Ik vroor alle soorten fruit in. Voor hele kleintjes pureerde ik een redelijk grote hoeveelheid, niet gekookt, dat hoeft niet hoor, en dan vroor ik het in porties in. Even in de magnetron en voila. Ik gebruik het voor het ontbijt, met wat pap erdoor.
en hetzelfde met warm eten, een paar keer per week kookte ik een grote pan, en dan vroor ik het in porties in. even in de magnetron en je hebt heel snel wat op tafel. als je eten snel invriest gaan er heel weinig voedingsstoffen verloren (minder dan op kamertemperatuur of in de ijskast) en het is dus heel handig en gezond. omdat wel vaak de celstructuur een beetje kapot gaat door invriezen kan groente en fruit wat nat en pappig overkomen, maar als het toch gepureerd is maakt dat niet uit. je roert het even door en het is weer prima. ingevroren lijkt dus minder 'vers' maar dat is vaak niet het geval. een fruithapje in de ijskast zal meer voedingsstoffen verliezen in een dag dan eentje in de vriezer. ook al oogt het anders.
Ik geef mijn zoontje ook fruit wat ingevroren is. Gewoon een zooitje fruit kopen en dan in stukken snijden, pureren en invriezen. Alles geef ik los en dus niet gemengd, maar dat heeft ook te maken met de koemelk allergie en introduceren van verschillende fuitsoorten. Ik heb wel begrepen dat het enige wat je niet kunt invriezen banaan is. Dit is dus het enige wat ik altijd vers geef.