Ons zoontje is bijna 6 maanden, over 7 dagen is hij 6 maanden. Ik was begonnen met 4 maanden met rijstebloem in de fles savonds en dat gaat goed. Ook was ik met 4 maanden en een week begonnen met een lepeltje fruit, maar hij kreeg veel te veel krampen en ik ben ermee gestopt tot afgelopen week... Alleen ben ik nu maar met groenten begonnen...hij lust nu brocollie en het geeft geen krampen, hij heeft worteltjes geproeft en dat vind hij heerlijk (nu voor de 2e dag en volgens mijn man heeft hij vannacht tussen 2 en 3 gehuild, ik was werken dus kan niet zeggen of het krampjes waren of niet).. Mijn vragen zijn het volgenden: * Mag hij al een heel potje groente eten? * Moet je met elke nieuwe smaak met 1 lepeltje per keer beginnen ivm krampjes? * Wanneer kan ik het fruit erbij introduceren? Het is een grote knul en heeft gewoon behoefte aan vast voedsel inmiddels. Zijn schema nu: 730 210 plus 6 nummer 2 voeding 1030 210 plus 6 nummer 2 voeding 1400 210 plus 6 nummer 2 voeding 1700 paar hapjes groentehap 1830 210 plus 6 nummer 2 voeding 2130 210 plus 6 nummer 2 met 3 schepjes rijstebloem Hoe kan ik zijn schema qua eten dan het beste indelen? Alvast bedankt weer!!
Beste ukoldaatje, Met 4 maanden mag je inderdaad beginnen met het geven van hele kleine hoeveelheden groente en fruit. Het gaat hier dan echt om een paar kleine lepeltjes zodat je kindje aan de smaak en textuur kan wennen. Ook moeten de darmen wennen aan de vaste voeding, dus doe het rustig aan. Dus geef geen heel groentepotje en kies in het begin per dag voor 1x groente óf fruit. Zodra je merkt dat de darmen van je kindje wat minder reageren op de vaste voeding zou je fruit én groente kunnen gaan geven, maar nog wel in hele kleine hoeveelheden. Groet, Anne
Hij wordt 6 maanden eind deze week, hoeveel mag hij dan? Ik lees hier namelijk dat veel kindjes al hele potjes eten, incl aard vlees groenten en brood. (zelfde leeftijd van mn zoontje)
Beste ukoldaatje, Je kindje mag met 6 maanden alweer meer eten, zoals potjes. Er zijn inderdaad kinderen die een heel potje opeten maar ook die maar een paar hapjes ervan eten. Met 6 maanden kun je je kindje 's morgens wat gepureerd fruit geven en 's avonds bijvoorbeeld een groentepotje. Je kan iets zelf voor hem maken zoals deze recepten. De portie is precies afgestemd voor de leeftijd van jouw zoontje. Babyvoeding recepten door de experts van Nestlé Groet, Anne
Dank je wel Anne voor je reactie weer, dat heb ik de vorige keer in de snelheid vergeten.. Ik ga die site eens goed bekijken! Zoontje hier heeft nog altijd krampjes als hij meer krijgt dan een paar lepeltjes groenten. Ms dat het met verse groenten minder is?
Beste Ukoldaatje, Verse groente of groente uit een potje zal geen verschil uitmaken ten aanzien van de krampjes. Zijn darmpjes moeten echt wennen aan vast voedsel. Probeer verschillende soorten groente en fruit en kijk waar hij wel goed op reageert. Groet, Anne
Daar was ik weer Ben heel blij dat we hier terecht kunnen met onze vragen.. Had weer een vraag: Ons zoontje kan nu van de volgende dingen 4 lepeltjes eten zonder reacties: wortel, appel, brocolli, bloemkool. Kan ik nu de hoeveelheid van deze groenten/fruit opvoeren? Ik ben zo bang voor erge krampen. En mag ik nu een beetje gaan combineren, smorgens wat fruit en smiddags wat groenten? Hij is nu 6 maanden.
Beste Ukoldaatje, Goed om te horen! Zodra het goed gaat mag je zeker meer gaan geven en je kunt groente en fruit gaan combineren. Je kunt zijn flesje van 10.30 uur laten vervallen en daarvoor in de plaats fruit gaan geven. Groet, Anne
Dank je wel voor je reactie weer Gaan we dat es uitproberen..hij is namelijk na die 4 lepeltjes groente/fruit eigenlijk wel beledigd of bozig dat hij dan niks meer krijgt. Hij geeft eigenlijk zelf aan dat hij wel meer lust.