Overstappen naar koemelk op opvolgmelk 3?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ecosa, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena wordt volgende week 1. Ze eet wel haar brood, fruit en pap, maar het avondeten krijg ik er gewoon niet in. Of ik nou hetgeen wij eten pureer en geef, of stukjes geef, of uit potje geef, 9 van de 10 keer eet ze het gewoon niet en krijgt de voor het slapen gaan toch maar een fles pap.

Ik zit nu met de vraag of ik moet overstappen naar koemelk of of ik toch nog maar nr 3 voeding moet gaan geven, gezien de vitaminen en mineralen die ze mist doordat ze geen warme maaltijd eet.

Wat zouden jullie me adviseren?

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Niemand?

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zou dan inderdaad een papfles geven. Of alleen opvolgmelk. Slaapt ze wel door zonder pap?

Is ze misschien te moe om goed te eten en kan je haar beter eerder geven? (roep maar wat hoor)

Sterkte!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Of geen pap meer geven voor het slapen gaan.. het kan ook zijn dat ze het avondeten weigert omdat ze weet dat ze dan toch wel lekker een papflesje krijgt. Ik roep trouwens ook maar wat hoor ;)

Totdat ze haar avondeten goed eet, zou ik nog opvolgmelk geven overdag ivm de vitaminen inderdaad.

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Wat is je schema dan? Geef je niet te zware tussendoortjes? Misschien heeft ze je inderdaad door met de papfles na! En als ze te moe is dan eet ze misschien ook niet goed. Fleur eet nog gewoon om 5 uur, anders gaat ze de boel alleen maar in haar gezicht wrijven en treuzelen. Dat gezamelijk aan tafel komt later wel.

Wij geven 's ochtends pap van gewone melk en savonds een flesje van 120/4 Friso 3. Tijdens de lunch sap. Maar na onze vakantie over 1 week ga ik over op normale melk.

Leuk haar eerste verjaardag! Was heel speciaal hier dus geniet er maar van.

Groetjes M.

6. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik zou overgaan op koemelk! En het eten komt vanzelf hoor, geloof mij maar! ;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Helemaal met mamabianca eens.

Ik ben met 12 maanden op gewoon koemelk overgegaan. Eten komt wel en ze komen echt niet zo snel iets te kort.

Opvolgmelk is een beetje commercie.

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij gaan over naar opvolgmelk 3, voor de toevoegingen, maar ook omdat wij zelf geen melkdrinkers zijn. Die poeder blijft langer goed en je kunt altijd een 'verse' portie maken.

Commercie of niet, ik vind het reuze handig. Siem drinkt en eet op dit moment niet goed, dus wat hij binnekrijgt, vind ik wel fijn, dat dat extra toevoegingen bevat.

PS: let inderdaad op het tijdstip. Als Siem moe is, eet hij niet, honger of niet.

Succes!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Als je op gewone koemelk overstapt en je maakt je je bezorgt over het missen van eventuele extra toevoegingen dan kun je ook ervoor kiezen om je kleine een vitaminepilletje te geven.

Ik heb ze toen bij de plusmarkt hier gehaald, een groene plasticfles met een beer erop (ben even de naam kwijt), dat zijn vitamine pilletjes die ze al vanaf 1 jaar mogen hebben.
    En ik zag ze laatst ook bij de apotheker staan.

Groetjes Anita

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Is dat niet van optimax? Die slikt Lynn namelijk, is vanaf 1 jaar en zijn kauwvitamines, maar je kunt ze ook fijnmalen

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Ja optimax, dat was het :) :)
    Kylian vind ze heerlijk (heb nu even anderen maar als dit potje leeg is gewoon weer die beren), heb ze zelf ook geproeft maar vond ze toch een stuk minder.

Groetjes Anita

12. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    persoonlijk zou ik nog even op die opvolgmelk blijven omdat daar toch veel meer in zit dan in gewone koemelk, commercie of niet, als ze al zo slecht eet als nu is het belangrijk dat ze die bouwstoffen dan in ieder geval wel via de melk binnen krijgt.

Die ene maand langer aan de opvolgmelk maakt dan ook niet meer uit maar dan ben je wel verzekerd dat ze op die manier nog wat schade inhaalt wat ze met haar eten laat liggen.

Eet ze straks weer goed of in ieder geval beter is het vroeg genoeg om over te gaan op gewone koemelk.

als je je zorgen maakt gewoon even een telefoontje naar je cb of huisarts meid.

succes

13. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik geef nu ook nr 3. Hij vind het lekker en hoef ik niet elke keer vitamine pillen of extra vit. d te geven.
    Hij vindt het nog lekker dus zolang het nog goed gaat.

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Is nr 3 voeding sowieso niet vanaf 12 maanden?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.167
    113
    Nee, nummer 3 is vanaf 10 maanden, tenminste de nutrilon wel.

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Friso is vanaf 12 maanden, maar een week of twee zal daar wel niet op uitmaken. Ik heb het eerste pak in huis en als nummer 2 op is, ga ik over op nr. 3. Siem is 11,5 maand.

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Dames, dankjulliewel voor de antwoorden. IK heb besloten dat ik nr 3 voeding ga geven totdat ze de warme maaltijd gaat eten. Al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust...

Deel Deze Pagina