Bedankt allemaal voor de goede tips die ik hier heb gelezen, kan ik zeker iets mee! We hebben het vandaag helaas nog niet kunnen testen, zoon is verkouden geworden. Hopelijk donderdag, ik ben benieuwd!
Hier ook in een afgesloten bakje. Ze krijgt mee: Appel Mango Manderijn Druiven Perzik Peer Banaan krijgt ze gewoon in zn geheel mee, die hapt ze af.
Hier banaan,peer,appel in het geheel mee naar school. Af en toe een bakje met (evt gesneden) fruit als aardbeien,druiven,meloen etc
Ik geef de appel ook altijd gesneden mee in een bakje. Ik doe er altijd een paar druppels citroensap tegen bruin worden door en vaak wat kaneel, dan is het toch al bruin.
Ipv fruit doen wij ook wel eens komkommer en paprika in t bakje Ik gebruik zelf mepal fruitbakje en doe er gesneden kiwi in,gepelde mandarijn en handje blauwe bessen en t vorkje erbij uiteraard. Meloen ook als t seizoen er weer voor is Appel doen we beetje citroensap over. Peer doen we niet meer, wordt wat glibberig bruinig
Door dit topic mijn sistema bakje met inzet als reserve gekocht. Ik zag dat ze niet overal meer verkocht werden en het is zo'n fijn bakje dat ik een 2de heb gekocht.
Fruit zijn hier vaak 2 of 3 soorten, afhankelijk van het seizoen. Appel in stukjes, druiven, kersen (ontpit), blauwe bessen, frambozen, peer, banaan, etc. Bij meerdere soorten fruit doe ik vaak een half stuk per soort, de andere helft doe ik door mijn yoghurt. Bij het brood komt ook altijd nog iets van groenten. Soms vraagt M komkommer ipv fruit voor de ochtend, dat vind ik ook prima.
Hier is mango favoriet. Maar ook aardbeien, druiven, kiwi, pruim, bessen, meloen. Een banaan ook wel. Dan knak ik t steeltje maar laat de schil er om heen. Ze kan m dan zelf afpellen.
Mandarijn deed ik in partjes voor dr, maar kwam er gezien de verdwenen fruitschaal en een dochter die op dr gemak een lading mandarijntjes aan t wegkauwen was achter dat ze prima kon pellen en de witte stukjes er af kon halen. Mooi hoef ik dat ook niet meer te doen Ze zat met 3 mandarijnen onder tafel gedoken (de geur viel op en ik deed alsof ik gek was), ach geroofd eten is het lekkerst en als het fruit of groente is voel ik me niet genegen om dat genoegen te ontnemen. Is t een zak chocolade of chips is t wat anders. Glunderend meisje voor mn neus, "mama hebben we nog meer mandarijnen? Ze zijn echt jammmmie lekkur!" Vond t al een overwinning dat ze vrijwillig mandarijnen at, kind at een jaar niks anders aan fruit dan bananen.