Ons kleintje mag van het CB (en de kinderarts) over een paar dagen (met 4 maanden) met fruit- en groentehapjes beginnen, omdat hij aan de (erg) grote kant is en hij al aan het maximum zit qua flesvoeding en eigenlijk nog niet verzadigd is. Hij mag nu in zijn laatste fles en zijn eerste fles wat rijstebloem en hij mag 1x per dag wat fruit om mee te beginnen. Maar hoe bouw ik dat op? Eerst 1-2 hapjes? En als dat goed valt, mag hij de volgende dag dan al een hapje extra? Of moet ik het eerst een week aanhouden voordat ik het verhoog? En hoe groot moet de uiteindelijke maaltijd zijn? Hoeveel mag hij? En wanneer kan ik er 's avonds een groentehapje bij geven? En moet ik dit net zo opbouwen? En hoeveel mag hij hier van? Bedankt!
Hallo, je kunt rustig aan beginnen met 1 of 2 eetlepels fruit in de ochtend. Na een paar weken kun je 's middags met een groentehapje beginnen (1 of 2 eetlepels). Je kunt het langzaam opbouwen, je kindje haalt nog alle voedingsstoffen uit de flesvoeding. Tot 6 maanden wordt de bijvoeding als extra gezien, om te wennen aan andere smaken en om van een lepeltje te eten. Groetjes van Petra