Baby melk komt bijna overeen met moedermelk. In de Bijbel staat alleen geitenmelk benoemd géén koeiemelk. Koemelk blijkt helemaal niet zo gezond te zijn. Nu wilden we geitenmelk gaan kopen maar dat blijkt nogal duur te zijn? 19,95 euro per 400 gram in de natuurwinkel. Dat te weten dat de baby daarmee slechts 4 dagen mee doet. Nu hebben we een goedkopere alternatief gevonden dat is Kabrita? Volgens mij is dat het goedkoopste merk? In de winkels vind je niet zo snel baby voeding op basis van geitenmelk? Ik las dat sommige Etos winkels ze wel hebben? Van het concultatie bureau mogen we eigenlijk niet van merk veranderen omdat de baby dan babykrampjes krijgt?
Volgens mij klopt het dat geitenmelk gezonder is dan koemelk. Dus lijkt het me een prima alternatief. Natuurlijk mag je van merk veranderen als je dat zelf wilt. Daar heeft het CB niets over te zeggen. Doe het liever niet in een keer, maar gedoseerd.
Owjee, dit topic loopt er toch niet op uit dat straks blijkt dat je een eenmansfractie in de gemeentepolitiek bent, genaamd De Partij Tegen De Koeienmelk he?
Hahaha, dan blijk ts ervoor gezorgd re hebben dat in een of ander gehucht de melk al verboden is Als ts nou in dit geval vanaf het begin eens eerlijk is, dan verloopt het topic mss anders. Hoewel, dan heb ik vanavond niets om na te lezen. Geitenmelk heb ik nog nooit gedronken dus geen idee of t lekker is. Geitenkaas vind ik wel erg lekker.
Geitenmelk is heerlijk 😉 Even on topic ik heb geitenmelk babyvoeding overwogen te geven als jongste ook koemelkallergie zou hebben. Oudste is rond 1,5 jaar op verse geitenmelk overgegaan. Helemaal klachtenvrij terwijl ze op koemelk bleef reageren. Het is wel ontzettend duur ja. Zelf koemelkintolerantie vandaar dat ik zelf aan de geitenmelk ben.
M'n zoontje heeft koemelkallergie. Sinds dat hij 1jr. was kreeg hij elke dag een beker geitenmelk. Nu is hij vorige week opgenomen in het zkh ivm een heftige allergische reactie... Per toeval ontdekt dat het door de geitenmelk komt... Hij is nu over op amandelmelk. Hier zit geen lactose in. Ik denk namelijk dat het met de lactose te maken heeft...
heb je wel eens lactosevrije koemelk geprobeerd? Misschien was hij niet allergosch tegen koemelk maar heeft hij alleen lactose intollerantie?
Geitenmelk is in principe niet geschikt als vervanger bij koemelkallergie, wel bij een matige lactoseintoleratie. Mijn zoon kon ook niet tegen koemelk en heeft tot 3,5 jaar geitenmelk gedronken. Lekker biologisch, en vetter dan volle koemelk.
Een geit is net als een koe een dier waarvan het jong dat meteen na de geboorte moet kunnen lopen en wegrennen. En ketjes en lammetjes moeten in heel korte tijd heel hard groeien qua vlees en spieren, maar niet qua hersenen. Geitenmelk en koemelk zijn op die behoeften van hun jongen ingesteld, en verschillen qua samenstelling maar heel weinig. Geitenmelk en koemelk zijn even (on)gezond. Kunstvoeding op basis van geitenmelk is en blijft gewoon kunstvoeding, met alle nadelen die kunstvoeding nou eenmaal heeft t.o.v. moedermelk. Koemelk wordt wel degelijk in de bijbel genoemd, en koemelkproducten zoals boter werden wel degelijk in bijbelse tijden gebruikt. Is o.a. te lezen in Genesis 18:8, Deuteronomium 32:14 Melk werd in die tijd nooit als melk genuttigd, maar altijd in een bewerkte vorm, een soort kwarkachtige substantie. Verder is de bijbel vrij duidelijk over wat baby's drinken: gewoon bij hun moeder aan de borst. Geitenmelk is niet beter dan koemelk. Ik weet niet wat je met babymelk bedoelt. Ik ken alleen maar moedermelk en kunstvoeding. Kunstvoeding lijkt niet op moedermelk, het is gewoon dierenmelk die chemisch bewerkt is zodat een baby het wat gemakkelijker verdraagt. Geitenmelk wordt momenteel enorm gepusht door de fabrikanten via peer-to-peer marketing op social media en dit soort fora. Volkomen tegen de regels en de WHO-code, maar ontzettend moeilijk te voorkomen. De ergste is Nannycare. Dat is ontzettend milieuvervuilend, omdat het poeder helemaal vanuit Nieuwzeeland hierheen vervoerd moet worden. Wat dat betreft, is Kabrita veel beter voor het milieu omdat het gewoon in Nederland gemaakt wordt. Maar qua samenstelling...het IS EN BLIJFT kunstvoeding, wat gewoon niet de eerste keuze voor een baby is, of het nou van een koe, een geit of een sojaboon komt maakt niet uit.
Allergische reacties heb je op eiwitten, niet op suikers zoals lactose. Als je kind allergisch reageert op koemelk en geitenmelk, dan is amandelmelk een slecht idee. Niet alleen is het voedingstechnisch niet te vergelijken met zuivel (het is een plantenaftreksel), amandel is ook nog eens flink allergeen.
Als moedermelk of donormoedermelk niet kan, dan lijkt mij tot een jaar of 3 dieetvoeding zoals pepti de beste optie. Daarna kun je, als je goed oplet met eten en drinken wel zonder zuivel toe.
Dirksmama: Dank voor je bijdrage! Ik dacht dat koeiemelk uit den boze was uit het boekje "Genesis dieet". Inderdaad is baby voeding vanuit de borst het beste. Ik heb begrepen dat het ook anti stoffen in de moedermelk zit. En ik denk dat wij als mensen de moedermelk nooit kunnen namaken. Helaas wil mijn partner geen borstvoeding geven wat ik ontzettend jammer vind. Maar ik kan haar helaas niet dwingen. Alhoewel de man het hoofd van het gezin zou moeten zijn in het christelijk geloof. Maar dat wil niet zeggen dat je ook de baas moet gaan spelen.