Ik wil graag beginnen met vlees: Even een paar vragen want ik kom er niet uit. 1. Welke soort vlees mag je allemaal gaan geven?? 2. Vlees kruid je toch?? Mag je kindje het dan wel hebben... Bijv de kruiden die door de gehakt heen gaan of paneermeel van een scnitzel etc En nog een heel andere vraag. Vanaf wanneer kan je kindje ook macaroni en nasi gaan eten en doe je dit dan ook door de staafmixer. Misschien wel een hele domme vraag maar ja, ik weet nog niet zoveel Liefs
1. Ik zou beginnen met kip, kalkoen en mager rundvlees 2. Kruiden zou ik nog niet doen hoor! Laat ze eerst maar aan de smaak van het vlees wennen. De echte macaronie en nasi zoals wij hem eten (gekruid) mogen ze voorlopig nog niet. macaroni kan je wel maken met bijvoorbeel van die zoutloze blokjes tomaat uit blik en lekker wat groenten of vless erdoor. Beetje prakken of pureren.
Maar rundvlees bijv. staat bij mij wel 3 uur op. Gaan jullie dan een klein stukje rundvlees braden alleen voor je kindje?? Want daar gaat natuurlijk ook vleeskruiden op! Of doen jullie dan die kruiden erniet op en later er zelf overheen?? En gepaneerde schnitzel??? En de kip?? Die kruiden jullie dan ook niet? Wat een vragen he. Dus eigenlijk braden jullie ook nog eens alles apart?
Maar rundvlees bijv. staat bij mij wel 3 uur op. Gaan jullie dan een klein stukje rundvlees braden alleen voor je kindje?? Tartaartje of rundergehakt is ook rundvlees. Dat hoeft maar heel kort natuurlijk. Want daar gaat natuurlijk ook vleeskruiden op! Of doen jullie dan die kruiden erniet op en later er zelf overheen?? Geen kruiden hier, ik doe alles in de babycook en dan pureren of prakken En gepaneerde schnitzel??? Geen idee of ze dat al mogen En de kip?? Die kruiden jullie dan ook niet? Nope, geen kruiden.. mag volgens mij nog niet. Wat een vragen he. Dus eigenlijk braden jullie ook nog eens alles apart? Ik maak alles apart. In de babycook, maak dan meerdere porties en dat vries ik in
Kruiden mag wel hoor, al zou ik dat pas later doen wanneer ze aan de smaak van los vlees zijn gewend, evenals sausjes. Gehaktkruiden en sommige andere kruiden zijn gemengd met zout en dit mag voor het eerste jaar niet! Maar ik maak bijv weleens pastasaus voor mn zoontje met tomatenblokjes, gehakt en een beetje basilicum.
Als je gemengde kruiden hebt zit er vaak zout in, maar dit staat dan op het potje. Maar bij de supermarkt verkopen ze ook gewoon "pure" kruiden hoor, vaak zit dat in van die flesjes. Ik ben vanaf ca 7 maanden heel af en toe gaan kruiden (2x per week)
waarom zou je er kruiden in doen? alle kant-en-klaar mixen bevatten zout, en dat is niet goed voor ze. bovendien wen je ze al heel snel aan te zout eten (bijna iedereen eet té zout namelijk) en da's zonde. hier gaat ook het eten voor zoonlief in de babycook, en dan prak ik het door elkaar. het is nu winter, maar als alles weer gaat groeien knip ik er wel wat verse tuinkruiden door van de zomer. kan hij op die manier wennen aan andere smaakjes, en het is vers. wij zijn gewoon heel afgestompt eigenlijk, wat smaak betreft. maar kindjes vinden alles een nieuwe ervaring. dus iedere dag wat anders (anders wordt het eentonig) en kruiden erdoor (want anders is het zo saai/laf eten): dat zit in ónze hoofden! maakt je kindje niks uit. edit: ohja, en om je eigenlijke vraga je beantwoorden: wij zijn hier begonnen met kip, en daarna rundvlees. binnenkort ook een visje proberen (schol ofzo). ik geef vlees uitsluitend biologisch: heb geen zin in al die antibiotica in m'n kind.
Dus.... zeg dat ik een lekker kipfiletje bij zn boontjes wil doen. Dan moet ik die apart ( zonder ze in te kruiden) braden voor hem?? En gehakt ook zonder dat je ze kruid even rullen?? Ik heb geen babycook.