Baby van bijna 1, mag die een gebakken ei?

Discussie in 'Voeding' gestart door Esmaralda, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hallo,

Ik had zin om straks voor mijzelf een gebakken omelet te maken, en ik dacht toen zou mijn zoontje dit ook mogen? Hij word 28 dec. 1 jaar.
    Ik wilde voor hem 1 eitje bakken en die op zijn broodje doen. Zonder iets erbij natuurlijk (worst, kaas, zout etc.)
    Alleen mag dit wel? Hij heeft eerder ei gehad (gekookt) maar weet niet of dit te vet is.
    Ik wilde het bakken in de anti-aanbak koekenpan en dat kan (als het goed is) zonder boter.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja natuurlijk, zeker als hij al ei heeft gehad. Je bakt zijn vlees toch ook. Een beetje vet is juist goed voor die kleintjes.

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Oke! Bedankt! Nou eigenlijk krijgt hij niet zoveel vlees, alleen wat er in zijn potjes zit als hij die al krijgt. Meestal eet hij lekker met ons mee, maar wat wij qua vlees eten is meestal te zout voor hem.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat voor een vlees eten jullie dan?'

Als je het zeker voor het onzekere wilt nemen, prik dan de eidooier even door zodat deze helemaal stolt tijdens het bakken.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Schnitzel, rookworst dat soort dingen bedoel ik dan.
    Hij eet wel gehakt hoor of kip wat ergens door zit.

Ik heb het hem net gegeven en hij vond het echt lekker! Heb het eitje wat geklutst, zodat alles door elkaar zat. Bedankt voor jullie antwoorden! :D

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Leuk dat hij ervan gesmuld heeft :)
    Wij geven overigens ook gewoon rookworst hoor, door de boerenkool. Vindt hij heerlijk!
    Schnitzel hebben we nog niet gegeven omdat ik dat wat taai vind. Maar gisteren bijvoorbeeld wel een stuk speklap. Werd ook enthousiast ontvangen :p.
    Zolang het met mate is mogen ze best veel hoor.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ja was leuk om te zien :D

Oke, daar twijfelde ik over omdat het zo zout is, maar idd net wat jij zegt. Met mate kan veel.
    Hij vind boerenkool ook heel erg lekker, word helemaal wild als hij het ziet staan :p

8. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Op deze leeftijd kan je hem best eens wat rookworst geven hoor. Met 1 jaar mag zout met mate best wel. Onze jongste eet al een tijdje mee en ik voeg nu ook gewoon weer wat zout toe in de pan en het zit dus ook op en in het vlees. Geruld ei is trouwens ook een aanrader. Dat heb ik mijn zoontje van de week gegeven en dan kan hij lekker zelf de stukjes ei pakken. Helemaal leuk dus ;)

Deel Deze Pagina