Opeens geen melk meer

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Sinds een paar dagen wil onze zoon geen opvolgmelk meer, af en toe nog wel wat gewone melk. Maar wat nu? Ik bedoel, ze moeten toch een bepaal aantal melkprodukte binnen krijgen of niet? Iemand tips...

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hij zou volgens de richtlijn 300cc aan zuivelproducten binnen moeten krijgen. Opvolgmelk is na 1 jaar niet meer nodig, dus je kunt ook volle melk geven, yoghurt, kwark, kaas oid.
    Het hoeft niet persé melk te zijn wat hij binnen krijgt...
    Heeft hij graag pap? Anders kun je ook nog pap maken van de melk, heeft hij het ook binnen...

3. meelezer

meelezer Niet meer actief

Een fles poedermelk is nu geen volwaardige voeding meer. Je kan er dus best mee stoppen. Voor de rest eens met Nova81.

4. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Volle melk lust ie niet. Met een smaakje wel, maar dat vind ik dan weer te zoet.
    Zal het proberen met pap.
    Dank je

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Of eerst even mengen met zijn opvolgmelk en zo steeds verder afbouwen? Smaakjes zou ik ook niet voor kiezen.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lust hij karnemelk of yoghurt?
    Ze hoeven niet perse melk te drinken, de richtlijn is inderdaad 300 cc zuivel.
    Met een bordje pap, zuivel op brood en een toetje (bijvoorbeeld) kom je daar al aan.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Opvolgmelk hoeft helemaal niet meer. 300cc zuivel is zat. Dat haal je makkelijk met een beker melk en een bak yoghurt.

Deel Deze Pagina