10 minuten kookt en sinds ik het doe is ze verzot op vers fruit, proef het zelf maar het is veel lekkerder en dan kan je het warm of koud geven,en ze eet al een heel stuk fruit op! ff een voorbeeld stukjes appel uit een appeltaart zijn ook zoeter omdat ze verwarmd zijn geweest en das toch superlekker..ze eet trouwens al een maand stukjes fruit !

Deel Deze Pagina