Hallo, Ik heb een vraag over de voeding van mijn zoontje. Op dit moment krijgt hij pepti (ivm vermeende koemelkallergie) en nutriton (ivm reflux)...180 + 6 en dan 2 scheppen nutriton... (hij is donderdag 13 weken en weeg 5820 gram) Dit zijn ongeveer de tijden: - 6.00 - 10.00 - 14.00 - 18.30 - 23.00 Het kan nogal wisselen hoor... Nu hadden we hem gisteren om 18.30 de laatste fles gedaan en had mannetje de wekker om 23.30 gezet. Hij zou dan de laatste voeding doen. Op de één of andere manier hebben we de wekker niet goed meegekregen en schrok ik om 5.00 wakker... Gelijk mannetje wakker gemaakt en gevraagd of hij de laatste voeding wel gegeven had...nee dus... Je schrikt ook nog, want normaal laat Siem zich echt wel horen, dus snel naar zijn kamertje...hij lag nog rustig te slapen. Hij werd wakker van mijn lawaai, haha, en toen dus maar de fles gegeven... Misschien was dit eenmalig hoor, maar hoe kunnen we zorgen dat hij nog wel op 5 voedingen blijft (want hij kan volgens mij nooit meer op dan 200cc, omdat hij die soms niet eens leeg drinkt.) maar wel iets langer door kan slapen?! We hadden hem gister trouwens wel 60cc bijgegeven, om 18.30, omdat hij niet tevreden was na 200. En hij had die dag al 2x 60cc laten staan, dus dat mocht nog wel. Is het een idee om dan de laatste voeding wat meer te geven en dan bv de laatste voeding rond 21.30 te doen?! (1x 200, 3x 180 en 1x 220?) Alvast bedankt! Liefs Loesie
Hoi Loesie, Wat heeft je zoontje dan al lang 'uitgeslapen'! Siem mag per dag 1 liter voeding (dit komt neer op 30 schepjes poeder) per dag. Hoe je dat verdeelt maakt niet zoveel uit, mits hij er geen last van krijgt. Kan je zoontje al meer dan 200 ml per keer drinken zonder dat hij klachten krijgt? Ook mag er maximaal 10 uur tussen 2 voedingen zitten, dat is ook goed om even in de gaten te houden. Succes! Groetjes Linda
Hoi Linda, Hij heeft er idd geen last van gehad, want hij heeft na die 260cc van 18.30, van 19.30 tot 5.00 doorgeslapen...hij heeft geen kik gegeven!!! Met die 30 scheppen en 1 liter, dat wist ik! En dat hou ik idd wel in de gaten, vandaar mijn vraag of ik dus de aantallen iets moest verdelen, omdat hij overdag vaker wat laat staan (vandaag ook in totaal 100cc...valt nog mee hoor) en 's avonds wat meer honger heeft! Met die 10 uur zaten we dus mis, het was een half uurtje langer. We zullen het in de gaten houden! Maar dat was meer omdat we dus de wekker niet gehoord hadden, dan dat het expres was! Maar wanneer mag hij van 19.00 tot 7.00 slapen!? (als hij dat wil, haha, wij vinden het prima zo hoor, maar mocht hij weer zo'n ruk maken...) ik dacht dat dat boven de 6kg was...en hij was dus afgelopen vrijdag 5820gram! Want dan kom je op 4 flessen uit, maar dan krijgt hij dus niet genoeg?!!? Want 4x 200cc (wat hij dus niet altijd opdrinkt...) is maar 800cc en dat is dus al te weinig...(5.8 x 150cc is 870) Begrijp me niet verkeerd, hij 'moet' absoluut niks, we doen het op zijn tempo...maar dan weet ik wat we daarmee moeten doen...dan toch maar wakker maken om 23.00?! En wanneer begin je met groente/fruithap?! Groetjes Loesie
Hallo, Vanaf 4 maanden is het geen probleem als je kindje meer dan 10 uur slaapt. Rond deze tijd mag je ook beginnen met het geven van groente- en fruithapjes. Groetjes van Petra.