Mijn zoontje (morgen 6 weken) krijgt sinds afgelopen vrijdag Nutramigen om een koemelkallergie uit te sluiten. Hij heeft nl hele erge krampen met heel erg krijsen als gevolg. Ook slaapt hij bijna niet meer. Nu zag ik zaterdagavond een klein beetje rode uitslag (pukkeltjes) op zijn borst, maar nu net zag ik dat het toch wel heel veel erger is geworden. Het zit nu over zijn hele borstkastje, buikje en ook wat op de rug. Het enige dat verandert is, is zijn voeding, dus ik vroeg me af of deze uitslag van de Nutramigen kan komen?
Goedemorgen, Het is lastig te zeggen of de uitslag door de voeding komt, dit kan ook door andere factoren komen. De Nutramigen is gewoon een veilige voeding voor je kindje, ik zou hier zeker nog niet mee stoppen. Pas na 4 weken is de koemelk volledig uit het lichaam en kan er pas goed een oordeel gegeven worden over of de voeding wel of niet werkt. Mocht je je echt zorgen maken kun je het beste altijd contact opnemen met het consultatiebureau of de huisarts. Groetjes Laura