Op zich snap ik dat hoor... maar is dat dan niet met veel meer eten zo? Zacht gekookte wortel, stukken aardappel etc. En tot 5 jaar... ben benieuwd hoe het dan met de rapley methode zit wordt dat dan ook afgeraden? Soms denk ik wel eens je kan ook teveel onderzoek doen en achter alles iets zoeken... 'ik zie iig door de vele bomen het bod niet meer en kijk naar mijn kinderen als individu en bepaal zo wat ze aankunnen... want als je elk nieuwsbericht moet volgen geef je ze bijv de ene dag melk de volgende dag niet etc.
Ik snij alles al in stukjes vanaf het moment dat hij vast voedsel krijgt. Voor mij niets nieuws dus. Ik verbaas me er eigenlijk een beetje over dat er zoveel mensen zijn die dit niet doen
Haha ik heb dus nooit iets in stukjes gesneden. Wel altijd goed in de gaten gehouden, maar heel veel dingen gaan er in zijn geheel in.
Alles? Lijkt me sterk! Rozijntjes bijvoorbeeld? Voor veel mensen vallen druiven en snoeptomaatjes ook in die categorie, passen makkelijk in 1x in je mond.
En ik vind het juist zo vreemd dat mensen alles maar snijden haha. Grappig hoe iedereen er zo anders in staat. Hier dus echt vanaf 6 maanden nauwelijks meer iets gesneden wat ikzelf ook niet zou snijden. Ze moeten wel zitten met het eten, ik ben er eigenlijk altijd gewoon bij en weet wat te doen in geval van verslikken. Maar er is nog nooit een moment geweest dat ze zich in iets ronds verslikten. Wel in een hapje appel, stukje macaroni bijv. En ik heb mijzelf weleens gruwelijk verslikt in een dropveter die er nauwelijks meer uitkwam als kind Maar de dingen die genoemd worden dat is hier echt nog nooit gebeurd. Ben er nu wel alerter op, maar ga het niet plots wel snijden.
Dit dus! Ik word er haast een beetje boos over dat er zoveel moeders zijn die dit soort dingen niet in stukjes snijden. De ene keer kauwen ze en de andere keer zijn ze druk of hebben zo zoveel trek dat ze amper kauwen en het zo doorslikken. Je moet er toch niet aan denken dat er een druif in een keeltje blijft steken! Hier is het met kroepoek een keertje bijna mis gegaan. Te gulzig eten en een te groot brok doorgeslikt. Hij liep echt blauw aan. We zijn ons dood geschrokken. Gelukkig wist ik wat te doen.
Maar jouw kindje is nog jong, ik heb al wat oudere kindjes en snij al een hele tijd niets meer. Vind het lastig wat die grens moet zijn. Een volwassene kan ook wel in een tomaatje stikken, moeten we dan voor onszelf ook alles weer gaan snijden? Belangrijkste is dat je je kind leert stil te zitten tijdens het eten en meteen op het eten te kauwen. Al wordt ik door dit soort artikelen toch wel bang gemaakt. En zal ik misschien druiven en cherrytomaten toch door gaan snijden.
Mijn vader heeft ooit een reanimatie moeten doen bij ern jongetje dat stikte in een sinaasappel, pas toen het jongetje was overleden kregen ze hem uit zijn luchtpijp omdat hij toen pas ontspande. Logisch van ademnood ga je aanspannen. Vandaar dat wij al het fruit snijden.
heel stom maar ook voor mezelf snijd ik alles in stukjes. Automatisme denk ik. Tuurlijk stop ik wel eens een druif in 1 keer in mijn mond. Ik als volwassene weet de gevolgen van een druif in 1 keer doorslikken. Een jong kind niet.
Imensa . Inderdaad ik eet ook geen heel tomaatje of hele druif . En als ik zelf een druif een keer niet snij bijt ik de helft af en stop hem niet in een keer in mijn mond . M'n zoontje wel , die zou de hele druif gewoon in z'n mond doen en echt geen hapje nemen !
Zolang hij niet te gulzig is kan dat.. Mijn dochter deed hap slik weg, gevolg; een meisje dat stikt in een banaan.. pfff wat een nachtmerrie. Na ongeveer een jaar ben ik pas weer een kwart stuk banaan gaan geven, nu kauwt ze wel gewoon goed. Cherrytomaatjes doe ik altijd in 4en, veel te groot! en druiven tegenwoordig wel gewoon heel, maar ik kies wel de kleinste uit. knakworstjes ga ik dus ook mee uit kijken, nog meer kleinere stukjes haha