Fruit/groente

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Ava2011, Jan 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 6 maanden en vanaf ruim 5 maanden ging de fruithap heel goed. Wel voorkeur voor banaan, maar een halve of 3 kwart ging er wel in. Ze is afgelopen week ziek geweest, antibiotica, ventolin en neusspray gekregen. Drinken werd minder, halve flessen, gaat nu weer beter. Alleen voor fruit doet ze haar mond niet open; lippen stijf op elkaar. Groente heb ik niet meer geprobeerd. Is dit gewoon een 'fase' en raad je aan elke dag iig fruit aan te blijven bieden? (Ze vindt de antibiotica vreselijk, dan gaan ook d'r lippen stijf op elkaar... Zo meteen gelukkig laatste dosis...)
    Heb je dit ook wel eens gehoord icm doorkomende tandjes?

Bedankt!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hi Ava2011,

Dankjewel voor je vraag op het forum. We horen vaak terug dat wanneer je kleine ziekjes is dat het eten en drinken vaak wat minder gaat!
    Goed om de flessen, fruit en de warme maaltijd gewoon aan te bieden op de normale tijden zodat je kleine weer mooi naar het oude ritme toe kan werken. Laat je kleine op dat moment zelf beslissen wat ze daarvan opeet en maak hier geen strijd van.

Wanneer de tandjes aan het doorkomen zijn kunnen de warme hapjes en flessen als onaangenaam ervaren worden. Dit omdat de warme temperatuur voor irritatie op het tandvlees kan zorgen. Je mag de hapjes daarom koud aanbieden, dit zorgt namelijk voor een verkoelend effect.

Gelukkig zit de kuur er bijna op! Hopelijk gaat het dan ook weer beter met het eten;)

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

3. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Samara,

Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. Ik blijf het aanbieden en al ze dr lippen stijf op elkaar houdt, geef ik het op. 😉 Flessen gaan al beter, de rest zal ook wel komen!

Ava

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hi Ava2011,

Graag gedaan;) Stapsgewijs gaat het vaak beter. Mochten er nog vragen zijn dan horen we het.

Fijn weekend!

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

Share This Page