Hoi hoi allemaal ik heb een (dringende) vraag mijn zoontje van 1,5 heeft nu al 2 dagen 39,9 (40.0) graden koorts, door paracetamol ook nog niet gezakt,nu heb ik Sem om half 8 getempd. hij had weer 39,9 zetpil van 120 gegeven en naar bed gedaan. Nu ben ik even gaan kijken en hij voelde ijskoud aan ik weer getempd sem helemaal trillen van de kou en nu heeft hij 37,5 is het goed dat het in 1,5 uur zoveel zakt? groetjes Ramona
Dat komt door de zetpil. Dan daalt de temp heel snel. Kan hij ook koortsstuipjes van krijgen. Op zich niet schadelijk, maar ziet er wel naar uit.
Maar wat ik raar vind hij heeft gister en vandaag de hele dag niet gereageerd op de zetpillen en nu in ene keer daalt zijn koort bijna 2,5 graden
Kan heel goed zijn dat hij een koortsaanval heeft. Eerst is de temp heel erg hoog, dan daalt hij heel snel (in dit geval mede door de zetpil), krijgt hij het koud en gaat rillen en waarschijnlijk schiet hij straks weer snel omhoog en begint hij te zweten. Kan heel goed zijn dat de koorts daarna over is!
Hoi, ik zou voor de zekerheid toch even de huisarts bellen, dan weet je het zeker. groetjes en sterkte
inderdaad, ik zou dit toch even bij de huisarts vragen. Even de huisartsenpost bellen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Sem heeft nu 38,5 de dokter gaat overleggen of Sem een antibiotica keur nodig heeft de dokter zei namelijk als sem de 3e dag nog koorts heeft, dan is het waarschijnlijk een midden oor ontsteking... maar hij is wel wat opgeknapt vergleken met gister,Zit nu wat meer pit in groetjes Ramona
Gelukkig dat hij een beetje opknapt. Maar als het een middenoorontsteking is, verrekt hij dan niet van de pijn? Heb het 1 keer gehad en kroop over de vloer van ellende!
de dokter "denkt"het ook :S ik vind zo iets moet je zeker weten. Hij zei heel veel kinderen hebben op deze leeftijd last van een midden oor ontsteking. Sem heeft wel last van zijn oortjes.maar de dokter ziet niks. Sem heef ook nog steeds water dunne luiers, ben benieuwd wat de dokter zegt, ik wil niet dat ze hem zomaar een kuurtje geven