Sinds een paar dagen wil onze zoon geen opvolgmelk meer, af en toe nog wel wat gewone melk. Maar wat nu? Ik bedoel, ze moeten toch een bepaal aantal melkprodukte binnen krijgen of niet? Iemand tips...
Hij zou volgens de richtlijn 300cc aan zuivelproducten binnen moeten krijgen. Opvolgmelk is na 1 jaar niet meer nodig, dus je kunt ook volle melk geven, yoghurt, kwark, kaas oid. Het hoeft niet persé melk te zijn wat hij binnen krijgt... Heeft hij graag pap? Anders kun je ook nog pap maken van de melk, heeft hij het ook binnen...
Een fles poedermelk is nu geen volwaardige voeding meer. Je kan er dus best mee stoppen. Voor de rest eens met Nova81.
Volle melk lust ie niet. Met een smaakje wel, maar dat vind ik dan weer te zoet. Zal het proberen met pap. Dank je
Of eerst even mengen met zijn opvolgmelk en zo steeds verder afbouwen? Smaakjes zou ik ook niet voor kiezen.
Lust hij karnemelk of yoghurt? Ze hoeven niet perse melk te drinken, de richtlijn is inderdaad 300 cc zuivel. Met een bordje pap, zuivel op brood en een toetje (bijvoorbeeld) kom je daar al aan.
Opvolgmelk hoeft helemaal niet meer. 300cc zuivel is zat. Dat haal je makkelijk met een beker melk en een bak yoghurt.