fruit - groente

Discussie in 'Voeding' gestart door tweeling, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik hoor van sommigen dat jullie fruit zo in de hand geven?
    ik vraag me af hoe je dat dan doet, als ik dat hier geef heeft ze eerst zoiets van moet ik dat vasthouden jakkie ;)

ze laat het vallen en het is geen succes.
    Nu rasp ik het, ga je hierna nog een stapje grover? of stopt t hier tot ze tandjes hebben?

en hoe grof is jullie groentehapje?

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja ik geef vanaf het begin gewoon stukken. Ik legde het op het blad van zijn kinderstoel en liet het hem zelf ontdekken. Hij vond het geweldig. Eerst belande alles op de grond of werd platgestampt (geen blender nodig hoor, meneer deed het zelf wel). Maar na een paar dagen had hij het door en ging er lekker van smullen.
    Wel kookte ik harde dingen, zoals appels even wat zachter.

Van wat er na raspen komt heb ik geen verstand.

Oh ja hij had nog geen tanden met 6 maanden, maar ze kunnen prima met hun kaakjes kauwen en malen.

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ok ik snap t ;)

maar hoe krijgt ie dan genoeg binnen...ik bedoel daar gaat een hele tijd overheen voordat ze zo'n stukje op hebben?

en blijf je er steeds bij?

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja ik blijf er zeker bij. Niet dat ik ooit in heb hoeven grijpen, hij regelt het allemaal prima zelf.

En over genoeg binnenkrijgen... daar heb ik me nooi zo druk om gemaakt. Hij krijgt gekolfde melk en als hij wat minder at, dronk hij meer. En ik moet zeggen dat hij het wel heel snel doorhad en binnen een paar dagen een hele banaan wegwerkte. En met ander fruit ging het net zo. Dus tja, hier ging het vanaf het begin heel goed. En dat is natuurlijk niet altijd zo, er zijn zat kinderen die een langere leertijd nodig hebben.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik geef Merel ook stukken fruit in de hand. Een kwart appel of peer en daar gaat ze dan op sabbelen en zo nu en dan breekt er een stukje af die ze dan doorslikt. Ze heeft kleine tandjes nu en dan schaaft ze met de ondertandjes stukjes af. Ze raspt zelf :) .

Groente geven we gemalen uit een potje.

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oke knap van jullie kleintjes hoor!

maar ze krijgt nu dus alles gemalen kan ik dan zo overstappen op hele stukken...omdat ze dan ineens ook miss minder binnen krijgt de eerste tjd?

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Als je graag wilt dat ze een bepaalde hoeveelheid binnenkrijgt, kun je het toch combineren? Dan geef je wat in het handje zodat ze dat kan leren en als je denkt dat ze weinig opheeft, geef je haar nog wat geraspt erachteraan.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt altijd een potje om 17.00 en als wij gaan eten, rond 17.30/18.00 krijgt hij wat in zijn handje. Worteltje, aardappeltje, stukje broccolie... Het is maar net wat we eten. Soms krijgt hij een korstje, bijv als we wraps ofzo eten. Spaghettie saus vind hij ook erg lekker, de spaghettie zelf heb ik nog niet geprobeerd...

9. claudje10

claudje10 Actief lid

21 sep 2006
    130
    0
    0
    ik wil ook gaan beginnen om Sven stukjes in zijn hand te geven, maar ik ben zo bang dat hij zich gaat verslikken en ineens een hele grote hap binnenkrijgt. Hebben jullie die angst niet?

Deel Deze Pagina