13 maanden, geen groente meer...

Discussion in 'Voeding' started by Juud, Sep 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Mijn kleine man van 13 maanden heeft ineens besloten geen groente meer te willen eten. Wat moet ik daar nu weer mee aan?

Hij krijgt overigens ook al (weer... zucht) kiesjes, dus heeft het niet echt makkelijk de laatste tijd.

In plaats van de avondmaaltijd geven we hem nu maar een extra fles, want hij drinkt wel gewoon én graag. En losse aardappels en stukjes vlees gaan soms nog wel.

Is dit een fase, is hij dwars of moeten we ons zorgen maken en verder onderzoek doen? Het duurt nu ca. een week. Niet echt lang, maar na alle troubles van de laatste tijd (slecht eetgedrag en afvallen) ben ik er zo zat mee.

Iemand ervaring?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn zoontje eet al tijden geen groente meer. Wel als we bijv. spaghetti eten. Ik geef hem dan maar wat vaker fruit. Komt vast wel weer.
    Hij eet van zijn warm eten eigenlijk alleen de vleesvervanger. Als toetje geven we dan fruit.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Hier hetzelfde, ik heb het idee dat hij gewoon dwars is. Hij eet zijn aardappeltjes en vlees wel gewoon op, maar zodra hij een stukje vlees heeft gehad wil hij geen groentes meer. Zit er over te denken om hem eerst alleen aardappels en groentes te gaan geven.

4. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    pff wat staat me te wachten ;) Ze blieft nu al geen groente meer en we zijn net begonnen.... :) Boefjes zijn 't

5. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Ha Suus, daar dacht ik ook al aan, maar ik ben er bang voor... Maar inderdaad, een poging is het waard.

Gisteren erachter gekomen dat de kiezen hem inderdaad erg dwars zitten, maar dat belet hem niet zijn visstick en wat aardappel te eten. Hij begon overigens wél aan de spinazie, dus wie weet...

Nu een doorwaakte nacht achter de rug, van kiezenleed. Vanmorgen dus weer geen ontbijt... Hij heeft het echt niet makkelijk, en dat nu al af en aan sinds begin juli... *zucht*

Anderen nog groente-tips?

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    iets koken waar de groenten in verwerkt zitten, zodat hij niet merkt dat er groenten in zitten?
    bijvoorbeeld stamppottjes of pasta met groentes in de saus?

succes! lijkt me lastig!

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij hoort dit ook gewoon bij het uitproberen. Hij kan nee zeggen en doet dat ook. En natuurlijk interessant als jij daar weer op reageert (en stress/schrik/paniek/onrust is natuurlijk het mooist ;)).

Dus ik zou het gewoon blijven aanbieden en er verder niet te veel aandacht aan geven.\

Sterkte!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    @juud: ik snap je helemaal, hier ook kiezenleed.Gisteravond tijden met hem rond gelopen. Hij at trouwens gisteren wel goed, maar hij had ook bijna geen tussendoortjes gehad. Hij heeft ook vaak geen honger als hij naar de creche is geweest, krijg wel het idee dat ze hem daar een beetje volstoppen helaas.

9. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Geven jullie dan groenten apart? Hier wordt alles goed door elkaar geprakt met een vork. Dus valt voor kids weinig te kiezen, en eten ook goed.

Misschien een idee?

Groetjes Brez

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Hier ook gemengd, maar dan zoekt hij het vlees eruit en voeren wil niet, dat weigert hij gewoon helemaal.

11. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Hier is het de ene dag prima met eten en dan weer waardeloos... Geen idee waar het aan ligt. Of ik het nou gehusseld, geprakt of apart geeft. Ze eet het alleen als zij er zin in heeft...
    Zal wel goed zijn, maar misschien ook last van tandjes? Ze eet sinds 2 weken ook nauwelijks nog van haar broodkorstjes. Terwijl ze het brood zelf wel eet...

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    FASE!

Ik vroeg het me ook af, maar hoor de laatste dagen steeds meer dezelfde verhalen (en lees het nu dus weer). Leeftijd en kiezen......deze combi zorgt voor een mindere eetlust tijdens het avondeten (vooral).
    Het zal wel weer overgaan, dus wel gewoon alles aanblijven bieden. Ze willen ook meer zelf gaan doen nu, dus gewoon een bordje neerzetten en hopen dat er meer naar binnen gaat dan naar beneden ;)

13. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Suus: zijn Siem en Jesper niet gewoon dezelfde kindjes? ;)

14. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Dit klinkt hoopvol. We blijven proberen, thanks!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    haha, lijkt er zo wel op.

16. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Siem pikt inderdaad ook het vlees gewoon tussen het geprakte eten uit.

Nou ja, HA zei vandaag dat het inderdaad een fase is, i.c.m. het leed van de kiezen... Niets anders doen dan blijven aanbieden, niet pushen, niet teveel aandacht en dan zou het goed moeten komen.

Ga wel naar kinderarts voor voortdurende gesnotter en gehoest, want dat wordt ook niet beter als hij zo blijft eten... HA heeft verwijzing gegeven, want hij erkende dat dat probleem hier los van stond, maar het wel kan verergeren (als hij zich niet lekker voelt, eet hij ook minder...)

Share This Page