Fruit meegeven naar school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Muis2009, 13 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de goede tips die ik hier heb gelezen, kan ik zeker iets mee! We hebben het vandaag helaas nog niet kunnen testen, zoon is verkouden geworden. Hopelijk donderdag, ik ben benieuwd!

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier ook in een afgesloten bakje.
    Ze krijgt mee:
    Appel
    Mango
    Manderijn
    Druiven
    Perzik
    Peer
    Banaan krijgt ze gewoon in zn geheel mee, die hapt ze af.

3. roever

roever Niet meer actief

Hier banaan,peer,appel in het geheel mee naar school.
    Af en toe een bakje met (evt gesneden) fruit als aardbeien,druiven,meloen etc

4. Aries

Aries Niet meer actief

Ik geef de appel ook altijd gesneden mee in een bakje. Ik doe er altijd een paar druppels citroensap tegen bruin worden door en vaak wat kaneel, dan is het toch al bruin. :roflmao:

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Ipv fruit doen wij ook wel eens komkommer en paprika in t bakje :)

Ik gebruik zelf mepal fruitbakje en doe er gesneden kiwi in,gepelde mandarijn en handje blauwe bessen en t vorkje erbij uiteraard. Meloen ook als t seizoen er weer voor is :)
    Appel doen we beetje citroensap over. Peer doen we niet meer, wordt wat glibberig bruinig

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Door dit topic mijn sistema bakje met inzet als reserve gekocht. Ik zag dat ze niet overal meer verkocht werden en het is zo'n fijn bakje dat ik een 2de heb gekocht.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Maar al wordt die appel wel een beetje bruin: daar krijgt hij niets van hoor... :cool:

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Fruit zijn hier vaak 2 of 3 soorten, afhankelijk van het seizoen. Appel in stukjes, druiven, kersen (ontpit), blauwe bessen, frambozen, peer, banaan, etc.
    Bij meerdere soorten fruit doe ik vaak een half stuk per soort, de andere helft doe ik door mijn yoghurt.

Bij het brood komt ook altijd nog iets van groenten. Soms vraagt M komkommer ipv fruit voor de ochtend, dat vind ik ook prima.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier is mango favoriet. Maar ook aardbeien, druiven, kiwi, pruim, bessen, meloen. Een banaan ook wel. Dan knak ik t steeltje maar laat de schil er om heen. Ze kan m dan zelf afpellen.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Mandarijn deed ik in partjes voor dr, maar kwam er gezien de verdwenen fruitschaal en een dochter die op dr gemak een lading mandarijntjes aan t wegkauwen was achter dat ze prima kon pellen en de witte stukjes er af kon halen. Mooi hoef ik dat ook niet meer te doen :roflmao:

Ze zat met 3 mandarijnen onder tafel gedoken (de geur viel op en ik deed alsof ik gek was), ach geroofd eten is het lekkerst en als het fruit of groente is voel ik me niet genegen om dat genoegen te ontnemen. Is t een zak chocolade of chips is t wat anders. :thumup:

Glunderend meisje voor mn neus, "mama hebben we nog meer mandarijnen? Ze zijn echt jammmmie lekkur!" Vond t al een overwinning dat ze vrijwillig mandarijnen at, kind at een jaar niks anders aan fruit dan bananen.:roflmao:

11. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Haha nou idd, laat maar lekker fruit eten! :thumup:

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina