Mijn man heeft m'n zoon de fles gegeven en deze pakte hij meteen goed. Moet ik dan de fles blijven oefenen (zo ja hoe vaak moet het als het al goed gaat?) of kan ik m'n gekolfde melk nu "opsparen"? Ik heb trouwens de medela calma speen, iemand hier ervaring mee? Zoonlief had 120cc in 5 minuten weg en leek daardoor niet verzadigd (terwijl hij ook al heel de avond clusterde en dus zat binnen had).
Ja blijven oefenen! M pakte ook de eerste keer de fles goed, daarna niet meer geoefend en 2 weken voor ik weer ging werken ... wilde ze geen fles meer. Is heel lang een probleem geweest. Ik zou voor het opbouwen van een voorraadje gewoon af en toe nakolven of 1 kolfmoment inplannen. Geen ervaring met die speen, hier wordt er veel langer over gedaan in ieder geval.
Hoi, Wij hebben ervaring met de Medela Calma speen. Ons zoontje (nu bijna negen maanden) drinkt hier vanaf ongeveer 6 weken iedere dag 1 voeding uit en twee dagen bij de oma's. Soms doet hij er wat langer over, soms wat minder lang, maar dat is aan de borst ook zo dus daar heb ik me nooit zorgen om gemaakt. En inderdaad iedere dag gewoon 1 voeding met het flesje. Papa vond/vindt dat hier heel fijn Groetjes Honesto